مکمل بنزین
خبرداخلی

ستاره باد آورده تیبا را باد برد!

همان‌طور که می‌دانید آمار جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است. بنابر آمار این شرکت، تعداد خودروهای تولیدی تمام خودروسازان داخلی از تیر تا مرداد ماه سال جاری 100565 دستگاه بوده است. پیش از این در مطلبی به گزارش کیفی بخش وانت‌های تولیدی خودروسازان کشور اشاره شد و همگان از دو ستاره شدن وانت پراید شاخ در آوردیم و اکنون نوبت به بررسی آمار مرتبط با کیفیت محصولات خودروسازان در بخش سواری‌ها رسیده است.

در این بخش در بازه قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان؛ طبق معمول نام مزدا 3 جدید و گراند ویتارا با چهار ستاره کیفی می‌درخشد.

 در بازه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، هیوندای I20 کرمان‌موتور و کیا سراتو سایپا با 4 ستاره کیفی در صدر حضور دارند و خودروهای جک S5 و تیگو 5 نیز با حفظ کیفیت سابق خود موفق به کسب سه ستاره کیفی شده‌اند.

در بازه قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان هیوندای I10 کرمان‌موتور تنها چهار ستاره موجود از نظر کیفی بوده و خودروهایی مانند جک J5 و آریزو 5 با سه ستاره کیفی در تعقیب آن هستند. اما در این بازه قیمتی خودروی لیفان X60 و MVM 550 مانند سابق تنها یک ستاره کیفی گرفته‌اند.

در بازه قیمتی شلوغ 25 تا 50 میلیون تومان نیز خودروی رنو ساندرو، تندر 90 اتوماتیک پلاس، تندرو 90 اتوماتیک و پژو 207 موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده‌اند. آمار مرتبط به سایر خودروها تغییر چندانی نسبت به ماه‌های گذشته نداشته است؛ اما یک مورد عجیب دیگر در آمار مرتبط با مرداد 96 شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وجود دارد که آن کاهش ستاره‌های خودروی تیبا است!

تیبا که در تیر ماه موفق به کسب 2 ستاره کیفی شد و مسئولان سایپا از این اتفاق سر از پا نمی‌شناختند؛ روی سایپا را به زمین کوبید و به آنها گفت که آن اتفاق دیروز تنها یک اشتباه محاسباتی در خط تولید بوده و به لطف حمایت‌های شما عزیزان دیگر تکرار نخواهد شد!

بله! تنها دو ماه طول کشید که تلاش‌ها نتیجه بدهد و اکنون تیبا مثل سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهد!

در بازه قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان هم به لطف لابی خودروسازان بزرگ داخلی تنها نام پراید دیده می‌شود که همگان به خوبی با مشکلات این خودرو آشنا هستیم. خودرویی که امروز هست؛ ولی فردا نیست و باید جایگزینی مناسب برای آن پیدا کنند!

جایگزینی که باید فاقد کیفیت، ایمنی و امکانات لازم برای هموطنان عزیز باشد و در کل بتواند نقش گاو شیرده خودروسازی ایران را به خوبی ایفاء کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. بهترین سایتی که تو کل عمرم دیدم همین سایته “چرخان”
    تو نقدها مثل همیشه فوق العاده قوی و بدون تعارف
    یه خسته نباشید هم به نویسندگان این سایت خوب

    1. این لطف شماست دوست عزیز … دلگرمی ما به حمایت شما کاربران و همراهان عزیزه….

  2. سلام. منم به نوبه خودم از دست اندرکاران این وب سایت بخصوص جناب آقای بهمنی تشکر میکنم.. من در سایتهای مختلف اینو گفتم. سازمان استاندارد تا وقتی اطلاعات مبهمی به مشتری میده و نظراتش خیلی دقیق نیس و طبق گفته خودشون هنوز این امکانات رو که خودرو رو همه جانبه تست کنن نمیشه بهش اطمینان کرد. خود این سازمان باید یررسی بشه ببینیم بیشتر از یه ستاره میگیره ؟!! انقدر تناقض تو گزارشات هست و مبهمه که آدم میمونه واقعا اونجا سفارشی نمره میدن یا کارشناساش مبتدین. اینم از سوتی تیبا که دو ستاره گرفت. با خودشون نمیگن ساینا تیبا۲ چطوری یه ستاره بعد تیبا دو ستاره میگیره.تا مافیا هست تا ابد این مملکت درست نمیشه

  3. با درود
    از نظرات فنی ، مستند و قابل درک شما که علم رو هم چاشنی خودش داره ممنونم .

  4. سلام. … آقای محمد ساینا مستحق است ۳ستاره بگیره . ایمنیش خیلی عالیه .. و در آینده خواهید دید

  5. ماشینی که ۳.۴ملق بزند وسرنشینان همه سالم بیرون بیان. امنیتی بیست دارد . و این ماشین تیبا بود . بخدا قسم به چشم خودم دیدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا