مکمل بنزین
آموزش

بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

همه رانندگان ارادت خاصی با روشن شدن چراغ اخطار بنزین دارند و به محض مشاهده آن سیلی از ناله و نفرین را روانه خودرو بخت برگشته می‌کنند؛ چراکه این امر علاوه بر ضرری که برای موتور دارد، حس بدی را هم در همه ما برمی‌انگیزد. با این حال هیچ یک از رانندگان عادت ندارند که پیش از روشن شدن چراغ اخطار بنزین، باک خود را پر کنند. از این‌رو بسیاری از افراد می‌دانند که حتی با چراغ روشن نیز می‌توان تا کیلومترها رانندگی کرد و نگران در راه ماندن نبود.

با این حال برخی از خودروهای مدرن امروزی، به سیستم تخمین مصرف سوختی مجهز هستند که میزان دقیق سوخت باقی‌مانده و مسافت قابل پیمایش با آن مقدار از سوخت را محاسبه می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که دیگر دغدغه‌ای از بابت وضعیت باک نداشته باشید و با کسب اطلاع از میزان سوخت خود، با خیال راحت رانندگی کنید. این در حالیست که نسل قبلی خودروها، تنها دارای یک امپر و چراغ هشدار برای وضعیت باک هستند و نگرانی‌های پیرامون اتمام سوخت را تشدید می‌کنند.

بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

طبیعتا هر کسی پس از مدت‌ها رانندگی با خود فکر کرده است که در صورت برخورداری از شجاعت کافی و رانندگی با چراغ هشدار روشن، نهایتا تا چند کیلومتر می‌توانیم به پیش برویم. ولی از آنجایی که ظاهرا هر کسی شجاعت کافی برای انجام این کار را ندارد، انجمن اینترنتی car throttle پا پیش گذاشت تا مسافت طی شده با وضعیت چراغ روشن را در یک هوندا آکورد بررسی کند و پرده از این راز شگرف بردارد.

نتایج به دست آمده واقعا شوکه کننده بود؛ چراکه آنها دریافتند این خودرو می‌تواند با چراغ روشن چیزی خدود 199 کیلومتر را طی بکند و حتی در صورت قرارگیری عقربه امپر روی صفر هم می‌توان حدود 159 کیلومتر رانندگی کرد. با این حال نمی‌توان منکر تفاوت‌ها و کیفیت‌های بین محصولات شد و بنابرین بهتر است که حین رانندگی با چراغ بنزین روشن، از وجود بنزین کافی در صندوق عقب اطمینان حاصل کنید تا احیانا در راه نمانید.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا