مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از کانسپت نیسان گریپز

از زمانی که شایعات جدید نشان داد نیسان 370Z قرار است تا با یک کراس اوور هم سایز با Juke جایگزین شود، هوادارانی که پیش از این منتظر معرفی خودروی معروف Z این کمپانی بودند، این بار انتظار یک محصول ناب و منحصر به فرد را می‌کشیدند. این اتفاق در نمایشگاه خودروی فرانکفورت افتاد و این کمپانی با رونمایی از یک کراس اورر بسیار زیبا، نشان داد که برای هوادارانش برنامه‌های ویژه داشته است.

nissan-gripz-concept-9-970x647-c

کانسپت Gripz که پیش از این نیز تصاویری از آن منتشر شده بود، یک کراس اورر کامپکت بوده که طراحی‌اش آن را مناسب جوانان کرده و برای افرادی که به رالی درون کویر علاقه دارند، مناسب می‌کند. به طور خاص Gripz چیزی شبیه به داتسون 240Z است و تفاوت آن در فاصله‌اش از زمین و طرح قرمز و سیاه است. نیسان سعی کرده که در طراحی این کراس اورر تمام تلاش خود را انجام دهد تا مشتریان را با یک خودروی متفاوت روبرو کند. شاید استفاده نیسان از یک دوچرخه در تیزر تبلیغاتی قبل از معرفی رسمی این خودرو، حاکی از راحتی و ساده بودن رانندگی با آن باشد. مهندسین این کمپانی با الهام از این موضوع که یک دوچرخه چگونه می‌تواند در تمامی مسیرها کنار راننده‌اش باشد و او را به هرکجا ببرد، از صندلی‌هایی خاص، داشبورد و طراحی داخلی مدرنی بهره گرفته است.

nissan-gripz-concept-31-970x647-c nissan-gripz-concept-45-970x647-c

در هر صورت این کانسپت در نوع خود بسیار جالب است. درب‌های جلوی گریپز به صورت اصطلاحا خفاشی باز شده و درب‌های عقب، به صورت معکوس و سمت عقب باز می‌شوند. همچنین چراغ‌های جلو و عقب آن ظاهری شبیه به بومرنگ دارد.

nissan-gripz-concept-12-970x647-c

تا آنجایی که نیسان اطلاع داده است، این کانسپت از یک موتور الکتریکی قرار است استفاده کند؛ اما در کنار آن یک پیشرانه بنزینی کارآمد نیز عرضه خواهد شد. نیسان از فناوری جدید خود با نام Pure Drive e-Power نام برده است. با وجود وعده‌های این کمپانی مبنی بر شتاب فوق العاده، نرمی و سرعت و سکوت این فناوری، در نمایشگاه فرانکفورت هیچ اطلاعاتی منتشر نشد.

به عقیده تحلیلگران شاید هدف از نمایش گریپز، نشان دادن نسل بعدی خودروی Z باشد. شاید در طراحی اولیه و معماری شباهت‌هایی وجود داشته باشد، اما طبیعی است که هم اکنون خیلی زود است تا بر اساس این مفروضات خودروی بعدی نیسان را حدس بزنیم. خب، به شما پیشنهاد می‌کنیم بار دیگر به تصاویر این خودرو نگاهی بی اندازید. واقعا نیسان در طراحی این کانسپت کم نگذاشته است.

nissan-gripz-concept-3-970x647-c nissan-gripz-concept-10-970x647-c nissan-gripz-concept-17-970x647-c nissangripzconceptfrankfurt-nissan-gripz-concept-12-970x647-c nissangripzconceptfrankfurt-nissan-gripz-concept-13-970x647-c

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا