مکمل بنزین
گوناگونخبر

زیان‌دهی اوپل ادامه دارد؛ نقشه‌های PSA برای خسته آلمانی!

کمپانی جنرال‌موتورز ایالات‌متحده آمریکا در حالی خودروسازی اوپل را به گروه خودروسازی PSA فروخته است؛ که سود خالص این خودروساز آلمانی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به حدود 250 میلیون دلار کاهش یافته است.

به گفته منابع آگاه خبری در کارخانه‌های اوپل و گروه خودروسازی PSA؛ کمپانی اوپل در هر روز کاری حدود 4 میلیون یورو یا 4.75 میلیون دلار زیاندهی دارد و پژو-سیتروئن هنوز نتوانسته است که روند نزولی این کمپانی را متوقف کند.

جنرال‌موتورز با فروش اوپل به مالک برندهای پژو، DS و سیتروئن بازار اروپا را تقریبا از دست داده است. به نظر می‌رسد گروه PSA از پیشینه‌ و سودآوری بیشتری در رابطه با تولید خودروهای کوچک در بازار اروپا برخوردار است. به گفته مدیرعامل PSA، آقای کارلوس تاوارز ؛ پژو-سیتروئن انتظار دارد که در سال 2017 درآمد بیشتری از طرف کمپانی اوپل داشته باشد.

اوپل در طول 16 سال گذشته وضعیت بسیار بدی داشته؛ زیرا هزینه یک میلیارد دلاری این کمپانی در زمینه تحقیق و توسعه برای ساخت خودروهای کوچک و منطبق با استانداردهای اروپا شکست خورده است. باید توجه داشت که اروپا با ایالات‌متحده آمریکا یا کشوری مانند چین بسیار متفاوت بوده و قوانین آنها باید به خوبی اجرا شود. به همین منظور مدیرعامل PSA می‌گوید که به زودی پلتفرم جدید خودروهای اوپل را معرفی خواهند کرد، تا این کمپانی شکست خورده را دوباره به مسیر بهره‌وری باز گردانند.

به گفته یکی از مدیران PSA واحدهای تولیدکننده کمپانی‌های اوپل، PSA و جنرال‌موتورز هفته گذشته در پاریس به دور هم جمع شده و درباره استراتژی آینده خود به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بر همین اساس PSA موافقت کرده است که اوپل حیاط خود را در برخی از مناطق قاره اروپا ادامه دهد و به جای پیشرانه‌های اختصاصی اوپل؛ به سراغ پیشرانه‌های اختصاصی گروه PSA در تولیدات جدید اوپل برود؛ زیرا قوانین آینده اتحادیه اروپا بسیار سختگیرانه بوده و فضا را برای فعالیت اوپل محدود خواهد کرد. از طرفی نمایندگان PSA می‌گویند که اکنون تنها به 800 نفر از 7700 کارمند اوپل نیازمند هستند. گروه PSA می‌خواهد که اوپل تا سال 2020 به سودآوری پایدار رسیده و هر ساله حدود 2 درصد رشد کند. این سود باید تا سال 2026 به 6 درصد برسد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا