مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

10 خودروی کم مصرف روز در دنیا!

در هر کجای دنیا هرکسی برای خرید خودرو دلیلی دارد! کسی عشق قدرت است و دیگری زیبایی را ترجیح می‌دهد. برای کسی فضای داخل کابین مهم است و هستند افرادی نیز که به مصرف سوخت خودروی خود نگاهی می‌کنند.

مصرف سوخت با توجه به کمبود منابع سوخت فسیلی و گران بودن حامل‌های انرژی، در تمامی دنیا موضوعی است که خودروسازان به آن اهمیت داده و گاه در برخی از کشورها، این نکته توسط دولت به آن‌ها دیکته می‌شود. امروزه خودروسازان سعی می‌کنند تا تولیدات خود را با مصرف پایین سوخت به بازار عرضه کنند. در بیشتر موارد، افزایش قدرت خودروها باعث نشده است تا کمپانی‌های خودرو ساز مصرف سوخت را فراموش کرده و آن‌ها را بهبود ندهند.

در اینجا سعی می‌کنیم تا با چند خودروی کم مصرف یا مصرف پایین روز دنیا آشنا شویم.

  • BMW 328d Xdrive 2015

حدود قیمت: 39.500 دلار

مصرف سوخت ترکیبی: به طور میانگین 6.7 لیتر در صد کیلومتر

2015-BMW-3-Series

این خودروی روز کمپانی BMW هم اکنون یکی از کم مصرف‌ترین محصولات روز بازارهای جهانی است. این خودرو هم در مدل سدان و هم در مدل استیشن برای خرید موجود است. پیشرانه این محصول آلمانی یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ دیزلی است و از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز بهره می‌برد.

کمپانی BMW با تحقیق فراوان در حوزه مصرف سوخت و موضوعات پیرامونی آن، از سیستم انتقال سرعتی بهره گرفته است که توانسته در مصرف سوخت این خودرو تاثیر فراوانی بگذارد. میزان مصرف سوخت در فضای شهری برابر 7.58 لیتر در صد کیلومتر بوده و این عدد در فضای بزرگراهی و جاده‌ای تنها 5.4 لیتر است!

این موضوع سبب شده است تا 328D هم اکنون یکی از بهترین و کم مصرف‌ترین خودروهای روز بازار باشد.

  • Honda FIT 2015

حدود قیمت: 16.610 دلار

مصرف سوخت ترکیبی: 6.7 لیتر در صد کیلومتر

2015-Honda-Fit-Hybrid-Japanese-Model-3-SMADEMEDIA-COM-MediaGalleria

این محصول کمپانی ژاپنی هوندا، یکی از خوش قیمت‌ترین و کم مصرف ترین خودروهای بازار است. محصولی جمع‌وجور و هاچ بک که با یک موتور 1.5 لیتری V4 با قدرت 130 اسب بخار عرضه می‌شود. هوندا این خودروی ساده خود را با گیربکس شش سرعته دستی و امکاناتی استاندارد روانه بازار کرده است.

همان‌طور که گفته شد این خودرو جزء هاچ بک های بازار دسته بندی می‌شود، اما با این حال از فضای قابل قبولی در کابین برخوردار بوده و فضای داخل آن بسیار مناسب و جادار است. مصرف سوخت این زیبای ژاپنی در فضای شهری حدود 8.11 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و این عدد در فضای بزرگراهی و جاده‌ای به 6.35 لیتر می‌رسد.

صفر تا صد این خودرو تنها 8 ثانیه طول کشیده و می‌تواند با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کند.

  • Toyota Corolla 2015

حدود قیمت: 17.785 دلار

سوخت ترکیبی: 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

2015-Toyota-Corolla-ZRE182R-SX-hatchback

این خودرو در کلاس‌های مختلفی از سوی این کمپانی ژاپنی به بازار عرضه می‌شود؛ اما فارغ از هر مدلی که شما خریداری کنید، مصرف سوخت میانگین این خودرو برای فضای بزرگراهی بین 5.3 لیتر تا 6.3 لیتر است. مصرف سوخت این خودرو در فضای شهری نیز بین 7.8 تا 8.11 لیتر در هر صد کیلومتر است.

کرولا یکی از پایدارترین مدل‌های تولید شده توسط تویوتا محسوب شده و طی سال‌های گذشته مدل‌های زیادی از این مدل تولید و روانه بازارهای جهانی شده است. ساده‌ترین موتور به کارگیری شده بر روی کرولاها، یک نمونه 1.8 لیتری V4 است که می‌تواند حدود 132 اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه می‌تواند با حداکثر سرعت 178 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کند. زمان رسیدن سرعت از 0 تا صد کیلومتر در این خودرو حدود 10.5 ثانیه است.

  • Honda Civic 2015

حدود قیمت: 19.310 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

2015-Honda-Civic-Type-R

هوندا سیویک نیز همانند مدل قبلی که نام برده شد، یکی از مورد اعتمادترین خودروهای تولید شده بازار طی سالیان گذشته در جهان است و هوندا توانسته با به‌روز کردن این خودرو، سالانه مشتریان زیادی را راضی نگه دارد. این خودروی جمع‌وجور نیز دارای مصرف سوخت بسیار مناسبی است.

مصرف شهری هوندا سیویک حدود 7.58 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و این میزان برای فضاهای بزرگراهی و جاده‌ای تنها 5.7 لیتر است. موتور پایه این خودرو یک نمونه 4 سیلندر 1.8 لیتری است که می‌تواند با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز حرکت کند.

  • Nissan Versa 2015

حدود قیمت: 12.815 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

2015-Nissan-Versa-Review

یک خودروی ارزان قیمت با مصرف بسیار پایین سوخت از سوی کمپانی نیسان!

ورسا از یک موتور 1.6 لیتری V4 بهره برده که می‌تواند تا 109 اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر 107 پوند فوت نیز تولید کند. این خودرو دارای شتاب بالایی نیست. مصرف سوخت Versa در محیط‌های شهری برابر 7.58 لیتر در صد کیلومتر بوده و در فضاهای جاده‌ای و بزرگراهی این مصرف به عدد 5.88 لیتر می‌رسد.

با توجه به اینکه این خودرو ارزان‌ترین محصول بازار ایالات متحده آمریکاست، طبیعتا از امکانات زیادی بهره نمی‌برد و درصد ایمنی و مواد به کار رفته در آن در حد متوسطی قرار دارد.

  • Audi A3 TDI

حدود قیمت: 30.795 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر

Audi-A3-2-0-TDI

این خودروی هاچ بک و جمع‌وجور کمپانی آئودی با مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. بهره گیری از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک لذت رانندگی با این محصول را افزایش می‌دهد.

این خودرو در فضای شهری مصرفی برابر 7.58 لیتر داشته و در فضای جاده‌ای مصرف آن تنها 5.4 لیتر بوده که واقعا فوق العاده است.

این خودرو از سال 2010 وارد بازارهای جهانی شده است و کمپانی آئودی طی این سال‌ها سعی کرده است با بهبود امکانات آن مشتریانش را راضی نگه دارد. این خودرو می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر را در عرض 7.9 ثانیه طی کند!

  • Hyundai Sonata Hybrid Limited

حدود قیمت: 21.975 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.35 لیتر در هر صد کیلومتر

Inside-042

خودروی هیبریدی و ترکیبی هیوندای سوناتا یک سدان 4 درب متوسط به شمار می‌رود که مصرف سوخت ترکیبی مناسبی دارد. این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند تا 178 اسب بخار قدرت تولید کند و با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. مصرف سوخت این خودروی زیبا در فضای شهری برابر 6.53 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در جاده و فضای بزرگراهی مصرف آن به 5.88 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مشتریان می‌توانند در صورت نیاز موتور دیگر این محصول را که یک نمونه 1.6 لیتری سازگار با محیط است، انتخاب کنند. البته برای افرادی نیز که به رانندگی علاقه بیشتری دارند موتوری 2.0 لیتری همراه با سیستم توربو نیز مهیا شده است. سرعت صفر تا صد این خودرو تنها 6.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر 214 کیلومتر در ساعت است.

  • Mitsubishi Mirage 2015

حدود قیمت: 13.805 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.35 لیتر در هر صد کیلومتر

2015-Mitsubishi-Mirage-LS

این خودرو یکی از تازه‌ترین تولیدات کمپانی میتسوبیشی محسوب می‌شود که از مصرف سوخت بسیار خوبی برخوردار است. میتسوبیشی با بهره گیری از یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر که می‌تواند 74 اسب بخار قدرت تولید کرده و عرضه یک گیربکس 5 سرعته دستی، محصولی ارزان و با کیفیت را روانه بازار کرده است!

این خودرو در فضای شهری مصرفی برابر 6.9 لیتر داشته و فضای برون شهری را نیز با مصرفی در حدود 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر می‌پیماید.

این خودرو با وزن بسیار کم خود (در حدود تنها یک تن) توانایی مانور زیادی دارد. میتسوبیشی این محصول خوش قیمتش را در صورت نیاز مشتری با سیستم CVT نیز عرضه می‌کند.

  • Kia Optima Ex Hybrid 2014

حدود قیمت: 26.815 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.35 لیتر در هر صد کیلومتر

KIA-Optima-Car-2014

اگر چه این خودرو تولید سال جاری میلادی نیست، اما اپتیمای 2014 Ex Hybrid یکی از بهترین خودروهایی است که با مصرف پایین سوختش جز گزینه‌های مناسب بازار کنونی است. این محصول یک سدان متوسط 4 درب است که از یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری برقی – گازی بهره می‌برد که می‌تواند 192 اسب بخار قدرت تولید کند. مصرف سوخت این خودروی زیبا در فضای شهری 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و این میزان در فضای جاده تنها 6.03 لیتر است.

البته کیا، اپتیمای خود را با یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر که می‌تواند تا 274 اسب بخار قدرت تولید کند را نیز عرضه می‌کند. موتور پایه این خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر خود را تنها در عرض 8.0 ثانیه طی می‌کند و می‌تواند تا 210 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

  • Honda CR-Z 2015

حدود قیمت: 20.965 دلار

مصرف ترکیبی سوخت: 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر

2015-Honda-CR-Z-Turbo-Car-Wallpaper-2015HondaCRZTurbo-CarWallpaper-Honda-Honda-http-carwallspaper-com-2015-honda-cr-z-turbo-car-wallpaper-

این محصول یک گزینه هیبریدی اسپرت است که توسط یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در جهان یعنی هوندا تولید شده است. CR-Z از یک موتور 1.5 لیتری گازی-برقی بهره می‌برد که مصرف سوخت مناسبی را برای مشتری آماده کرده است.

مصرف درون شهری این خودرو 6.53 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و این میزان برای فضای جاده‌ای تنها 6 لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو به صورت پیش فرض با یک گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود که در صورت درخواست مشتریان قابلیت تبدیل به CVT را نیز دارد.

همچنین مشتریان می‌توانند در هنگام خرید خودروی جدید، از یک موتور سوپر شارژر که قدرت آن تا 197 اسب بخار است را انتخاب نمایند. این پیشرانه تنها با گیربکس دستی عرضه می‌شود.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یک عاشق دیگه فناوری خودرو
    امیدوارم در ایران نیز خیلی زود روزی برسه ببینیم خودروهای هیبریدی با مصرف کمتر از دو لیتر در صد کیلومتر با قدرت و حجم موتور دو لیتر بصورت عموم و با هزینه کم مردم بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند تا هم مردم از آلودگی هوا ومرگ خاموش نجات پیدا کنند و هم لذت استفاده از خودروهای روز را بچشند.البته اگر این سود جوهای اهل عتیق بزارند.با تشکر کارشناس خودرو

  2. اولا وانت کم مصرف ، دوما اىنا که کم مصرف نىستن ولى از ماشىناى داخلى خىلى بهترن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا