مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا پیکانتو X-Line به فرانکفورت می‌رود!

کمپانی کیاموتورز قدرتمندترین نسخه مدل پیکانتو را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می‌کند. این نسخه X-Line نام دارد و از یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری با قدرت 98 اسب‌بخار استفاد می‌کند. فروش این مدل در سال جاری میلادی در قاره اروپا آغاز خواهد شد.

متاسفانه پیشرانه جدید پیکانتو شتاب صفر تا 100 آن را به زیر 10 ثانیه نمی‌رساند؛ اما مصرف سوخت آن با پیمایش 100 کیلومتر تنها 4.5 لیتر است!

کیا تنها به بروزرسانی پیشرانه پیکانتو اکتفاء نکرده و نسخه X-Line آن را با الهام از یک شاسی‌بلند بروزرسانی کرده است. در واقع کیا پیکانو X-Line نسخه کوچک اسپورتیج با ارتفاع 15 میلی‌متر و ضربه گیرهای سبک و فلزی است. کیا از روکش آهن و آهک در رینگ‌های نسخه X-Line کیا پیکانتو استفاده کرده و رنگ سبز را به اطراف چراغ‌های مه‌شکن و جلوپنجره‌ای آورده است.

در داخل شاهد الهام از اسپورتیج هستیم و کیا از رنگ سبز و سفید برای تزئین دستگیره درب پیکانتو استفاده کرده است. در محیط داخلی کیا پیکانتو X-Line شاهد استفاده از سیستم سرگرمی 7 اینچی با امکان اتصال به Apple CarPlay  و Android Auto هستیم. از دیگر امکانات نسخه X-Line کیا پیکانتو باید به پدال‌های آلومینیومی و دوربین عقب اشاره کرد.

پیشرانه جدید نسخه X-Line کیا پیکانتو تنها 104 گرم گاز گلخانه‌ای با هر کیلومتر پیمایش تولید کرده و 172 نیوتن‌متر گشتاور دارد. فروش این خودرو تا اوایل سال جاری میلادی در قاره اروپا آغاز خواهد شد. فروش سالانه مدل پیکانتو در نیمه اول سال 2017 حدود 23 درصد رشد داشته و کمپانی کیا موتورز 31827 دستگاه از آن را در سراسر جهان فروخته است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا