مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز مطالعات چینی‌ها برای توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی!

بازار بزرگ خودرو در کشور چین به سمت الکتریکی شدن حرکت می‌کند. براساس گزارشات جدید؛ دولت چین در حال ارزیابی شرایط کشورشان برای توقف فروش وسایل نقلیه احتراق داخلی است.

به گزارش آسوشیتدپرس؛ چینی‌ها تاکنون جدول زمان‌بندی دقیقی برای آغاز فرایند حذف خودروهای فسیلی اعلام نکرده‌اند؛ اما یکی از وزرای دولت چین از آغاز تحقیقات برای تشکیل یک جدول زمان‌بندی دقیق برای توقف تولید و فروش وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی خبر داده است. چین بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان بوده و هرگونه تغییر در این بازار پرسود؛ پیامدهای بزرگی در بازار جهانی خودرو خواهد داشت.

براساس گزارشاتی که سال گذشته میلادی منتشر شده بود؛ چینی‌ها می‌خواستند که تا سال 2030 خودروهای برقی حدود 40 درصد از میزان فروش را به خود اختصاص دهند. با این حساب باید گفت که توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی، رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده چینی‌ها را سریع‌تر می‌کند.

در مقابل باید توجه داشت که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا تا سال 2040 فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کرده و تمام تولید کنندگان را مجبور به تولید و فروش خودروهای الکتریکی خواهند کرد. با این حساب چینی‌ها پیش دستی کرده و با عرضه مدل‌های مختلف خودروهای الکتریکی؛ حرف اول را در جهان خواهند زد.

در این بین تعدادی از خودروسازان بزرگ جهانی مانند کمپانی ولوو اعلام کرده‌اند که تا سال 2019 وابستگی خودروهای خود به سوخت‌های دیزلی را کاهش داده و محصولات این کمپانی به سمت الکتریسیته می‌روند. همچنین کمپانی استون مارتین در تلاش است که در آینده‌ای نزدیک تمام خودروهای تولیدی خود را به شکل  هیبریدی عرضه کند.

فروش وسایل نقلیه الکتریکی در کشور چین نسبت به سال گذشته میلادی حدود 50 درصد رشد داشته و چینی‌ها بیش از 336 هزار خودروی الکتریکی خریداری کرده‌اند. همین عامل باعث شده است که دولت چین به شرکت‌های برق این کشور فشار آورده و از آنها بخواهد که روند نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی را تسریع کنند. در واقع هدف چینی‌ها این است که تا سال 2020 حدود 5 میلیون ایستگاه شارژ  داشته باشند و این تعداد را تا سال 2030 به بیش از 80 میلیون ایستگاه شارژ برسانند!

برخی از مطالعات قبلی نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی با استقبال کمی مواجه خواهند شد. برای مثال نتایج یک تحقیق در سال 2016 می‌گفت که تا سال 2040 خودروهای الکتریکی تنها 15 تا 30 درصد از میزان کل فروش خودروهای مختلف را به خود اختصاص می‌دهند!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا