مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

5 خودروی برتر نمایشگاه فرانکفورت

در هرکجای دنیا که باشید، معمولا باید برای نمایشگاه‌های معتبر مانند خودرو، کتاب و … کفش‌های مناسبی را به پا کنید تا بتوانید همه جای نمایشگاه را بگردید. اما در این مقاله قصد داریم تا 5 عدد از برترین خودروهای معرفی‌شده در نمایشگاه فرانکفورت را به شما معرفی و نشان دهیم تا دیگر نیازی نیست به فرانکفورت بروید! هرچند نمایشگاه تا 5 مهر ادامه دارد اما بیشتر خودروسازان حاضر در نمایشگاه گل سرسبد خود را معرفی کرده‌اند و تا پایان نمایشگاه چندان معرفی خاصی نخواهیم داشت و شرکت‌ها به ارائه محصولات خود می‌پردازند. در ادامه با چرخان همراه باشید تا این 5 خودرو جذاب و هیجان‌انگیز را به شما معرفی کنیم.

Top-Five-Frankfurt-Fair-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA-Hyundai-N-2025-Vision-Gran-Turismo-Concept-هیوندای (3)
Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo Concept

5. هیوندای N 2025 Vision Gran Turismo Concept

در ابتدا با کانسپت هیوندای شروع می‌کنیم، چراکه یکی از خودروهایی است که در طی برگزاری نمایشگاه سر و صدای زیادی به پا کرده و با طراحی خاص بدنه و قدرت 871 اسب بخاری خود نگاه‌ها را جلب می‌کند. سلول‌های پیل سوختی این خودرو وظیفه به حرکت در آوردن موتور هیدروژنی را برعهده دارند تا به همراه موتور الکتریکی این خودروی مسابقه ای را به حرکت درآورند. به هر چرخ یک موتور متصل است و همین باعث می‌شود تا دیگر نیازی به دیفرانسیل نباشد. ساختار فیبر کربنی بدنه به کاهش وزن در این هیولای مسابقه‌ای کمک نموده است.

rg-frankfurt-audi-s4-آئودی-اس4-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA (1)
2017 Audi S4

4. آئودی S4 مدل 2017

تنها خودروی موجود در این لیست که مردم می‌توانند آن را بخرند، آئودی S4 نام دارد. خودرویی که بر پایه مدل A4 ساخته‌شده و با عملکرد بالا و نیز داشتن 4 درب، یقینا در میان رقبای خود یعنی BMW ام 3 و مرسدس بنز C63 می‌تواند حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. موتور 3 لیتری V6 جدید آئودی می‌تواند قدرتی معادل 354 اسب بخار و 502 نیوتن متر گشتاور تولید کند و به‌وسیله جعبه‌دنده 8 سرعته و سیستم AWD قدرت را به‌تمامی چرخ‌ها انتقال دهد. آئودی S4 سال آینده در اروپا فروشش را آغاز خواهد کرد اما آمریکا فعلا برای دیدن این خودرو باید تا سال 2017 صبر کند.

frankfurt-motor-show-2015-photos
Porsche Mission E Concept

3. پورشه Mission E کانسپت

زوفن هاوزن اشتوتگارت این بار محل تولد خودرویی تمام الکتریکی باقدرت 600 اسب بخار بوده است. پورشه Mission E می‌تواند تا 490 کیلومتر را پس از یک‌بار شارژ کامل طی نماید. پک باتری این خودرو می‌تواند در 15 دقیقه به میزان 80 درصد شارژ شود. با آمدن این سفیدپوش آلمانی می‌توان آینده‌ای روشن برای صنعت خودروسازی ترسیم کرد.

Top-Five-Frankfurt-Fair-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA-Lamborghini-Huracan-Spyder-لامبورگینی-اوراکان-هوراکن (4)
2016 Lamborghini Huracan Spider

2. لامبورگینی اوراکان اسپایدر 2016

گرچه تا به اینجا ساکت‌ترین خودرو از دیار اشتوتگارت بود اما پر سر و صداترین آن‌ها لامبورگینی اسپایدر است. موتور 5.2 لیتری V10 که 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند وظیفه به حرکت درآوردن این ایتالیایی جسور را بر عهده دارد. از نکات برجسته این خودرو می‌توان به بسته شدن 17 ثانیه‌ای سقف تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت و شتاب خیره‌کننده صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای اشاره کرد.

Top-Five-Frankfurt-Fair-نمایشگاه-فرانکفورت-IAA-Bugatti-Vision-Gran-Turismo-Concept-بوگاتی(2)
Bugatti Vision Gran Turismo Concept

1. بوگاتی Vision Gran Turismo Concept

بالاخره به اولین خودروی برتر رسیدیم. قطعا بوگاتی Vision GT کانسپت مستحق برترین‌هاست. گرچه این خودرو برای بازی ویدئویی طراحی‌شده و در دنیای واقعی جز همان نمونه موجود در نمایشگاه نمی‌توان لنگه‌اش را پیدا کرد، اما همیشه اولین‌ها در یاد و خاطره هر کس می‌ماند. Vision GT می‌تواند نمایانگر آینده خودروهای بوگاتی و زبان طراحی این سوپر اسپرت ساز فرانسوی باشد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. لامبورگینی اوراکان توشه که سقفشو برداشتن صفرتا ۱۰۰ریده اما ۴۸۸رو نذاشتن که صفر تا۱۰۰تغییر نکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا