مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت XiM18 معرفی شد؛ آینده از نوع چینی!

کمپانی Yanfeng Automotive Interiors چین که یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات خودرو برای فضای داخلی آنهاست؛ کانسپت جدید XiM18 را معرفی کرده و آینده فناوری و تکنولوژی‌های مرتبط با کابین خودروها را نمایش داده است. آینده‌ای که در آن نیاز به راننده نیست!

Han Hendriks به عنوان مدیر کل فناوری کمپانی Yanfeng Automotive Interiors در رابطه با کانسپت XiM18 می‌گوید: «ما فناوری، مناطق تحت کنترل سرنشینان، روشنایی محیط داخلی و… را یک پارچه کرده‌ایم. هنگامی که از تکنولوژی‌های مختلف ما استفاده نمی‌شود؛ آنها با ظاهری شیک خودنمایی می‌کنند.»

کمپانی Yanfeng Automotive Interiors تصور می‌کند که کانسپت XiM18 می‌تواند به عنوان وسیله نقلیه اشتراکی مورد استفاده بسیاری از مردم قرار گیرد. کابین این کانسپت بدون دخالت سرنشینان به حالت‌های مختلف Drive، Family، Meeting و Lounge تبدیل می‌شود.

صرف نظر از تغییر حالت خودکار کانسپت XiM18 باید به برخی از ویژگی‌های پیشرفته آن اشاره کرد. برای مثال دریچه‌های هوای سیستم HVAC به حرکات سرنشینان پاسخ داده و با تغییر حالت افراد؛ آنها نیز تغییر حالت می‌دهند. همچنین برای افزایش امنیت در کانسپت XiM18 درب‌ها با اسکن اثر انگشت باز می‌شوند.

حالت Drive کابین کانسپت XiM18 را تبدیل به یک وسیله نقلیه سنتی کرده و تمام صندلی‌ها در این حالت رو به جلو هستند. در حالت Family صندلی‌ها روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. در حالت Meeting یک میز در مقابل شما قرار گرفته و در نهایت در حالت Lounge، کنسول جلو و عقب کانسپت XiM18 ترکیب شده و یک صفحه نمایش واحد را تشکیل می‌دهند.

نباید انتظار داشت که کانسپت XiM18 را در خیابان‌ها ببینیم؛ ولی برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته آن هم اکنون در بسیاری از خودروها موجود بوده و امکان استفاده از برخی فناوری‌های موجود در کانسپت  XiM18 در خودروهای آینده وجود دارد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا