مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبر

تویوتا سنچری 2018 پرچمدار جدید این برند معرفی شد!

 

 

نسل جدید تویوتا سنچری برای اولین بار در نمایشگاه موتورشو توکیو ژاپن به نمایش درآمد.
این مدل جدید از خودروی تویوتا، توسط قوای محرکه هیبریدی که ترکیبی از یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر به همراه باتری نیکل-هیدرید فلز(NiMH) که مسئول شارژ موتور الکتریکی است، تغذیه می‌شود.
از آنجایی که این خودرو قرار نیست تا اواسط سال 2018 راهی بازار ژاپن شود، تویوتا هنوز اطلاعاتی در مورد قدرت موتور، عملکرد بدنه در تصادفات و آیرودینامیک و یا کاهش مصرف سوخت آن منتشر نکرده است.

موتور هیبریدی 8سیلندر (V-8) این خودروی جدید جایگزین موتور انحصاری 12 سیلندر نسل قبلی خودروی سنچری خواهد شد. این به منزله آغازی بر پایان سلطه موتورهای 12 سیلندر تویوتا خواهد بود.
از لحاظ ابعادی، سنچری خودروی جمع و جوری نیست، طوری که می‌توان برای آن طول 5335 میلی متر، عرض 1930 میلی متر، ارتفاع 1505 میلی متر و فاصله بین دو محور 3090 میلی متر را متصور شد. اما قصه به همین جا ختم نمی شود.

نسل جدید آن که حالا می‌توان آن را جایگزین بر حق نسل قبل نامید، با افزایش طول و فاصله بین دو محور 65 میلی متری، افزایش عرض 40 میلی متری و افزایش قد و یا همان ارتفاع 30 میلی متری همراه بوده است.

برخلاف بسیاری از خودروهای در رده سدان اخیر بازار خودرو، تویوتا سنچری شاهد هیچ گونه تغییر شگرف و خاصی برای راحتی بیشتر راننده ها نبوده است. اما در عوض در عقب ماشین قصه جور دیگری است، طوریکه نیازهای دو سرنشین عقب را با دستگیره های بلندتر در و فاصله کمتر بین جای پای سرنشین هنگام خروج از خودرو و کف اتاق، که باعث بوجود آمدن فضای مناسبتری برای ورود و خروج سرنشینان می‌شود برآورده میکند.

صندلی های عقب قابلیت تنظیم داشته وبرای سرنشینان خودرو در عقب می‌تواند درنقش یک ماساژور نیز ظاهر شود. البته ناگفته نماند که یک صفحه بزرگ برای سرگرمی، پرده های توری مانند پنجره های عقب و یک کنترلر لمسی برای تنظیم صدا، دمای داخل خودرو و سیستم های به کار رفته در صندلی های عقب نیز از امکانات رفاهی سرنشینان عقب است. همچنین روکش صندلی ها از جنس پشم و چرم مصنوعی است.

اما مشخصه های در دسترس دیگر در این خودروی تشریفاتی شامل، یک سیستم صوتی فوق العاده عالی و باکیفیت، چراغ های نور بالای قابل تنظیم، سیستم جلوگیری از ضربه و برخورد، سیستم نظارت بر نقاط کور خودرو و سیستم هشدار به خودروهای عقب هنگامی که خودرو بصورت دنده عقب از جای پارک خارج می‌شود است.

 

تویوتا سنچری جدید سومین فرزند این نسل خودروی کشیده بوده که نسخه اولیه و پایه آن در سال 1967 رونمایی شد. مدلی که به مدت 30 سال یعنی تا سال 1997 تولید شد و در آن سال نسل دوم این خودرو با تفاوت های چشمگیر و اساسی راهی بازار شد.
تمامی 3 خودرو از نسل سنچری از لحاظ طراحی بسیار شبیه به یکدیگر هستند، طوری که همه آن ها شکل و شمایلی جعبه مانند با چراغ های مستطیلی و بدنه ای ساده دارند اما این بدان معنا نیست که بدنه آنها چیزی شبیه به یک تخته سنگ صاف و هموار است بلکه بدنه ای با خطوط زیبا و مواج دارند.

یک خودروی خاص و محبوب در کشوری با افراد ثروتمند و تاثیرگذار و البته با تعداد نمایندگی های فروش بسیار محدود نامی است که می‌توان به این خودوی خاص از یک برند خاص داد. خودرویی که بعنوان پرچمدار و گل سرسبد خانواده تویوتا در ژاپن چهره نمایان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا