Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

ترامپ رنو را ترساند؛ احتمال تعلیق فعالیت رنو در ایران!

دولت ایالات‌متحده آمریکا بزودی تصمیم قطعی خود در رابطه با برجام را اعلام خواهد کرد. براساس گفته‌های رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات بلند پایه آمریکایی امید چندانی به پایبندی آمریکا به برجام نیست و دیر یا زود این کشور با بهانه تراشی‌های همیشگی خود برجام را نقص خواهد کرد. نقص برجام از جانب آمریکا و اعمال تحریم‌های مجدد این کشور علیه ساختار اقتصادی ایران ظاهرا دامن صنایع خودروسازی ایران را خواهد گرفت؛ زیرا طبق معمول هر کشور و یا هر شرکتی که با ایران معامله اقتصادی انجام دهد؛ مشمول جریمه و تحریم ایالات‌متحده آمریکا خواهد بود. بنابراین آن همه قرارداد خوش آب و رنگی که با خودروسازان اروپایی بسته شده بود در خطر نابودی قرار گرفته و دیر یا زود خبرهای نگران کننده‌ای خواهیم شنید.

در همین رابطه مدیرعامل رنو، آقای کارلوس گوسن گفته است که در صورت نقض برجام توسط آمریکا فعالیت تجاری رنو در ایران تعلیق خواهد شد. اما او برای دل خوش کردن ایرانیان گفته است که این اقدام به معنی ترک ایران نخواهد بود و فعالیت‌های این کمپانی فرانسوی در ایران با سرعت کمتری ادامه خواهد داشت.

این تازه اول راه پر پیچ و خم پیش روی خودروسازی ایران در چند سال آینده بوده و خطر پیش از بیش احساس می‌شود. حالا می‌توان درک کرد که چرا چینی‌ها در ایران باقی مانده و خودروسازان هنوز مونتاژ محصولات کمپانی‌های چینی را ادامه می‌دهند. با این وجود باید توجه داشت که کمپانی‌های چینی نیز برای رسیدن به بازار اروپا و ایالات‌متحده آمریکا در تلاش هستند و برای رسیدن به مقصود خود قطعا دست خودروسازان ایرانی را خالی می‌گذارند.

قرار بود رنو حضوری چشمگیر در بازار ایران داشته باشد و خودروهایی بهتر از آنچه امروز مردمان ایران به ناچار خریداری کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند؛ نصیبشان شده و از حداقل‌های دنیای مدرن خودروسازی جهان برخوردار شوند؛ اما رنو آب پاکی را روی دست مردم، مسئولان و خودروسازان ایرانی ریخت و رویاهای شیرین ما در خطر نابودی هستند.

حالا سوال این است که قراردادهای بین‌المللی مشابه با کمپانی‌های اروپایی به چه نحوی تدوین شده‌اند که طرف قرارداد به راحتی به خود اجازه تعلیق همکاری و… را می‌دهد؟

3 دیدگاه
  1. خودرو سریغ می گوید

    چه غلطا

  2. آرش می گوید

    رنو چه آشغالی هست که بخواد بمونه. رنو سیمبل رو با این قیمت می بینم احساس دفع مدفوع بهم دست میده.

  3. احمد می گوید

    به نظر من قرارداد با شرکت رنو باید فسخ شود.این شرکت سابقه و ید طولانی در تولید خودروهای آشغال برای کشور های جهان سوم دارد و سیاست استعماری کثیف این شرکت در استثمار نیرو های انسانی حتی در خود کشور فرانسه باعث خودکشی تعاد زیادی کارمند رنو شده است.در ایران این شرکت با کمک مزدوران داخلی با پرداخت ۱ تا ۲ میلیون در ماه کارشناس استخدام می کند و ۱۰ تا ۱۲ ساعت از آنها کار می کشد.هدف این شرکت فروش خودروهای فروش نرفته در اروپا و ایجاد کار برای فرانسوی ها در اروپاست.ایرانی های مزدور نیز به این غارتگران کمک می منند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.