مکمل بنزین
مقایسهگوناگونبرگزیده‌ها

مقایسه ساینا و رانا: دستپخت نه‌چندان خوشمزه مهندسان ایرانی!

در این مقاله دو خودرویی را مقایسه می‌کنیم که از محبوبیت تقریبا بالایی برخوردار هستند و فروش مناسبی را در بازار تجربه می‌کنند. قبل از شروع مقایسه بیایید نگاهی اجمالی به هر یک از این دو خودرو داشته باشیم.

رانا که سومین خودروی ملی محسوب می‌شود از پلتفرم X12 بهره می‌برد که با 206 اس‌دی یکسان است. در سال 1388 از این خودرو رونمایی شد. رانا که در ابتدا با تیپ EL وارد بازار شد، هم‌اکنون نمونه‌های صفر آن دارای کد LX بوده که در آن بسیاری از مشکلات مربوط به نسل‌های اولیه رفع شده است.

ساینا محصول تولیدی شرکت سایپا بوده که در سال 1394 معرفی شد، بنابراین قدمت کمتری نسبت به رقیب خود دارد. این خودرو دارای دو نمونه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک بوده که در این مقایسه، مدل دستی حضور دارد. تجهیزات موجود در نسخه اتوماتیک بسیار بیشتر از نمونه دستی بوده که البته قیمت بالاتری نیز دارد.

برای مقایسه ساینا و رانا با چرخان همراه باشید.

طراحی بیرونی

اول از همه به سراغ طراحی ظاهری این دو خودرو می‌رویم. همانطور که گفته شد رانا از پلتفرم پژو 206 اس‌دی بهره می‌برد که البته با هنرمندی هرچه تمام‌تر، این خودروی جدید در نمای جانبی کاملا به 206 شباهت دارد.

 مقایسه ساینا و رانا

در جلو و عقب خودرو شاهد استفاده از چراغ‌های کشیده هستیم که نمای تقریبا مناسبی را به این خودرو بخشیده‌اند. عقب خودرو مقداری ساده طراحی شده و جذابیت زیادی برای خریدار نخواهد داشت. در حالت کلی طراحی ظاهری رانا را می‌توان نسخه مدرن شده پژو 206 اس‌دی دانست که البته این جمله به معنای بی‌نقص بودن و زیبایی آن نیست، ولی باتوجه به محدوده قیمتی، طراحی آن را می‌توان کاملا قابل قبول تلقی کرد.

رانا در این مقایسه باید با محصول تقریبا جدید سایپا یعنی ساینا مبارزه کند. ساینا برادر تیبا بوده که البته از طراحی اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر بهره می‌برد که باعث زیبایی بیشتر آن نسبت به تیبا می‌شود! در بخش جلویی شاهد دریچه ورودی هوای بزرگی هستیم که ظاهری مدرن به ساینا بخشیده است. در عقب خودرو اگرچه چراغ‌ها طراحی زیبایی دارند ولی نمی‌توان از شباهت آن به نسل گذشته تویوتا یاریس چشم‌پوشی کرد.

در نمای جانبی شاهد شباهت آن با تیبا هستیم. ظاهرا هر دو خودروساز داخلی در طراحی نمای جانبی محصولات خود از ضعف شدیدی رنج می‌برند. در حالت کلی طراحی ساینا جذاب به نظر می‌رسد ولی میان اجزای آن هماهنگ مناسبی وجود ندارد که خطوط استفاده شده در بدنه نیز به موضوع دامن می‌زند. جالب است بدانید که طراحی این خودرو کاملا داخلی نبوده و از مهندسان ایتالیایی در طراحی آن کمک گرفته شده است!

اگر بخواهیم میان دو خودرو رانا و ساینا یکی را برنده طراحی بیرونی اعلام کنیم، رانا در این بخش مدال را بر گردن خود می‌آویزد چراکه از طراحی هماهنگ‌تری برخوردار است. اگرچه ساینا چهره خشمگین‌تری دارد و همچنین چراغ‌های عقب آن از طراحی جذاب بهره می‌برند ولی در صورتی می‌توان طراحی ظاهری آن را مناسب دانست که تک تک المان‌ها در جای مناسبی قرار بگیرند، امری که مهندسان این محصول از انجامش باز مانده‌اند.

طراحی داخلی

در این بخش هر دو محصول سنگ تمام گذاشته‌اند و تا جای ممکن طراحی ساده و بدون هیجانی را برای خریدار به ارمغان آورنده‌اند که باید به مهندسان آن‌ها تبریک گفت! البته اگر بخواهیم واقع‌بینانه فضای داخلی را مورد بررسی قرار دهیم، مسلما رانا از طراحی ارگونومیک‌تر و منظم‌تری بهره می‌برد و همچنین کیفیت مونتاژ بهتری نیز دارد. یکی از مواردی که شاید بتواند مقدار کمی به هیجان کابین اضافه کند، نصب مانیتور بر روی کنسول وسط است که در رانا می‌توانید پس از تحویل آنرا از آپکو خریده و نصب کنید!

متاسفانه فضای داخلی هر دو خودرو به اون صورت که باید و شاید جادار نبوده که موضوع آزاردهنده‌ای محسوب می‌شود. با وجود تمام موارد منفی که گفته شد، رانا در این بخش هم پیروز میدان است چراکه حداقل ادوات با نظم بهتری بر روی داشبورد قرار گرفته‌اند.

ابعاد

در این بخش ابعاد و وزن دو خودرو را ذکر می‌کنیم تا نسبت به اندازه کلی آن‌ها دید بهتری پیدا کنید.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات ابعادی رانا را مشاهده کنید:

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی متر) 4290
عرض خودرو (میلی متر) 1684
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1453
فاصله دو محور (میلی متر) 2445
وزن خالص (کیلوگرم) 1109

به سراغ ساینا می‌رویم:

ابعاد و سایز
طول خودرو (میلی متر) 4215
عرض خودرو (میلی متر) 1663
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1484
فاصله دو محور (میلی متر) 2415
وزن خالص (کیلوگرم) 1050

همانطور که در جدول بالا مشخص است، رانا خودرو بزرگتری محسوب می‌شود که فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، البته نسبت به ساینا وزن بیشتری نیز دارد.

کیفیت متریال و ساخت

به بخشی می‌رسیم که هر دو خودرو در آن‌ ناموفق هستند که البته باید این جمله را برای اکثر تولیدات داخلی به‌کار برد! در داخل ساینا شاهد استفاده در پلاستیک خشک و بی‌کیفیت در اکثر بخش‌ها هستیم، که برای چنین محدوده قیمتی یک نکته بسیار منفی محسوب می‌شود. علاوه‌بر جنس نامناسب داشبورد، صندلی‌ها نیز از کیفیت نامناسبی برخوردارند و هیچ اثری از راحتی نمی‌توان در آن‌ها دید!

رانا نیز در این بخش عملکرد مناسبی را از خود به جا نمی‌گذارد و ایران خودرو از متریال باکیفیتی در آن بهره نبرده است که البته باز هم نسبت به ساینا عملکرد بهتری دارد. در نمونه‌های تولیدی اولیه این خودرو، مشکلات متعددی از نظر مونتاژ در بخش داخلی وجود داشت که در نسخه‌های اخیر اکثر آن‌ها رفع شده است.

در بخش بدنه رانا اگرچه در بخش سپر عقب دارای ضعف بوده و مشکلاتی را برای خریدار ایجاد می‌کند ولی ایرادات مونتاژی آن نسبت به ساینا را می‌توان تقریبا در نظر نگرفت! در مونتاژ ساینا بی‌دقتی‌های زیادی صورت گرفته که برای مثال می‌توان به اتصالات نامناسب اشاره کرد که باعث ایجاد صدای آزاردهنده و مشکلات متعدد می‌شود.

پیشرانه

ایران خودرو در رانا از موتور معروف و صد البته قدیمی TU5 استفاده کرده که حجمی برابر با 1587 سی‌سی دارد. خوشبختانه این موتور 4 سیلندر از 16 سوپاپ بهره می‌برد. این موتور حداکثر قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت در 5800 دور در دقیقه و 142 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه است که شتاب 12 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 189 کیلومتری را برای رانا به همراه دارد. استاندارد آلایندگی یورو 4 و مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتر دیگر مشخصات موتور این محصول را تشکیل می‌دهند.

ساینا دارای موتوری 4 سیلندر بوده که حجمی برابر با 1503 سی‌سی دارد. این موتور می‌تواند حداکثر 87 اسب بخار قدرت در 5300 دور در دقیقه و 128 نیوتون متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کند. این موتور 8 سوپاپه مصرف سوخت ترکیبی برابر با 7 لیتر داشته و از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می‌برد. ساینا اگرچه دارای موتور نسبتا ضعیفی بوده ولی به علت وزن کم، شتاب قابل قبولی دارد. در این بخش رقابت بسیار نزدیک بوده و شاید بتوان استفاده از 16 سوپاپ در موتور رانا را به عنوان یک برگ برنده برای آن اعلام کرد.

ایمنی

هر دو خودرو از 2 کیسه هوا در بخش جلویی بهره می‌برند و همچنین دارای سیستم‌های ترمز ABS و EBD هستند که البته رانا در هر دو محور از ترمز دیسکی بهره می‌برد در حالی‌که ساینا در محور عقب دارای ترمز کاسه‌ای است. در بخش ترمز رانا عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

باتوجه به این موضوع که هیچ کدام از این دو محصول در آزمایش‌های مربوط به تصادفات در سازمان‌های بین‌المللی حضور نداشته‌اند، نمی‌توان به‌ طور دقیق و کاملا درست در رابطه با این زمینه نظری دارد ولی باتوجه به یکسان بودن پلتفرم رانا با پژو 206، می‌توان امنیت آن را بهتر ارزیابی کرد.

تجهیزات رفاهی

رانا از تجهیزاتی همانند بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمايشگر روی داشبورد، نمايشگر دمای محيط، سيستم ضد سرقت، قفل مركزی با ريموت كنترل، كمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع، سيستم كنترل بخار بنزين و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد.

در مقابل تجهیزات ساینا را سيستم تهويه مطبوع نيمه اتوماتيک، سنسور پارک دنده عقب، نمايش دمای محيط بيرون، قفل مركزی، سيستم ضد سرقت، گرمكن شيشه عقب و چراغ‌های جلو با قابليت تنظيم ارتفاع تشکیل می‌دهند.

قیمت

رانا LX هم‌اکنون در بازار قیمتی نزدیک به 35 میلیون داشته در حالی‌که ساینا با قیمت 28.5 میلیون در بازار معامله می‌شود. در حالت کلی اگرچه رانا هزینه بیشتری را از خریدار طلب می‌کند ولی همانطور که در بخش‌های قبلی مشاهده کردید، نسبت به ساینا برتری‌های بیشتری دارد که خرید آن را منطقی‌تر جلوه می‌دهد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

    1. اگه با فضای داخل رانا مشکل ندارید مخصوصا صندلیهای عقب، رانا بهتره

  1. سمند موتور ef7 داره که من به شخصه تاحالا از کسی تعریف خوب نشنیدم.اکثرن از گران بودن وسایل موتوری،تعمیر سخت موتور،بد فروش رفتن مدل کارکرده آن و سنگین بودن سمند می گویند ودر کل از نظر موتوری موتور tu5رانا خیلی سرتر از ef7 است.

  2. واقعا مقایسه ی مزحکی بود

    فضای عقب ساینا خیلی از رانا بیشتره،حتی فضای پای عقب ساینا از سمند هم بیشتره(فقط فضای پا) رانا تنها برتری که داره فقط ترمز های اونه

    اون قسمت متن که نوشته شده رانا کابین بیصدا تری داره هم کاملا اشتباهه ،نمونه های کارکرد بالای 70 هزار تیبا و ساینا اصلا از داشبورد صدلیی ندارن،چه بسا که رانا هایی هستن با کارکرد 2 هزار که جای جای داشبوردشون پر صر و صداست

    مشکلات برقی رانا که دیگه بماند

    واقعا نتیجه گیری عجیبی بود،مظمئنم نویسنده حتی سوار هیچکدوم نشده چون حتی فضای کابین رو (که با یک نگاه مشخص میشه)هم اشتباه نوشته

    و در آخر انتخاب بین این دو بستگی به خود خریدار داره…
    (لطفا نظر تایید شود)

  3. با سلام
    بنظر من بین طراحی این دو خودرو
    ساینا ظاهری به روزتر و زیباتری داره،رانا به گفته‌ی خود شما هم دقیقا پلتفرم ۲۰۶ اس دی را دارد ک هیچگونه نوآوری و خلاقیتی در آن وجود ندارد و بیشتر اجزای آن و تقریبا ۹۰℅ آن از ۲۰۶ اس کپی برداری شده است،البته این موضوع مقداری هم در مورد ساینا درباره‌ی قسمت داخلی درب خودرو و موتور آن صدق میکند
    اما در کل ساینا خودروی به صرفه‌تر با توجه به راحتی سواری آن و فنی موتور،و همینطور اصطحلاک به صرفه و ارزانتری ک دارا میباشد نمونه بهتر تیبا از نظر ظاهر و پیشرو بعنوان رقیب رانا در صفات ذکر شده‌ی قبلی میباشد

  4. سلام به مطالعه کنندگان
    من یک رانا مدل93 lx دارم تااینجا 44هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم . گریبکس این ماشین شبیه 405 هست نه 206 اس دی بنابراین دنده ها سنگین تر است . فضای پای سرنشین عقب کمه و به نظر من برای سرنشین بزرگسال در رانندگی طولانی ناراحت کننده است. صندوق عقب فضای خوبی داره. تا حالا دیسک و صفحه و یک بار سنسورهای گاز و فشار و سیم کلاج ولنت جلو ویکی از قفل های مرکزی رو تعویض کردم . کیفیت کولر عالی نیست. از اتاق وداشبورد هیچ صدایی نمیاد وزیرو بندش هیچ مشکلی پیدا نکرده. تا حالا همه قطعات مورد نیازی که گفتم به راحتی پیدا شده . مصرف کمی داره ولی باکش از 206 کمتر حجم داره و زودتر باید به پمپ بنزین مراجعه کنید. این واقعیته یه مصرف کننده است عجیبه که ما ایرانیا بجای راست گفتن سو گیری هامون رو برای مردم مینویسیم!!!!

    1. تعویض دیسک و سنسورها طبیعی است. مهم اینه که گرفتار نمایندگی و تعمیرگاه نمیشه و قطعاتش راحت پیدا میشه. من که مدل 92 دارم و راضی هستم

  5. انصافا هم کسانئ که از ساینا و هم کسانی که از رانا تعریف کردن و رقیب رو تخریب کردن خیلی خیلی کم اطلاع هستن ‌.
    یکی میگه گیربکس رانا مثل ۴۰۵ ه !!!! که کاملا اشتباه میگه
    یکی هم میگه که ساینا از رانا زیباتره !!!! میگه چون رانا پلتفرمش ۲۰۶ ه بدرد نمی خوره اما خبر نداره که پلتفرم ساینا تقریبا با پراید یکیه !
    یکی میگه داشبورد رانا تو ۲۰۰۰ کیلومتر به صدا میوفته !
    کلا دارن چرت و پرت میگن ، هر دو طرف ! بسه دیگه
    خواهشا یکم منصفانه و از روی عقلانیت نظر بدید !!!!
    نصف افرادی که اینجان حتی گواهی نامه هم ندارن !

    1. سلام ببخشیدشماکه نظرهمه رواشتباه میگیری (خودتون گواهی نامه دارین)اگربخای به قیمت نگاه کنی ساینابهتر.اگربخوای ازطراهی داخلی وبیرونی نگاه کنی ساینابهترو… .پس نظراشتباه به مردم نده

    2. پلتفرم ساینا همان ریو هستش نه پراید ولی پلتفرم رانا نسخه ارزان شده ۲۰۶ اس دی است که خیلی مزخرفه و کابین ساینا از کابین رانا خیلی بزرگتره و جلو پنجره بزرگ و پوزه کوسه ای ساینا اس با دیلایتهای زیبایش خیلی بهتر از دریجه هوا جلو راناجات است

  6. من هشت ماهه ساینادارم ۲۰۰۰۰باهاش رفتم فقط شیشه بالابرش خراب شداونم یک ساعت بیشتروقتمو نگرفت من کاملاازش راضی ام ماشینه قبلیم هم سمند۸۸بودشتاب ساینا حرف نواره هرکس داره حرفه منومیفهمه خواهشا راجب ماشینی که سوارنشدیدنظربیخودندید

    1. آقا من تازه پول برای ساینا ریختم. فقط سوالم اینه که فضای داخلیش برای کسی که بلند قده و خانواده ۴نفره داره کافیه؟

      1. سلام عزیزجان بله من خودم ۱۸۴قدمه تعدادسرنشین درکارت خودروساینا۵نفره وراحت ۴نفردرشت هیکل روجواب میده من نمیدونم اونایی که منفی دادن فازشون چیه مگه سئوال پرسیدن هم منفی دادن داره؟!

  7. سلام دوستان
    من چندماهه ساینا دارم یه سری ایراد داره اما فضا کابین خوبی داره رانا سوار نشدم اما از بیرون که داخل اتاق را نگاه میکنی انگار از پراید هم کم جاتره مثل 206 اگه کمی صندلی جلو را بکشی عقب دیگه هیچ میشه

  8. اول از هرچیز بهتره نقدمون منصفانه باشه و از واژه های آشغال و … استفاده نکنیم. من سواری هر دو خودرو رو تجربه کردم. به نظر من با توجه به بازه قیمتی ، ساینا ارزش خرید بالاتری داره.چرا ؟؟؟

    داشبور : مدل های 50هزار کارکرد ساینا رو دیدم اما داشبور هیچ گونه صدایی نداره و تعجب میکنم چرا نویسنده همچین توصیفی میکنه. توی داشبور به نظرم ساینا خیلی زیباتر و باکیفیت تر از رانا عمل کرده.

    نمای خارجی: به نظرم از نظر ظاهری هردوشون خوبن و هیچ کدوم برتری نسبت به هم ندارن. و در بحث مونتاژ هم هردوشون کیفیت منتاژ یکسانی دارد. هرچند من منتاژ ساینا رو کمی بهتر از رانا میدونم. کلا منتاژهای سایپا بهتر از ایرانخودرو هست.

    فضای داخلی: یکی از مشکلات رانا فضای پای کم سرنشینانش عقب هست که در ساینا این مشکل وجود نداره . صندوق عقب ساینا هم جادارتر از راناست.

    بررسی موتوری: موتور رانا از موتور ساینا قویتره و در این موضوع شکی نیست اما رانا سنگینتره و در نتیجه به لحاظ عملکرد و شتاب هر دو در یک سطح عمل میکنن.

    استهلاک: ساینا خودروی کم استهلاک و کم مصرفیه اما رانا خودروی پراستهلاک و کم مصرفی هست و بازهم خرید ساینا ارزش بیشتری داره.
    در مجموع من بین رانا و ساینا ، ساینا رو انتخاب میکنم . چون در اکثر آیتم ها نه تنها برتری رو از رانا ندیدم بله در بسیاری از زمینه رانا عملکرد نا امیدکننده ای داشت.

  9. سلام . متعصبانه قضاوت نکنید . داداشم ساینا داره و من رانا ولی نه سایپا از بابامه نه ایران خودرو و هیچ تعصبی ندارم روشدن ! هر کدوم ویژگی های خودشو داره ، اول از همه با اختلاف بیست میلیونی (در مهر ۹۸ ) مقایسه این دو ماشین چندان جالب نیست

    ساینا طراحی جدیدتری داره و این طراحی به معنای بهنری نیست و باید قبول کنیم طراحی جذاب و عام پسندی نیست . هنوز پخته نیست و زیبایی کافی رو نداره . رانا قشنگ تره (نسبی) ساینا داشبورد دو رنگ و جذابی داره ولی رانا هم داشبورد بدی نداره و عیب به حساب نمیاد (جنس هر دو مذخرفه ) موتور ساینا مصلما قدرت کمتری داره و تقریبا ۳۰ اسب بخار کمتر تولید میکنه هشت سوپاپه و در واقع موتور تقویت شده پرایده ولی یه مزیت مهم اینه که میتونم به جرات بگم خرج نداره و کاملا ایمنه حتی اگر آب نداشته باشه جوش بیاره یا دیر به دیر تعویض روغن شه موتور رانا موتور ۲۰۶ تیپ ۵ هست که واقعا خوبه ولی حساسه و احتمال خرج داشتنش بیشتر . امکانات هم مصلما رانا بیشتر داره مثل مالتی پلکس و کولر بخاری بهتر و کم صدا تر . از نظر ایمنی خب رانا شاسی ۲۰۶ هس که یکی از بهترین و ایمن تریناس . ساینا فضای داخلیش خیلی بهتره و رانا واقعا تنگه . صندوق رانا نصف بار خاور توش جا میشه ، کلاس یا در واقع جایگاه و پرستیژ رانا اگر رانندگان عزیز سایپا ناراحت نشن بیشتره و ماشین رسمی تر و کارمندی تر و سنگین تریه و البته خیلی خوش اسپرت و زیبا و جوون پسند تر . بازار دست دوم هر دو ماشین ضعیفه ولی ساینا بخاطر ارزون تر بودنش بازار بهتری داره . ولی در کل مقایسه بین این دو ماشین با این اختلاف قیمت اشتباهه … امیدوارم بهترین گزینه رو انتخاب کنین

  10. سلام عزیزجان بله من خودم ۱۸۴قدمه تعدادسرنشین درکارت خودروساینا۵نفره وراحت ۴نفردرشت هیکل روجواب میده من نمیدونم اونایی که منفی دادن فازشون چیه مگه سئوال پرسیدن هم منفی دادن داره؟!

  11. *آپشن هایی که در ساینا s وجود دارد ولی در راناپلاس نیست:
    ۱.دیلایت (چراغ روز روشن)
    ۲.اتولایت
    ۳.دکمه مسترلاک (قفل مرکزی) روی
    داشبورد باعث جلوگیری از باز شدن دربها از داخل کابین میشود برای امنیت بیشتر  سرنشینان خردسال داخل خودرو بسیار مهم است .
    ۴.دوتا ریموت کنترل رادیویی تاشو و بسیار شکیل و زیبا عین هم در راناپلاس یک ریموت رادیوی هست
    ۵.قابلیت باز کردن بدون کلید درب صندوق عقب از روی ریموت کنترل از فاصله دور
    ۶.قابلیت باز کردن درب صندوق عقب از داخل کابین اهرمی و کلید روی داشبرد
    ۷. قابلیت باز کردن اضطراری درب صندوق عقب از زیر کابین
    ۸.سیستم امنیتی بسیار مهم جلوگیری از روشن شدن خودرو توسط کودکان و افراد نابلد.
    ۹.فرمان دی کات شکیل و زیبا
    ۱۰. سیستم هوشمند GSI که باعث مدیریت کارکرد بهینه موتور و گیربکس میشود.
    ۱۱. سیستم پیشنهاد تعویض به موقع دنده
    ۱۲. فلاپ نقره ای و محافظ سپر عقب با دیفیوزر سیاه و نقره ای
    ۱۳. ظاهر زیبا و چشم نواز سایناs نسبت به رانا پلاس با چراغهای جلو سه بعدی کشیده 
    ۱۴.درب صندوق عقب با انحنای چشم نواز  و با چراغهای سه بعدی زیبا    ۱۵.سپر جلو با پنجره لانه زنبوری و با قاب کرومی  و طرح زیبای پوزه کوسه ای
    ۱۶.تقویت استحکام بدنه و شاسی و ستون ها با فولاد محکم
    ۱۷. سیستم  BCM با یونیت کنترلی یکپارچه  GSI و سیستم یکپارچه مدیریت هوشمند خودرو BCM که باعث مدیریت و کنترل  سیستم‌های برقی خودرو میشود.
    ۱۸.چراغ مشایعت تا درب منزل
    ۱۹. کلاستر کیلومتر جدید و اسپرت
    ۲۰. نمایش تعویض دنده و پیشنهاد تعویض دنده مناسب در بهترین دور موتور
    ۲۱.سیستم دستیار ترمز کمکی BA
    ۲۲. دکمه صندوق‌پرون در سه حالت هم روی ریموت‌ ها و هم روی داشبورد و هم زیر صندلی راننده.
    ۲۳.باز کردن از راه دور درب صندوق عقب  با ریموت کنترل رادیویی
    ۲۴. سیستم کولر و تهویه اتوماتیک الکتریکی زیبا
    ۲۵. کلیدهای تنظیم آینه ها و بالابر شیشه ها روی دربها
    ۲۶.مصرف سوخت کمتر ساینا اس نسبت رانا پلاس رتبه مصرف انرژی ساینا اس E و رتبه راناپلاس برابر G میباشد.
    ۲۷.جادار بودن و راحتی سرنشینان در کابین سایناs ؛ فضای داخل کابین ساینا s به‌خصوص در قسمت صندلی عقب، جادارتر و بزرگتر از خانواده ۲۰۶ و راناپلاس است و جای پا و حتی جای سر بیشتری در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد که این مورد مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود.
    ۲۸.تنها خودرو داخلی که توانسته  استاندارد ایمنی عابر پیاده از موسسات اروپا اخذ کند ساینا s بوده است.
    ۲۹.دماسنج
    ۳۰. آینه های جانبی برقی تاشو و گرمکن دار

    *آپشن هایی که در رانا پلاس هست ولی در سایناs نیست:
    ۱.کروزکنترل
    ۲.راهنما روی آینه های جانبی
    تنها برتری رانا پلاس در برابر ساینا s بیشتر بودن قدرت موتور ۱۸ اسب میباشد که آنهم صرف افزایش ۱۰۰ کیلویی وزن راناپلاس میشود و گرنه در بحث آپشن واقعا در مقابل ساینا s حرفی برای گفتن ندارد.
    *آپشنهای مشترک راناپلاس و ساینا s:
    ترمزهای ABS و EBD و دوتا کیسه هوا و سیستم دزدگیر و سیستم قفل مرکزی و ایموبیلایزر و سیستم فلاشر در ترمزهای ناگهانی و سنسور رادار عقب و سیستم صوتی بلوتوث دار و قابلیت اتصال به موبایل و امکان تماس صوتی و شماره گیری با گوشی و امکان شارژ گوشی و قفل خودکار دربها بعد ۳۰ ثانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا