مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

برترین شاسی‌بلندهای زیر 100 میلیون تومان در سال 95!

حتما برای شما سوال پیش آمده است که بهترین خودروی شاسی‌بلند و کراس‌اور زیر 100 میلیون تومان که رضایت مشتریانش را به همراه داشته و کمترین مشکل فنی را دارد کدام است؟

برای فهمیدن این موضوع شما باید به آمار ارقام مختلف مراجع کنید تا یک نتیجه درست و منطقی بگیرد. یکی از آمار و ارقام‌های مذکور به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  مرتبط می‌شود که هر از چند گاهی آماری از رضایت مشتریان و کیفیت خودروهای داخلی منتشر می‌کند.

متاسفانه هنوز سال 96 تمام نشده است که نمره‌های عالی خودروسازان داخلی را در جلب رضایت مشتریان ببینید؛ بنابر این از سر ناچاری نگاهی به مجموع آمار سال 95 می‌اندازیم تا شاید راهنمایی باشد برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران!

بنابر آمار به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران؛  خودروی چانگان CS35 اتوماتیک با کسب 744 امتیاز از 1000 امتیاز، بالاترین رتبه را از نظر جلب رضایت مشتریان داشته و روی سایپا را سرخ کرده است. این خودرو قیمتی در حدود 67 میلیون تومان دارد و این روزها شاهد تردد تعداد زیادی از مردم با آن هستیم.

رتبه دوم با کسب 743 امتیاز به هایما توربو اتوماتیک اختصاص دارد. خودرویی که با قیمت 95 میلیون تومانی خود هنوز در ابتدای راه بوده و باید تلاش زیادی برای بهبود کیفیت آن از جانب ایران‌خودرو و کمپانی هایما صورت پذیرد.

در رتبه سوم نسخه دستی چانگان CS35 با 742 امتیاز قرار دارد و هم‌پای برادر دوقولوی خود به پیش می‌رود. این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرتی معادل با 123 اسب‌بخار استفاده کرده و تنها 57 میلیون تومان قیمت دارد.

در رتبه چهارم چری تیگو 5 از شرکت مدیران‌خودرو موفق به کسب 732 امتیاز شده است. اما رتبه پنجم در کمال ناباوری به یکی از خودروهای ناشناخته و کم فروش بازار ایران از کمپانی دیارخودرو اختصاص دارد! هاوال M4 موفق به کسب 729 امتیاز شده و همه را به تعجب واداشته است!

رتبه های ششم تا هشتم هم به ترتیب به خودروهای ام وی ام X22 دستی، X33 اتوماتیک و X22 اتوماتیک تعلق گرفته است. خودروهای مذکور به ترتیب 719،710 و 698 امتیاز کسب کرده اند.

در آخر لیست هم لیفان X60 از شرکت کرمان‌موتور حضور دارد که در نسخه دنده‌ای 676 امتیاز و در نسخه اتوماتیک 671 امتیاز به دست آورده است.

بله! تعجب نکنید! جک S5 در بین 10 شاسی‌بلند برتر بازار ایران از نظر جلب رضایت مشتریان حضور ندارد، که این موضوع کمی عجیب و غریب است! عجیب و غریب‌تر از همه این که در آمار مرتبط با مرداد ماه 96 برخی از خودروهای مذکور در جداول مربوطه حضور ندارند! این یعنی اینکه یا در این ماه تولید نشده‌اند؛ و یا اتفاق دیگری افتاده که از آن گذر کرده و به آن نمی‌پردازیم!

آپدیت: جدول فوق پس از ۲۴ ساعت تغییر کرد و جک S5 وارد آن شد. این مقاله را بخوانید

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اگر هاوال m4 نمایندگی درست و حسابی داشت خیلی فروش داشت.من در مورد این ماشین زیاد پرس وجو کردم کسانی که دارند از کیفیت ماشین می گویند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا