مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروسازی کروس کراس‌اوور Young را معرفی کرد!

شرکت خودروسازی کروس (Qoros) ده سال پیش در شهر شانگهای چین کار خود را شروع کرد. کار اصلی این شرکت طراحی، توسعه، تولید و فروش خودروهای مسافربری و سبک است. این شرکت از همکاری دو کارخانه خودروسازی چینی چری و کنون هلدینگز در دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی است. این دو کارخانه ۱.۳ میلیارد دلار برای تاسیس این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. در نهایت اولین محصول این خودروسازی کروس ۳ بود که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد و به بازار خودروهای چین راه پیدا کرد.

به تازگی این خودروسازی دو مدل جدید شامل کراس‌اوور جدید یانگ (Young) و کانسپت لوکس سدان را در نمایشگاه خودرو چنگدو به نمایش گذاشت. کراس‌اوور یانگ مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر خطی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار است که متصل به جعبه دنده ۶ سرعته دستی شده است. پلتفرم این مدل بسیار شبیه به چری تیگو ۷ است و اندازه شبیه به هوندا CR-V و مزدا CX-3 دارد.

طراحی خارجی این کراس‌اوور با وجود پلتفرم یکسان، بسیار متفاوت از چری تیگو ۷ است؛ از سوی دیگر طراحی داخل کابین نشان از بهره گیری از تکنولوژیهای روز مانند نمایشگر زیبای infotainment، فرمان سه پره، دکمه استارت و صندلی‌های چرمی مشکی با دوخت طلایی است که از این رنگ در داشبورد و فرمان هم استفاده شده است.

از سوی دیگر کانسپت سدان لوکس کروس به نمایش گذاشته شده تمام برقی است و می‌تواند قدرتی برابر ۸۷۰ اسب بخار را به وجود آورد. مهندسان کروس در پی ساخت خودروی لوکس سدانی هستند که بدنه فیبر کربنی دارد و قسمت‌های بیشتر آن با شیشه پوشیده شده ولی درب‌های این کانسپت برقی شبیه به درب‌های خودروهای سنتی باز و بسته می‌شوند. در آخر شاید بتوان گفت تا چندین سال دیگر احتمال ورود خودروهای این کارخانه چینی نیز به ایران وجود خواهد داشت.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا