مکمل بنزین
گوناگونخبر

اوضاع اوپل بدتر از تصورات پژو سیتروئن!

مسئولان گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه می‌گویند که خطوط تولید دو کمپانی اوپل و واکسهال در آلمان و بریتانیا؛ از کارایی کمتری نسبت به کارخانه‌های گروه PSA در فرانسه برخوردار هستند. کارلوس تاوارز به عنوان مدیرعامل PSA از خط تولید اوپل در زاراگوزا اسپانیا و روسلزهایم آلمان بازدید کرده و به مقایسه امکانات کمپانی اوپل با کارخانه‌های PSA پرداخته است.

آقای تاوارز در گفتگویی که در جریان نمایشگاه فرانکفورت با خبرنگاران داشت اظهار کرد که شکاف‌هایی که تاکنون دیده است؛ بسیار بزرگتر از تصورات اولیه آنهاست. او می‌گوید که PSA پویاتر و کارآمدتر از اوپل است؛ ولی امیدوار است که اوپل مسیر PSA را طی کرده و موقعیتی مناسب پیدا کند.

طبق تحلیل LMC Automotive؛ برند اوپل که پیش از این تحت مالکیت کمپانی General Motors بود؛ در کارخانه زاراگوزا تنها از 78 درصد ظرفیت موجود استفاده می‌کند. همچنین کارخانه Russelsheim حدود 51 درصد از ظرفیت تولیدی خود را به کار گرفته است. این آمار در مقایسه با کارخانه‌جات بزرگ گروه PSA؛ یعنی Vigo در اسپانیا و Sochaux در فرانسه به ترتیب 78 و 83 درصد است. همچین باید توجه داشت که کارخانه‌جات Poissy و Mulhouse گروه PSA در حال حاضر از تمام ظرفیت موجود خود برای تولید خودروهای مختلف استفاده می‌کنند.

در حال حاضر کمپانی اوپل شش کارخانه در اروپا دارد. کارخانه‌های الزمر پورت و لوتون در انگلستان؛ کارخانه گلیویتسه در لهستان؛ کارخانه زاراگوزا در اسپانیا و کارخانه‌های آیزناخ و روسلزهایم در آلمان! علاوه براین باید توجه داشت که اوپل امکانات فراوانی در اتریش،آلمان و مجارستان برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش محصولات خود به وجود آورده است.

اکنون آینده برند اوپل در هاله‌ای از ابهام است؛ زیرا مالک فرانسوی آن می‌خواهد که تعداد کارکنان و هزینه‌های جاری آن را کاهش داده و به توسعه خودروهای مشترک و تولید آنها در کارخانه‌های مذکور بپردازد.

اولین خودروی مشترک PSA و اوپل Crossland X نام دارد و بزودی برادر بزرگتر آن(Grandland X) راهی بازار خواهد شد. همچنین نسل بعدی Corsa با استفاده از پلتفرم PSA به تولید خواهد رسید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا