مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس و رنو درزمینه فرمول 1 با هم همکاری خواهند کرد

در جریان نمایشگاه فرانکفورت همیشه معرفی و نمایش خودرو اتفاق نمی‌افتد بلکه ممکن است توافقات و قراردادهایی مابین شرکت‌های مطرح انجام شود. گویا کارلوس گون رئیس رنو نیسان و دیتر زتچه همتای وی در دایملر-AMG این فرصت را غنیمت شمردند تا همکاری دیگری را با یکدیگر این بار درزمینه فرمول 1 آغاز کنند. این دو شرکت در حالی این همکاری را آغاز می‌کنند که بحث‌وجدل‌هایی با یکدیگر در زمینه واگذاری موتورهایشان به تیم ردبول دارند. چندی پیش رنو توانست بالاخره دل مدیران تیم ردبول را به دست بیاورد و قرارداد موتور خود را تا پایان سال 2016 با این تیم تمدید نماید. گرچه ردبول چندان راضی نبود و هرچه از مرسدس تقاضای موتور کرد، این شرکت آلمانی کلمه‌ای جز “نه” را بر زبان نیاورد.

zetsche-ghosn_دیتر-زتچه-گون
سمت راست: کارلوس گون؛ سمت چپ: دیتر زتچه

گون توانسته تا با خرید لوتوس بار دیگر رنو را به عرصه رقابت بازگرداند و حال می‌خواهد با کمک مرسدس-AMG دوباره به‌روزهای اوج خود بازگردد. دیتر زتچه در رابطه بااینکه ممکن است سال آینده از موتورهای مرسدس در ردبول بهره گرفته شود، می‌گوید:

ما خیلی دوست داریم تا رنو در فرمول 1 بماند اما تصمیم با آن‌هاست. ما تا جایی که بتوانیم به این شرکت (درزمینه فرمول 1) کمک می‌کنیم.

fa9a9c1769fb40e2bd3b61034719899b [640x480]
Renault F1 Team
البته در رابطه با موتور ردبول چندان وضعیت روشن نیست و شاید مرسدس راضی شود تا موتورهای پارسال خود را به این تیم بدهد. بعضی نیز می‌گویند به سبب سرمایه‌گذاری مشترک میان این دو کمپانی که قبلا اتفاق افتاده بود، بتوان از این طریق از موتورهای مرسدس استفاده کرد، چراکه اسپانسر ردبول شرکت اینفینیتی از زیرمجموعه‌های نیسان است. البته باید متذکر شد که مرسدس نمی‌تواند در توسعه قسمت‌های مکانیکی به رنو کمک کند چراکه خلاف قوانین فرمول 1 است. انتهای فرانکفورت به‌احتمال‌زیاد می‌توانیم همکاری‌های دیگری نیز ببینیم.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا