مکمل بنزین
گوناگونخبر

استون مارتین تمام الکتریکی می‌شود!

یک خودروساز دیگر هم تصمیم گرفته است که تا پایان دهه بعدی تمام خط تولید خود را به اتومبیل‌های الکتریکی اختصاص دهد. اندی پالمر، مدیرعامل این کمپانی به بخش اقتصادی روزنامه تایمز گفته است که استون مارتین قصد دارد یک گام بزرگ در راستای تولید خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی بردارد.

وی در این باره گفته است که:
ما تا اواسط دهه 2020 به طور کامل هیبریدی خواهیم شد.

پالمر در ادامه توضیح داد که می‌خواهند تمام کارهای مربوط به اتومبیل‌های الکتریکی و هیبریدی را در کارخانه خودشان انجام دهند. وی ادامه داد که هسته تکنولوژی ساخت را باید در کمپانی خودتان نگه دارید و برای همین هم است که استون مارتین موتور‌های V12 اختصاصی خودش را تولید می‌کند.

اولین ماشینی که از این شرکت در راستای این هدف در دست ساخت است، RapidE نام دارد که به طور محدود و تنها 155 نسخه از آن تولید خواهد شد! این تصمیم به معنای عدم توانایی استون مارتین برای تولید و فروش بیشتر اتومبیل‌های هیبریدی نیست؛ بلکه دلیل تولید کم این خودرو بازار محدود و تقاضای کم خریداران استون مارتین است به خصوص وقتی با یک خودروی سدان لوکس با موتور الکتریکی 800 اسب بخاری مواجه شوند و قیمت احتمالی آن به گوششان برسد!

این خودروساز تصمیم دارد که RapidE را در سال 2019 به بازار عرضه کند. در ادامه پالمر توضیح داد که:

کانسپت اولیه RapidE در اکتبر سال 2015 به بیرون درز پیدا کرد که به نوعی مهر تایید بر کار ما روی اولین خودروی تمام الکتریکی استون مارتین زده شد. RapidE نماینده آینده این شرکت به عنوان یک خودروساز سازگار با محیط زیست است. ما می‌خواهیم در این زمینه خودروهایی با طراحی جذاب و عملکرد برتر ارائه دهیم. استون مارتین قصد ندارد که خودروهایی بی کیفیت فقط برای رفع تکلیف تولید کند؛ بلکه در ذهنمان به تولید مدل‌های پیشرفته فکر می‌کنیم.

طبق گزارش‌های موجود در فضای مجازی امکان این وجود دارد که شرکت استون مارتین برای الکتریکی کردن خودروهایش از کمپانی چینی LeEco کمک بگیرد که به نظر می‌رسد این همکاری اصلا شروع نشود؛ زیرا LeEco در حال حاضر با شرکت Faraday Future همکاری می‌کند. به همین دلیل تاریخ عرضه RapidE که پیش از این 2018 اعلام شده بود تا سال 2019 عقب افتاد و تعداد محصول تولیدی نیز از 400 واحد به 155 واحد کاهش یافت.

پس طبق گفته‌های آقای پالمر به نظر می‌رسد که استون مارتین بر خلافه دیگر شرکت‌های رقیب، که اغلب زیر نظر یک گروه خودروسازی بزرگ‌تر کار می‌کنند، به تنهایی وارد این ماجراجویی خواهد شد! این موضوع یعنی این شرکت اتومبیل‌سازی باید کار‌های مربوط به موتور الکتریکی، طراحی، باتری‌ها، سر و کله زدن با دیگر رقیب‌‌ها را به طور کامل تنها حل کند.

شرکت استون مارتین قصد دارد که تا سال 2030 تمام خودرو‌های خود را به صورت الکتریکی تولید کند. 25 درصد از این ماشین‌ها تمام الکتریک و بقیه به صورت هیبریدی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا