مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

نگاهی کوتاه به هایما S5 به بهانه ورود به بازار ایران!

گروه صنعتی ایران خودرو بعد از فروش بالای مدل هایما S7 تصمیم گرفته خواهر کوچکتر این مدل یعنی هایما S5 را به بازار ایران بیاورد.

هایما S5 کراس‌اوور چینی محبوب جوانان است که ابعاد کوچکتر از S7 دارد و برای اولین بار ۳ سال پیش وارد بازار خودروهای چین شد. طراحی خارجی این خودرو کاملا متفاوت از S7 است، به طوریکه در نگاه اول می‌توان این تغییر را در چراغ‌های جلو و سپر این خودرو دید.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر در بازار خودروهای چینی هایما S5 با دو موتور مختلف ۴ سیلندری با حجم ۱.۶ لیتر طبیعی و ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شود که به ترتیب برابر ۱۲۲ و ۱۶۳ اسب بخار قدرت خروجی و ۱۶۰ و ۲۲۳ نیوتن متر حداکثر گشتاور دارند. راننده این کراس‌اوور نقلی می‌تواند حداکثر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت در جاده ها رانندگی کند. به علاوه استاندارد آلایندگی هایما S5 یورو ۴ است و می‌توان ۶۰ لیتر باک خود را پر از بنزین کند.

از دیگر امکانات تفریحی و اضافه این خودرو می‌توان به سانروف برقی، نمایشگر ۷ اینچی، فرمان و صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه مطبوع، سیستم روشنایی در روز و سنسور پارک عقب اشاره کرد.

هایما S5 در بازار می‌تواند رقیب خودروهایی مانند جک S3، لیفان X60، ام وی ام X33، چانگان CS35 و ساندرو استپ‌وی باشد.

همچنین بسیاری از کارشناسان قیمت کراس‌اوور هایما S5 در بازار ایران را حدود ۷۰ الی ۷۵ میلیون تومان تخمین زده‌اند. نظر شما درباره این محصول جدید ایران خودرو چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا