مکمل بنزین
گوناگونخبر

المپیک 2020 ژاپن با خودران‌های پیشرفته تویوتا!

کمپانی تویوتا قصد دارد که نسل بعدی فناوری خودروهای خودروان خود را در طول المپیک تابستانی 2020 توکیو معرفی کند. مدیران این خودروساز ژاپنی جزایر مصنوعی Odaiba در شهر توکیو را که اکثر مراکز ورزشی در اطراف آن قرار دارد؛ محلی مناسب برای نمایش خودروهای خودران خود دانسته و می‌خواهند از ترافیک و شلوغی موجود در محل مورد بحث نهایت استفاده را بکنند.

آقای Ken Koibuchi مدیر کل اجرایی تویوتا و مسئول تکنولوژی خودروهای خودران تویوتا در باره این موضوع می‌گوید: «ما می‌خواهیم یک فناوری ممتاز و پیشرفته را به نمایش گذاشته و برای شروع، در جریان یک رویداد رانندگی در سال 2018 نسخه خودران Lexus LS را رونمایی می‌کنیم.»

به گفته او کمپانی تویوتا تعاریف خاص خود را برای ساخت یک خودروی خودران دارد و همین موضوع باعث می‌شود که خودروهای تویوتا را “مستقل” ندانید؛ زیرا این کلمه تفکرات غلطی برای رانندگان ایجاد کرده و به همین خاطر خودروهای تویوتا را باید “خودران” واقعی دانست! استراتژی این خودروساز ژاپنی استفاده از Mobility Teammate Concept بوده و عقیده دارد که خودرو و راننده باید به شکل جداگانه‌ای در فرآیند رانندگی مشارکت کنند.

به گفته Koibuchi هنوز برخی از مسائل عمده فناوری‌های خودروهای تویوتا حل و فصل نشده و به همین خاطر تویوتا در خودروهای خود به سنسورهای lidar؛ که احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد استفاده از آنها در تولیدات این خودروساز ژاپنی خواهیم بود، توجه زیادی کرده است.

Koibuchi می‌گوید که نقشه برداری‌های با کیفیت برای محصولات خودران تویوتا بسیار با اهمیت هستند و در حال حاضر دولت ژاپن در حال نقشه برداری از جاده‌های این کشور است؛ و باید توجه داشت که تاکنون تنها بخش کوچکی از جاده‌ها و بزرگراه‌های اصلی ژاپن نقشه‌برداری دیجیتالی شده‌اند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا