مکمل بنزین
گوناگونخبر

پژو 3008 به ایران رسید!

پس از تولید و عرضه پژو 2008 اکنون بوی خوش پژو 3008 را می‌توان حس کرد. همین چند ماه پیش بود که یکی از مسئولان ایران‌خودرو خبر از واردات پژو 3008 به ایران داده بود و اکنون انتشار تصاویری از این خودرو در پارکینگ یکی از گمرکات کشور، سخنان ایران خودرویی‌ها را تصدیق می‌کند.

اما اینکه آیا واقعا این خودرو توسط ایران‌خودرویی‌ها وارد کشور شده است یا خیر؟ مشخص نیست؛ ولی هرچه که هست باید ورود چنین خودروی بروزی به کشور را به فال نیک بگیریم.

مدل 2017 پژو 3008 براساس کانسپت مفهومی Quartz که در سال 2014 معرفی شده بود؛ طراحی شده و برای ساخت آن از پلتفرم EMP2 گروه خودروسازی PSA استفاده شده است. این خودرو با پیشرانه‌های ۱.۲، ۱.۶ و ۲،۰ لیتری و در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده و ظاهرا خودرویی که درتصاویر می‌بینید از موتور 1.6 لیتری پژو با قدرت 165 اسب‌بخار استفاده می‌کند.

پژو 3008 جدید رقیبی جدی برای خودروهایی مانند کیا اسپورتچ، هیوندای توسان، نیسان قشقایی، رنو Kadjar و فولکس‌واگن تیگوآن بوده و در صورت عرضه در بازار ایران قیمتی کمتر از 180 میلیون تومان نخواهد داشت و شرایط سختی برای سایر کمپانی‌های حاضر در بازار ایران ایجاد خواهد کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظر می رسه عمر ماشینهای کرده ای دیگر در ایران تمام شده

  2. به نظر می رسه عمر ماشینهای کره ای دیگر در ایران تمام شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا