مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه هایما اس۷ توربو و BYD اس۶: جنگ چینی!

خودروهای چینی زیادی در بازار ایران وجود دارند که برخی از آنها طعم تلخ ناکامی را به شدت چشیده‌اند، از خودروهای سنوا گرفته تا چند محصول دیگر. اگر بخواهیم جزئیات عدم موفقیت این خودروها را بررسی کنیم، شاید عدم آشنایی درست مردم با خودرو و شرکت یکی از دلایل مهم باشد.

بازار گرم شاسی‌بلندها نیز از این قائده مستثنی نیست و طیف وسیعی از خودروهای چینی در این تیپ وجود دارند که چند مدل اصلا فروش جالبی نداشتند و برخی از خودروها را نیز اصلا مردم نمی‌شناسند.

شاسی‌بلند‌ چینی موفق در بازار ایرا نیز چندان کم نیست و برای مثال می‌توان از خودروهایی مانند جک اس ۵ و تیگو ۵ نام برد که استقبال بالای مردم باعث شد تا محصولی مانند جک اس ۵، چندین بار افزایش قیمت را تجربه کند.

بواسطه فروش جک اس ۵، صنایع خودروسازی کرمان‌موتور تصمیم گرفت یک شاسی‌بلند گران‌قیمت چینی دیگر را تحت برند زیر مجموعه خود وارد بازار ایران کند. این شرکت خودورسازی BYD را برای برند کارمانیای خود در نظر گرفت و نتیجه اولین همکاری خودروساز ایرانی و چینی، خودروی BYD S6 بود، که طرف ایرانی در عرضه آن چندان موفق عمل نکرد و مردم با این خودرو چندان آشنا نیستند.

از سوی دیگر کمپانی بزرگ ایران‌خودرو که سالها تجربه دارد به سراغ یک برند رده پایین چینی به نام هایما رفت تا بخش شاسی‌بلندهای چینی خود را با همکاری هایما پیش ببرد. نتیجه این همکاری نیز شد هایما اس ۷ و بعد از آن هایما اس ۷ توربو که بنظر می‌رسد همکاری با کمپانی هایما در حال گسترش است و محصول جدیدی نیز به سبد محصولات ایران‌خودرو از این برند اضافه خواهد شد. امروز قصد داریم ۲ خودروی BYD اس ۶ و هایما اس ۷ توربو را با هم مقایسه کنیم با ما همراه باشید…

طراحی بیرونی

بی‌وای‌دی اس ۶ از طراحی تقریبا قدیمی بهره می‌برد که ظاهری کلاسیک و کمی خانوادگی دارد و نشانه‌هایی از یک خودروی اسپرت در ظاهر آن دیده نمی‌شود. بی‌وای‌دی اس 6 شباهت زیادی به لکسوس RX قدیمی دارد. این شباهت بر می‌گردد به ۳ نسل قبل محصول لکسوس، و ظاهر قدیمی این مدل به همین دلیل است.

در نمای جلویی چراغ‌های ساده و جلوپنجره کوچک کمی از جذابیت خودرو کاسته‌اند و چراغ‌های عقب نیز چیز جدیدی برای ارائه ندارند و همین سبب شده که طراحی این مدل برای ایرانی‌ها چندان جذابیت نداشته باشد اما باید بگوییم که این طراحی به‌اندازه‌ای پخته است که فقط قدیمی بودن ضعف آن باشد و از لحاظ فن طراحی نمی‌توان ایراد جدی در آن پیدا کرد.

در مقابل هایما اس ۷ توربو از طراحی مدرن‌تر بهره می‌برد که بدنه عضلانی آن باعث القا حس قدرت می‌شود و در مدل توربودار تغییرات ظاهری مخصوصا جلوپنجره بسیار در جذب مخاطب تاثیرگذار بوده است. در ظاهر این خودرو می‌توان ترکیبی از شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و و مزدا را دید که در کنار هم چینده شده‌اند. البته بخش جلویی به خودروهای شاسی‌بلند تویوتا نیز شباهت پیدا کرده است، اگر از فرم بدنه این خودرو صرف‌نظر کنیم، می‌توان گفت که خودرویی با ظاهری قابل قبول و نسبتا خوب است و طراحی آن از بی‌وای‌دی اس ۶ برتر است.

طراحی داخلی

در بخش طراحی داخلی تصمیم گیری کمی سلیقه‌ای می‌شود. بی‌وای‌دی اس ۶ از یک کابین منظم و ارگونومیک بهره می‌برد که چیدمان آن بسیار خوب بوده است اما بخش‌هایی نیز در این کابین وجود دارند که طراحی ساده‌ای داشته اما این سادگی را می‌توان دوست داشت و این طراحی را بعنوان یک خودروی خانوادگی پذیرفت. این کابین را با فاصله بسیار زیادی می‌توان بهتر از هایما اس ۷ دانست و دلیل این برتری زیبایی، نظم و فضای بسیار مناسب و جادار است. دسترسی به بخش‌های مختلف کابین و لذت بردن از یک داشبورد جذاب را می‌توان در بی‌وای‌دی اس ۶ بیشتر دید.

ابعاد

در جدول زیر می‌توانید مشخصات ابعادی بی‌وای‌دی اس ۶ را مشاهده کنید:

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی متر) 4810
عرض خودرو (میلی متر) 1855
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1725
فاصله دو محور (میلی متر) 2720
وزن خالص (کیلوگرم) 1695

حال نوبت هایما اس ۷ توربو می‌رسد:

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی متر) 4498
عرض خودرو (میلی متر) 1830
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1730
فاصله دو محور (میلی متر) 2619
وزن خالص (کیلوگرم) 1510

ابعاد بزرگتر بی‌وای‌دی اس ۶ باعث می‌شود تا شما لذت بیشتری را ببرید و فضای بزرگتری در داخل کابین در اختیارتان باشد.

کیفیت متریال و ساخت

در اینکه بی‌وای‌دی کمپانی موفق‌تری نسبت به هایما است، شکی وجود ندارد و تمام آمارها برتری این برند را نشان می‌دهند و حتی در زمینه تولید خودروهای الکتریکی نیز این کمپانی پیشگام در چین است و در جهان نیز از لحاظ این فناوری برند مطرحی است. کیفیت ساخت و متریال بی‌وای‌دی اس ۶ بسیار بهتر از هایما اس ۷ است. تمام کابین این خودرو به دقت از مواد با کیفیت ساخته شده است و پلاستیک سخت کمتر در آن دیده می‌شود و بسیار هوشمندانه بکار گرفته شده اما کابین هایما اس ۷ سرتاسر از پلاستیک سخت بی‌کیفیت پوشیده شده است که اصلا نمی‌توان آن را دوست داشت.

از لحاظ کیفیت ساخت بی‌وای‌دی اس ۶ بطور کامل برتر از هایما خواهد بود و کیفیت مونتاژ اینخودرو نیز قابل مقایسه با هایما اس ۷ نیست و یک سر و گردن بالاتر از هایما قرار می‌گیرد. بی‌وای‌دی خودرویی تولید کرده که بعد از گذشت چند سال از مصرف آن با افت کیفیت روبرو نمی‌شود مسئله‌ای که هایما را نیز تهدید می‌کند.

پیشرانه

BYD اس ۶ از یک پیشرانه 2400 سی سی 4 سیلندر خطی DOHC بهره می‌برد. این موتور توانایی تولید 160 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه و 229 نیوتن متر در 4000 دور بر دقیقه را دارد. اگر چه ابعاد بزرگ و سنگین این خودرو کمی باعث نگرانی خریداران می‌شود اما باید بگوییم این موتور به حد کافی قدرت در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید از سواری خود لذت ببرید.

این پیشرانه به‌اندازه کراس‌اوورهای کوچک توربودار، باعث چابکی اس ۶ نمی‌شود اما در حد معقول قدرت شتاب خوبی را در اختیار خودرو قرار می‌دهد.

در مقابل هایما اس ۷ توربو مجهز به پیشرانه 1795سی سی بوده که 170 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه  و 230 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه گشتاور را در اختیار لاستیک‌های خودرو قرار می‌دهد. شتاب و قدرت این خودرو در مقایسه با رقبای توربودار دیگر مانند جک اس ۵ حرفی برای گفتن ندارد اما در این مقایسه، وزن کمتر و موتور قوی‌تر باعث برتری عملکرد هایما توربو شده است.

ایمنی

بی‌وای‌دی اس ۶ با 6 کیسه هوای ایمنی در 10 نقطه و سیستم ترمز هوشمند BOS توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP کسب کند. امنیت این خودرو از لحاظ ایمنی در بین خودروهای چینی، یکی از بهترین‌ها خواهد بود و شما می‌توانید با خیال راحت از سفر در کنار خانواده خود لذت ببرید. در مقابل هایما اس ۷ نیز از تجهیزات نسبتا خوبی بهره می‌برد. این خودرو مجهز به ۴ کیسه‌هوای ایمنی، دوربین کمکی ۳۶۰ درجه، سيستم توزيع متعادل نيروي ترمز و … است.

تجهیزات رفاهی

بی‌وای‌دی اس ۶ لیست بلندی از تجهیزات رفاهی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به صندلی‌های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، دارای حالت اقتصادی مصرف سوخت در رانندگی ECO، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله مجزا، صندلی راننده برقی و قابل تنظیم در 8 حالت، آینه های جانبی تاشونده برقی بهمراه گرمکن، کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی غربیلك فرمان، صفحه نمایش چند منظوره و نمایشگر دمای بیرون و داخل، سانروف دو حالته، ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، دوربین دید جانبی آینه سمت راست و… اشاره کرد.

هایمااس ۷ نیز در بین رقبا تجهیزات خوبی دارد که از جمله این تجهیزات می‌توان آپشن‌هایی مانند فرمان برقی، فرمان MFC (دكمه هاي كنترل سيستم صوتي – كروز كنترل و بلوتوث بر روي فرمان)، سان روف برقي، دكمه روشن و خاموش و ورود بدون كليد و سنسور باران، صندلي راننده 8 حركته برقي گرمكن دار، دوربين 360 درجه و … اشاره کرد.

قیمت

بی وای‌دی اس ۶ با قیمتی در حدود ۹۸ میلیون تومان یک شاسی‌بلند خوب در رده قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود. هایما اس ۷ نیز قیمتی در حدود ۹۵ میلیون تومان دارد که ارزش خرید آن به مراتب کمتر از بی‌وای‌دی اس ۶ است.

به سوپر گروه BYD S6 & S7 ملحق شوید

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫31 دیدگاه ها

  1. با سلام . این مقایسه رو قبول ندارم به هیچ وجه….سلیقه ای و مقرضانه بود. شما پشت فرمون این دو تا خودرو نشستین؟؟ قبول، بی وای دی فضای داخلی بیشتری داره و کیفیت متریال داخلیش خوبه اما در عوض واقعا یه نگاه به نیمرخ و پشت دو تا ماشین بندازینن وضع بی وای دی افتضاحه شبیه ماشین های دهه 80 ،90 قرن پیشه … که ارزش پول دادن نداره. راجع به موتور هایما هم گفتین که نسبت به جک اس 5 حرفی برای گفتن ندارد . مشخصه شما فقط با آمار و ارقام محض بررسی می کنید و هیچ تجربه رانندگی یا تحقیق از تجربه دیگران تو کارتون نیست. جک اس 5 دنده ای رو با هایما توربو که اتوماته مقایسه می کنید؟! توجه تون رو به شتابگیری سایت اسب بخار جلب میکنم که شتاب جک اس 5 اتوماتیک رو تو ویدئو هاشون حدود 12-13 ثانیه گرفتن و برای هایما توربو اتوماتیک 9.5 . مشکل شما اینجاست که 14 ثانیه درج شده تو کاتالوگ ایرانخودرو رو دیدین. ولی کلی ویدئو منتشر شده که شتاب این ماشین دور و بر 9 ثانیه ست. اینکه ایران خودرو چرا اطلاعات غلط زده مشخص نیس واقعا. پیشنهاد میکنم خودتون به صورت عملی از این ماشین شتاب صفر تاصد بگیرین. از نظر نمایندگی ایران خودرو هرچی که باشه نمایندگی هاش از کرمان مونتور بیشتر و بهتره . با این تفاسیر نمیدونم که چطور گفتین که ارزش خرید بی وای دی از هایما بیشتره

    1. شخصا به شما پیشنهاد میکنم به اعدادی که از اون وبسایت نام بردید اعتماد نکنید!!

      کلا با صرف یه هزینه ای کم، هز سایتی ممکنه هر چیزی بنویسه دوست عزیز!

    2. سلام/ دوست عزیز برخی از سایت‌ها بیشتر به تبلیغ می‌پردازند تا بحث بررسی. بدون شک ایران‌خودرو یکی از ضعیف‌ترین شرکت‌ها تو بحث خدمات پس از فروشه.

      1. ايران خودرو جزو بهترين خدمات رو هم نداشته باشه باز هم از كارمانياى بهتره

    3. این آقا! حالا مدیر سایت مثل یه نخودم چیزی حالیش نیس اومده سایت زده برامون نقد کنه برو بابا اصلن این سایت حرفاش همش حرف مفده برو خدا روزیتو جای دیگه حوالت کنه

    4. قیافه که مهم نیست برادر مهم ایمنی .قدرت.گشتاور.هست
      درسته که هایما خیلی جذابیتش بیشتره
      اما ۴تا کیسه هوایی داره در حالی که بی وای دی اس ۶ ۶ تا

  2. سلام
    آقا ما که نفهمیدیم کدوم بهتره…ولی نظر احسان رومن میپسندم.s6_bydواقعا از نظر قیافه افتضاح..بخصوص ازعقب.ولی چون توربو نیست آدم خیالش بابت مشکلات توربو راحتتره.یه کمی واسه مشکلات توربو که میگن،میترسم..وگرنه فیلم اسب بخار دیدم.تحقیق هم کردم.هایما توربو ازهمشون. سرتره…لطفا راهنماییم کنید.ممنونم.

  3. والا خرید ماشین توربو اونم چینی (هایما و … ) ، اونم با بنزین ایران و خدمات پس از فروش و مهندسین نمایندگی ها … یکم عشق می خواد فقط 🙂
    و الی منطقی نیس
    بی وای دی هم در نمای جلو شاید یه مقدار قدیمی و کسل کننده باشه اما در عوض یه اصالت اروپایی طوری تو قیافش دوست داشتنیش کرده
    اما
    اما
    امان از وقتی که به عقب این پدیده میرسید ؛ اینگار که وانت بود بالاش کابین درست کردن
    چون واقعی طرز قرار گیریش روی شاسی و ارتفاعش طوری تنظیم شده که پشت ماشین اکسل و میرلنگ و همچین لخت و سکــ… دیده میشه 🙂

  4. سلام . من مقاله شما رو خوندم خیلی جانب دارانه بود ضمن اینکه من بی وای دی رو خیلی دوست دارم به خاطر نرمی و راحتی بسیار بالای صندلیهاش اما سه تا مشکل داره که به شدت آدم و ازش دل زده میکنه اول اینکه صدای موتور بسیار بسیار وحشتناک میاد داخل و از دور 3000 به بالا خیلی آزار دهندست و دوم اینکه جنس متریال که فرمودید عالیه اصلا هم اینطور نیست و خیلی سطح پایین هستش و در ضمن قدرت موتورش نسبت به بدنه کمه البته نوشته بودید هایما با 170 اسب خیلی از جک اس5 عقبه که اگر دوثانیه تو نت گشد زده بودید و درگهای هایما رو میدیدد اینو نمیگفتین . جک شتاب صفر تا صدش 13 هست و هایما توربو 9 . امید وارم در مقاله های بعدی درست قضاوت کنین

    1. سلام. خوشحالیم که با ما هستید. ما برای نگارش مقاله به خودرو مراجعه می کنیم نه اینترنت. همچنین منظور از متریال خوب مقایسه با محسولات DS یا بنز و… نیست، نسبت به چینی ها ارزیابی شده. موفق باشید

  5. با سلام.به نظر من بحث زیبایی ماشین سلیقه ای هست.ولی تو بحث کیفیت به نظر بی وای دی بهتره.فقط فقط و فقط نمایندگی هاش کمه و برندش به خاطر اشتباه مدیرانش جا نیفتاده و نمی افته…..واقعا حیفه این ماشین که قرار نیست جا بیفته….

  6. سلام .
    من تازگی هایما توربو خریدم و واقعا ازش راضی هستم .دارای تیپ و قیافه خیلی خوب و قابل قبول هست. امکاناتش هم در حد یک ماشین 150 تومان به بالا هست .داری شتاب قابل قبول و ترمز بسیار عالی .صدای موتور هم در دور بالا اصلا در کابین شنیده نمیشه .دکور و طراحی داخل هم قابل قبول هست ، ولی متاسفانه جنس داشبورد و قطعات داخلی کابین از پلاستیک های با کیفیت پایین هست.
    یکی از دلایل من در مورد انتخاب هایما ، این بود که جزء ماشین های ایران خودرو بوده و نمایندگی های آن به نسبت نمایندگی های کرمان موتور خیلی بیشتر می باشد.

  7. باید گفت که کمپانی بی وای دی اصلا با هایما قابل مقایسه نیست من با هر دو ماشین رانندگی کردم و بی غرض خدمت دوستان عرض میکنم که درسته هایما کمی شتاب اولیه بالای دارد ولی کیفیت رانندگی با بی وای دی بهتره و در ضمن کیفیت متریال داخلی اس ۶ خیلی بالاتر است و در حد محصولات کره ای است و در مورد قیافه نیز الان یکی دو محصول لکسوس در همین تیپ است و یا تویوتا و این کاملا سلیقه ای است

  8. اطلاعاتتون خیلی اشتباهه هایما ۱۸۵ اسبه و شتابش از جک s5 خیلی بهتره
    و به قول خودتون اصلا قابل قیاس نیست !!! موفق باشید

  9. سلام.بی وای دی دارای اصالت ظاهر هست،مثل ماکسیما ک چهره 15سال پیش هنوز تو خيابوناي شمرون خودی نشون میده،یادتون باشه همین بزند های نامعتبر جک، جیبی،هايما و … باعث بازار خراب ماشین چینی شدن.اگر از اول دنبال ارزوني نبودیم ،و کیفیت اولویت بود،4تا بزند خوب مثل بی وای دی ک تو دنیا حرف واسه گفتن داره نیاوردیم.بی وای دی به جرأت ی سروگردن بالاتر از دیگر چینی هاست. یاحق.

  10. سلام خدمت همه.بنده بی وای دی سوار نشدم منتها پرادو اسپورتیج سورنتو زیاد سوار شدم من وقتی برای اولین بار هایما رو دیدم واقعا ظاهرش نظرمو جلب کرد.جلوی ماشین تقریبا مثل پرادو و عقب ماشین مثل ب ام دبلیو پیش خودم گفتم ظاهرش قشنگه ولی چون چینیه مطمئنا کیفیت نداره ولی وقتی پشت رول نشستم واقعا نظرم عوض شد سواریش واقعا فراتر از حد انتظارم بود حس و حال پرادو رو به آدم میده.موتور قوی که اصلا کم نمیاره ترمزای خوب آپشن قابل قبول .منکه یه دونه خریدم.خیلی ام راضی ام.نظر این آقا هم مغرضانه اس بنظرم.موفق باشید

  11. با سلام، من فقط ميخوام يه نكته اي رو عرض كنم واسه عزيزان بدبختي كه ميان نظرها رو بخونن تا شايد كمكشون شه واسه خريد و انتخاب، ولي متاسفانه اكثريت نظرات كه مينويسن دلال برند خاصي هستن و با اون ماشين وو دارن و صرفا از روي تعصب و منافع شخصي نظر مينويسن، بيسوادي موج ميزنه تو خيلي از نظراتشون مثلا طرف ادعاي كارشناسي و تخصص تو خودرو كرده اونوقت به ميل لنگ گفته ميرررر لنگ !!!! يا طرف برند تابلو مثل جيلي رو نوشته جيبي !!! دوستان عزيز حواستون به اين موضوع باشه موفق باشيد

  12. من فهميدم نظريات مقرضانه ودور از واقعيت است هم به نعل ميزنند و هم به پاشنه شجاعت مقابله با احياناً سازنده ها را ندارند حتي در لفافه و تلويحي هم واقعيات را بدرستي عنوان نكردند . ميتوانستند بعد از توضيحات ودلايل در يك جمله بگويند بلاخره
    كدام مدل صرفه اقتصادي و استفاده دارد. !!؟؟
    درعين حال ممنونم.

  13. سلام
    من هر چهار ماشین هایما۲۰۰۰ و هایما توربو و byd اس۶ و جک اس۵ اتوماتیک رو سوار شدم البته خودم هایما توربو دارم کیفیت داخل تقریبا هم سطح هستند فقط هر دو مدل هایما قسمت بالای داشبورد نرم هست که شاید مزیت باشه البته بی وای دی واقعا خوش رنگ هست
    از نظر راحتی اتاق اول بی وای در بعد هایما بعد جک
    از نظر صدای موتور اول هایما توربو بعد جک بعد هایما ۲۰۰۰و بی وای دی
    از نظر مصرف سوخت اول هایما بعد جک و بی وای دی
    از نظر قدرت موتور اول جک بعد هایما توربو بعد بی وای دی بعد هایما ۲۰۰۰
    از نظر همخوانی گیربکس و موتور اول هایما توربو بعد بی وای دی بعد هایما ۲۰۰۰ بعد جک
    از نظر شتاب اول هایما بعد جک بعد بی وای دی بعد هایما ۲۰۰۰
    احتمالا از نظر نگهداری اول بی وای دی بعد هایما ۲۰۰۰ بعدهایما توربو بعد جک
    در کل آنهایی که سن زیر ۳۵ دارند جک بخرند آنهایی که حدود ۴۰ یا ۵۰ دارند هایما توربو بخرند و آگه بالاتر بی وای دی بخرند پشیمان نمیشن

    1. والا خودت هم نفهمیدی چی گفتی چه برسه به ما در ضمن خونه شما مگه نمایشگاه هستش که از همه نوع ماشین توش پیدا میشه در ثانی با نشستن کنار راننده به عنوان سرنشین نمیشه در مورد ماشین نظر بدی و طبق مطالعات بنده تمام نظریه های جنابعالی اشتباه بود

    2. سلام به همه دوستان عزيز،نظرشماروپسنديدم ولى درموردمصرف byd s6 اينولازمه ذكر كنم كه مصرفش خيلى عاليه ومن خودم دوساله byd دارم وگذشته ازآماروارقامى كه توى كاتالوگ وسايتهاى مختلف ديده ميشه مصرف اين خودروداخل شهر حدود٨تا٨/٥وتوى اتوبان باسرعت ١٨٠ كه خودم تست كردم وتوصفحه كيلومترنشون ميده ٧تانهايت ٨ اگه برسه وفيلم وعكس هم گرفتم اگه دوست داشتيددراختيارتون ميزارم..تواين دوسال هم جزبنزين وتعويض روغن دوره اى كوچكترين مشكلى باهاش نداشتم وبا حدود٤٠٠٠٠كيلومتركاركردازلحاظ نرمى،قدرت موتور،بيصدايى،تعويض نرم وبه موقع گيربكس كه فوق العاده باپيشرانه هماهنگى داره چيزى نديدم وخيلى راضى ام وبازم ممنون ازنظرات خوب ومفيدهمه دوستان عزيز ومديريت سايت.

  14. سایت گروه برو byd را جمع کن و برو گفته باشم همه برین و هایما s7 v, fovdn

    1. استاد تو که سوار byd نشدی. صندلی هاش از هایما راحت تره. صندقش بزرگتر از هایماس. موتور بی وای دی میتسوبیشیه. بی وای دی پنج ستاره ایمنی داره. 6 ایربگ داره. اتاقشم لکسوسه. که هایما هیچ کدوم از این خصوصیاتو نداره

  15. از نظر تیپ ماشین های چینی اول هایما توربو شارژ
    و خودم همه ی ماشین های که شما گفتید سوار شده ام و برخی از آن ها را داشته ام و حالا چند روز پیش هامیا s7 توربو شارژ را خریده ام واقعاً که ماشین خوب و زیبایی است و شتاب گیری این خودرو(هایما s7 توربو ) بسیار عالی است.
    *(به شخصه خودم از این خودرو(هایما s7 توربو) واقعاً که راضی هستم و ترجیح میدهم که این خودرو را بخرید به شرطی که پول لازم را داشته باشید.)

  16. کمپانی بی وای دی با کیفیت ترین بلند چینی و ۵ ستاره اروپا داره ، بی وای دی تنها برند چینی که تو امریکا مونتاژ میشه.
    موتورش راوفور۲۰۰۹ هستش

  17. بي واي دي فو قولاده خوبه نرمه خوبه ميتونم بگم هايما و جك را له ميكنه

  18. خداییش بی وای دی از همه لحاظ از خودروهای چینی دیگه سرتر و بهتر هست خودم بعد کلی تحقیات بی وای دی خریدم و بسیار بسیار راضی هستم

  19. من قبلاً ریو داشتم یه مدت هم هیوندا داشتم الان دو ساله که بی وای دی دارم اون دوتا ماشین قبلی که به جای خود ولی از بی وای دی هم خیلی خیلی رازیم و دوستش دارم از همه نظر آلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا