مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه جایگزین مزدا CX-9 برای مردم ژاپن!

اگر مردم ژاپن توان خرید مزدا CX-9 را ندارند؛ به جای آن می‌توانند مزدا CX-8 را خریداری کنند!

دو خودروی مذکور از نظر طراحی بصری و فضای کابین کاملا مشابه یکدیگر هستند؛ اما باید توجه داشت که مدل CX-8 ارتفاع کمتری نسبت به مدل CX-9 دارد. مدل CX-8 کمپانی مزدا دارای سه ردیف صندلی بوده و همانند مدل CX-9  فاصله بین دو محور آن 2930 میلی‌متر است. این موضوع کابینی جادار را برای شش یا هفت سرنشین به وجود آورده؛ ولی باید توجه داشت که مزدا CX-8 نسبت به مدل CX-9، کمی باریکتر بوده و علت این موضوع را باید جاده‌ها و فضای پارکینگ‌های کشور ژاپن دانست!

مزدا CX-8 جدید به طور انحصاری از یک پیشرانه توربو دیزل 2.2 لیتری استفاده می‌کند. پیشرانه مذکور 188 اسب‌بخار قدرت داشته و 450 نیوتن‌متر گشتاور دارد. مزدا CX-8 برای انتقال قدرت خود به چرخ‌های جلو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند؛ ولی باید توجه داشته که نسخه AWD مزدا CX-8 نیز قابل سفارش است. نسخه مذکور از سیستم کنترل G-Vectoring بهره‌مند بوده و با کمک آن گشتاور موتور براساس حرکات فرمان تنظیم خواهد شد.

فضای داخلی مزدا CX-8 به گونه ای طراحی شده است که سرنشینانی با قد بیش از 170 سانتی متر به راحتی در صندلی های عقب بنشینند. هنگام استفاده از تمام صندلی های مزدا CX-8 ظرفیت صندوق عقب آن 239 لیتر بوده و وقتی که شما از صندلی های ردیف سوم استفاده نکنید؛ می توان فضای صندوق عقب را به 572 لیتر افزایش داد. ضمن اینکه باید توجه کرد که حدود 65 لیتر فضای مختلف در کابین مزدا CX-8 وجود داشته و این خودرو از نسخه های مختلف سیستم صوتی Bose استفاده می کند.

قیمت نسخه XD مزدا CX-8 با سه ردیف صندلی حدود 29 هزار دلار بوده و نسخه XD L  مزدا CX-8 با بهره مندی از سیستم AWD قیمتی در حدود 38 هزار دلار خواهد داشت. فروش مزدا CX-8 از 14 دسامبر آغاز شده و کمپانی مزدا هر ماه 1200 دستگاه از آن را تولید خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که مزدا CX-8 در کشورهایی دیگری به جز ژاپن به فروش خواهد رسید یا نه؛ اما احتمالا برای معرفی شاسی بلند CX-9 نسخه هایی از مزدا CX-8 در برخی از کشورها عرضه خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا