مکمل بنزین
گوناگونخبر

وقتی زوتی به سیم آخر می‌زند؛ احتمال عرضه Domy X7 در ایران!

بعد از عرضه ناموفق زوتی S300 و عدم استقبال مشتریان ایرانی از این سدان چینی و تبدیل آن به تاکسی و تغییر نام آن به آریو؛ ظاهرا کمپانی چینی زوتی به سیم آخر زده و قصد دارد که یکی از لوکس‌ترین محصولات خود را به بازار ایران بیاورد!

چند هفته‌ای می‌شود که یک دستگاه Zotye Domy X7 با پلاک گذرموقت وارد کشورمان شده و همین موضوع احتمال تولید و مونتاژ آن در داخل کشور را افزایش داده است؛ چون پلاک‌های آزمایش فنی حذف شده‌اند و خودروهای جدید و در آستانه تولید را باید با پلاک گذرموقت ببینیم.

اما بهتر است کمی با Domy X7 آشنا شویم! Domy X7 دومین سری از مدل‌های Domy  کمپانی زوتای پس از Damai X5 بوده و باید Domy X7 را یک شاسی‌بلند متوسط بدانیم که برای ساخت آن و بدون هیچ تعارفی از طراحی کانسپت فولکس‌واگن Cross Coupe GTE استفاده شده است. فاصله بین دو محور در این خودرو 2850 میلی‌متر بوده و طول عرض آن نیز به ترتیب 4738 و 1928 میلی‌متر است.

Domy X7 با سه پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود. پیشرانه نخست یک موتور 1.5 لیتری توربو با قدرت 150 اسب‌بخار است. پیشرانه دوم یک موتور 1.8 لیتری توربو با قدرت 170 اسب‌بخار است؛ که برای انتقال قدرت از یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. پیشرانه سوم هم یک موتور 1.8 لیتری توربو با قدرتی معادل با 190 اسب‌بخار است؛ ولی باید توجه داشت که این پیشرانه فقط در نمونه‌های سفارشی و گران قیمت Domy X7 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروش زوتی Domy X7 از اوایل سال 2016 در چین شروع شده و قیمت مدل‌های مختلف آن از 79 هزار یوان آغاز شده و به 154 هزار یوان می‌رسد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا