مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

گوی‌های شناور جادویی، برنده رقابت رنو!

کمپانی رنو و کالج مرکزی هنر سنت مارتین در لندن رقابتی را ترتیب داده‌اند که اجازه می‌دهد دانش آموزان طرح صنعتی MA، طرحی را برای خودروهای آینده ترسیم نمایند. برنده این مسابقات، فلوت ( گوی‌های شناور ) طراحی شده توسط یوکن کای 23 ساله بود.

او گوی‌های شناوری را با استفاده از تکنولوژی ماگلو ترسیم نمود که اندازه آن‌ها با اتصال به یکدیگر، بزرگتر می‌شود. جایزه او واقعا یک سورپرایز عالی بود. او می‌توانست 2 هفته را برای اصلاح ایده اش در استودیو طراحی رنو سپری کند.

فلوت(شناور) نام خود را از تکنولوژی ماگلو می‌گیرد و می‌تواند بدون هیچگونه تماسی با سطح جاده به صورت شناور در اطراف گردش کند. در غلاف این گوی‌های شناور، امکان نشستن دو نفر وجود دارد اما کمربند مغناطیسی موجود در قسمت مرکزی آن، اتصال چند گوی به یکدیگر را امکان‌پذیر می‌کند. به کارگیری یک اپلیکیشن هوشمند اجازه می‌دهد که هرکسی بتواند به راحتی این گوی‌های شناور خودران را فراخواند.

در داخل این گوی‌های شناور نیز کنترل‌های ساده ای وجود دارد که هدایت و ارتباط با افراد موجود در غلاف‌های دیگر را آسان می‌کند. کسانی هم که به دنبال ایجاد یک فضای دنج و شخصی برای خود هستند می‌توانند به آسانی میزان شفافیت قسمت خارجی این گویها را تغییر دهند. درب کشویی این گویهای شناور نیز، ورود و خروج از ا آن‌ها را اسان می‌سازد.

دو فینالیست دیگر نیز در این رقابت ترتیب داده شده توسط کمپانی رنو حضور داشتند. استفانی چانگ لیو که طرحی به نام FLO را به عنوان یک مدل کانسپت که می‌تواند برای سه هدف متفاوت به کار گرفته شود ارائه نمود. بسته به نیاز مشتری، طرح او می‌تواند به عنوان یک وسیله نقلیه مخصوص حمل بار، اتومبیل شخصی و یا یک تاکسی خودران مورد استفاده قرار گیرد.

فینالیست بعدی، تانا ینیکی بود که طرحی به نام Vue را ارائه نمود. طرح او که از روابط مردم با حیوانات خانگیشان الهام گرفته شده از یک گوی بر روی یک بدنه چرخ‌دار تشکیل شده است. این وسیله نقلیه وقتی که صاحبش را به سر کار می‌رساند بسیار غمگین است اما در پایان روز با خوشحالی به او خوش آمد می‌گوید.

سال گذشته نیز رنو از طریق اجرای طرح صنعتی MA، دانشجویان دانشگاه سنت مارتین را به چالش کشید تا کابین یک وسیله نقلیه را برای آینده طراحی کنند. برنده، اورا بود که کت و شلواری را طراحی نمود که احساس شناور بودن درون خودرو را شبیه سازی می کرد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا