مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جدیدی از شاسی‌بلند هیوندای با سوخت هیدروژنی منتشر شد!

به تازگی سایت رسمی هیوندای تصاویری از شاسی‌بلند جدید با سوخت سلولی هیدروژنی را منتشر کرد. این شاسی‌بلند سال آینده وارد خط تولید می‌شود و بعد از آن وارد بازار جهانی خواهد شد.

مسئولان این کارخانه کره‌ای هنوز اسمی برای این خودرو انتخاب نکرده‌اند؛ از سوی دیگر این شاسی‌بلند نسبت به نسل‌های قبلی خود مانند هیوندای ix35، حدود ۲۰ درصد پیشرانه قوی‌تر و ۹ درصد عملکرد بهتری دارد. عملکرد بهتر سلول‌های سوختی باعث خواهند شد قدرت پیمایش این خودرو به ۸۰۵ کیلومتر برسد.

همانطوری‌که می‌دانید خودروهایی که دارای پیشرانه با سلول‌های سوختی هیدروژنی هستند، عملکرد بهتری نسبت به خودروهای برقی دارند ولی هزینه تولید این نوع وسایل نقلیه بسیار بالاست. برای مثال این شاسی‌بلند سه محفظه به منظور ذخیره کردن هیدروژن دارد که هیدروژن را به برق تبدیل کرده و باعث می‌شود خودرو به حرکت درآید. این شاسی‌بلند براساس کانسپت FE طراحی شده که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. مسئولان هیوندای معتقدند طراحی این خودرو از طبیعت به خصوص آب الهام گرفته، چرا که محصول خروجی از اگزوز آن هم آب خواهد بود!

آقای لی کی سانگ «رئیس مرکز تحقیقات و تکنولوژی هیوندای موتور» در مصاحبه‌ خود اعلام کرد این شاسی‌بلند می‌تواند انقلابی در بخش پیشرانه‌های با سلول سوختی هیدروژنی ایجاد کند. از سوی دیگر برند خواهر «کیا» نیز تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۱ مدل خودرو سبز به جهانیان معرفی خواهد کرد که بعضی از این مدل‌ها پیشرانه برقی، هیبریدی و سوخت سلولی خواهند داشت. بعد از موفقیت عظیم تویوتا پریوس و آیونیک، که در حال حاضر خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی هستند، هیوندای به دنبال ساختن نسخه برقی کراس‌اوور هیوندای کونا در سال آینده است که می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۳۸۶ کیلومتر را بپیماید. به علاوه خودروی برقی جدید جنسیس سال ۲۰۲۱ میلادی با قدرت پیمایش ۴۸۲ کیلومتر به بازار خواهد آمد. نظر شما درباره خودروهای سبز هیوندای و زیرمجموعه‌های آن چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا