مکمل بنزین
تماشاخانه

تست تصادف پرشتاب‌ترین خودروی جهان را ببینید!

خودروی سدان تسلا مدل S توانسته از رقبایی همچون بوگاتی شیرون، فراری لافراری، دوج مون، پورشه ۹۱۱ جلو بزند و لقب پرشتاب‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد. به علاوه خودروی تسلا مدل S یکی از سبزترین خودروهای سیاره زمین به شمار می‌آید، چرا که این خودرو دارای فناوری برقی‌ بودن را نیز در خود جای داده است. این خودروی ۷ نفره سدان تنها در ۲.۴ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند.

خودروی برقی تسلا مدل S برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به جهانیان معرفی شد و توانست اولین خودرویی باشد که بهترین امتیاز ایمنی را از NHTSA و یورو NCAP بگیرد. همچنین این خودرو لوکس برقی در دو سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی لقب پرفروش‌ترین خودروی برقی را از آن خود کرد و در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی بعد از خودروی برقی نیسان لیف، دومین جایگاه پرفروش‌ترین خودروی برقی تاریخ را در جهان به خود اختصاص داد.

تسلا مدل S با داشتن پیشرانه لیتیوم یونی ۹۰ کیلووات ساعتی می‌تواند قدرتی معادل ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور ۹۶۷ نیوتن متر را تولید کند. حداکثر سرعت این خودروی برقی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است و تنها با یک بار شارژ می‌تواند ۵۰۹ کیلومتر را بپیماید. از سوی دیگر آلایندگی این خودروی برقی صفر است که یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود ولی باید برای داشتن این خودروی لوکس حدود ۸۷ هزار دلار پرداخت کنید.

در حال حاضر این محصول کارخانه تسلا در بیش از ۱۶ کشور جهان به فروش می‌رسد و همچنین توانسته با گذشت بیش از ۴ سال طرفداران زیادی داشته باشد و افراد بیشتری را به خود جذب کند. داشتن دو ویژگی پرشتاب‌ترین خودروی جهان و سبزترین خودروی جهان از لحاظ پاکی و آلایندگی صفر توجه هر فردی را به خود جلب خواهد کرد. از سوی دیگر ایمنی بالای تسلا مدل S حکمی مانند خرید چشم بسته را به متقاضیان می‌دهد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، تست تصادف پرشتاب‌ترین خودروی جهان را می‌بینیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا