مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

توقف تولید خودروهای با ‌کیفیت پایین تا پایان سال جاری!

به تازگی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر توقف تولید خودروهای تک ستاره و با کیفیت پایین تا پایان سال جاری را داد. در سال ۱۳۹۷ حداقل سطح کیفی خودروهای تولید داخل کشور باید بتوانند دو ستاره از شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد کشور را دریافت کنند تا مجوز ورود به بازار را داشته باشند.

جالب است بدانیم که امتیازهای ستاره برای مشخص کردن کیفیت خودروها در ایران بنا به قیمت خودرو متفاوت است، بدین معنا که خودروی تک ستاره بالای ۱۰۰ میلیون از لحاظ کیفی با خودروی تک ستاره زیر ۲۵ میلیون تومان تفاوت دارد. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد خودروهای تولیدی کشور در حجم انبوه زیر ۵۰ میلیون تومان قیمت دارند و این بدان معناست که اکثریت خودروهای ما از لحاظ کیفیت ارزش پایینی دارند.

به علاوه تنها دو سال است که مسئولان صنعت خودروسازی کشور شروع به امتیاز دادن و ارزیابی کیفیت و استاندارد خودروها کرده‌اند و هنوز با توجه به معیارهای تعیین شده خودروی ۵ ستاره‌ای در ایران نداریم! در نهایت باید اعلام کنیم شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران امسال خودروهای گروه سبک بخش سواری شامل سایپا گروه X، تیبا ۲، ام وی ام 110S، ام وی ام ۵۵۰، پژو ۴۰۵ و لیفان X60 را از لحاظ کیفیت تنها ۱ ستاره داد. این امر بدین معناست که در سال آینده نباید شاهد تولید یا مونتاژ خودروهای مذکور در کشور باشیم!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا