مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌هاتحلیلیخبرداخلیشاخص

حواشی نمایشگاه خودرو تهران قبل از آغاز فعالیت +تصاویر!

همه ساله در سرتاسر نقاط جهان پیرامون حوزه خودرو و صنایع وابسته آن، نمایشگاه‌هایی به صورت دائمی یا موقت برگزارشده و این امر باعث می‌شود تا علاقمندان و کارشناسان بسیار زیادی در حوزه اتومبیل برای مشاهده دستاوردها و محصولات جدید تولیدکنندگان مطرح، راهی این‌گونه رویدادها شوند. حال اگر بخواهیم درسطح بین‌المللی این گونه رویداد ها را براساس مهم و تاثیرگذار بودن طبقه بندی کنیم، می‌بایست به ترتیب به نمایشگاه‌هایی همچون فرانکفورت، ژنو، پاریس، نیویورک، لندن، لس‌آنجلس، توکیو و چندین دیگر از آن‌ها اشاره کنیم.

لازم به ذکراست در حوزه خودرو وصنایع وابسته آن درحال حاضر نمایشگاه خودرو فرانکفورت مهم‌ترین و مشهورترین رویداد در این عرصه بشمار می‌رود، در ایران نیز همانند سایر نقاط جهان همه ساله در چندین ‌شهر مهم ازجمله تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز نمایشگاه‌هایی پیرامون خودرو برگزار می‌شود که با استقبال خوبی نیز ازطرف علاقمندان به این عرصه روبه رو شده است. در خصوص این موضوع بدلیل نزدیک‌شدن به نمایشگاه بین‌المللی تهران و حواشی آن، قصد داریم تا با نگاهی نزدیک‌تر به شرایط حضور در این رویداد اعم از قیمت هرجایگاه، شرایط حضور، پیش‌بینی ورود شرکت ها با محصولات جدید خود و سایر موارد، اخباری از حواشی و زمان برگزاری این نمایشگاه را با شما بررسی کنیم.

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته در تهران

این رویداد مهم امسال طبق برنامه ریزیی جدید و تغییراتی در چند بخش‌کوچک انجام می‌شود، دوازدهمین دوره نمایشگاه خودرو تهران و صنایع وابسته آن مورخ 22 الی25 آبان ماه 96 برگزار با حضور بیش از صد شرکت در تمامی بخش‌ها اعم از قطعات، خودرو و ماشین الات معدن برگزار خواهد شد.

نحوه ثبت نام به صورت آنلاین

شاید سوالی‌که بیشتر پیرامون این نمایشگاه توجه همگان را به خود جلب می‌کند، نحوه ثبت نام و حضور برند ها در این رویداد است. درجواب این سوال این‌گونه باید گفت، اگر بطور مثال بخواهیم به عنوان یک شرکت ارائه دهنده قطعات خودرو دراین نمایشگاه حضور پیداکنیم، درگام اول می‌بایست وارد سایت اصلی برگزارکننده این رویداد به نشانی زیر شده وثبت نام اولیه را انجام دهیم

https://www.idro-autoparts.com/

در گام دوم پس از دریافت تایید عضویت، نام کاربری و رمزعبور توسط ایمیل ثبت نام کامل‌شده و وارد بخش پایانی‌شامل پرداخت هزینه، رزرو غرفه مورد نظر و ارسال مدارک مورد نظر خواهیم شد. از انواع بخش‌ها دراین نمایشگاه نیز می‌توان به قطعات و انواع خودرو، ماشین آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی‌خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئیناتی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، محصولات پاک کننده خودرو و نشریات تخصصی صنعت خودرو اشاره کرد.

 

پیش بینی حضور شرکت‌ها با محصولات جدید در این رویداد

به اعتقاد کارشناسان این حوزه، درنمایشگاه خودرو تهران در سال جاری می‌توان شاهد حضور شرکت‌هایی جدید و در بعضی از موارد به صورت مستقل باشیم. این بدان معناست که برای اولین بار طی سالیان اخیر در یک رویداد خودرویی در سطح‌کشور، این امر به وقوع پیوسته و پیشرفتی روبه جلو را پس از مدت‌ها‌ می‌توان نظاره‌گر بود. از اخبار مهمی‌که پیرامون این موضوع در رسانه‌ها نیز انتشار یافته است، حضور سه برند چینی بایک، هایما و چانگان بدون دخالت خاصی از طرف هم‌پیمانان ایرانی‌خود بوده و این شرکت‌ها قصد دارند تا به صورت مستقل طبق استاندارد جهانی‌، غرفه مورد نظر خود را آماده و برای حضور علاقمندان و بازدیدکنندگان دراین نمایشگاه‌ آماده سازند.

برخی شنیده‌ها نیز حاکی از آن است که احتمال حضور تولیدکنندگان آسیایی و اروپایی نیز از جمله رنو نیسان و پژو سیتروئن به صورت مستقل دراین رویداد بسیاربالا خواهدبود. از دیگر حواشی این نمایشگاه می‌بایست به حضور پرقدرت گروه خودروسازی سایپا طبق گفته مدیران این شرکت اشاره‌کرد، حضور این خودروساز دراین رویداد طبق پیش‌بینی‌ها با محصولاتی همچون کوییک، ساینا اتوماتیک، سراتو مونتاژ، آریو و سایرخودروها همراه خواهد بود. لازم به ذکراست شرکت پارس خودرو و زامیاد نیز در غرفه سایپا داشته و احتمال آن می‌رود، آن‌ها محصولات جدیدی را امسال در این نمایشگاه رونمایی کرده و به بازار خودرویی کشور معرفی کنند. از دیگر نکات جالب پیرامون گروه خودرروسازی سایپا می‌توان به احتمال حضور چهار محصول از سیتروئن اشاره‌کرد.

از دیگر شرکت ها که احتمال معرفی محصولات جدید نیز ازآن‌ها بسیار بالا است، می‌بایست به گروه صنعتی رامک خودرو اشاره کرد که عرضه‌کننده محصولات سانگ‌یانگ به صورت رسمی در ایران به شمار می‌آید، این شرکت به احتمال بسیار زیاد سانگ‌یانگ کوراندو فیس لیفت را در این نمایشگاه به نمایش خواهد گذاشت و حضور خود را در رده رقابتی با دیگر خودروها در بازه پیشرانه دولیتری آغاز خواهد کرد.  همچنین اخباری حاکی از رکستون ۲۰۱۷ جدید نیز برای رونمایی از رامک خودرو به گوش می‌رسد، این محصول به عنوان رقیب مستقیم خودروهایی رنوکولئوس، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، نیسان ایکس‌تریل و میتسوبیشی اوتلندر وارد بازار ایران خواهد شد. حال ازاین خودرو در نمایشگاه تهران رونمایی شود، انتظار می‌رود پیش فروش آن توسط رامک خودرو آغاز شده و قیمتی مابین 200 الی 250 میلیون تومان را به خود اختصاص دهد.

اما از دیگر اخبار جالب این رویداد مهم که حواشی زیادی را نیز به دنبال خود خواهد داشت، می‌بایست به حضور فولکس‌واگن پس از مدت‌ها در ایران اشاره کرد. پیرامون این موضوع این شرکت قرار است با همکاری شریک ایرانی خود یعنی ماموت خودرو در این نمایشگاه حضوری پررنگ را ایفا کند و از محصولات خود برای بازار کشور نیز رونمایی به عمل آورد. حال با توجه به این خبر، پیش‌بینی‌ها ازاین موضوع حکایت می‌کنند که غرفه فولکس‌واگن درکنار ماموت دیزل که عرضه‌کننده محصولات تجاری اسکانیا سوئد است، خواهد بود و یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌ها را امسال به خود اختصاص خواهد داد.

از نکات جالبی‌که پیرامون فولکس‌واگن می‌توان به آن اشاره‌کرد، این شرکت درسطح بین‌المللی با لقب امپراطوری خودروسازی جهان معروف بوده و شامل ده برند خودرو در زیر مجموعه خود است و در مورد ماشین آلات سنگین و تجاری با برند اسکانیا در ایران از مدت‌ها قبل‌حضوری فعال دارد و با توجه به سابقه خوب شرکت ماموت در بحث فروش محصولات اسکانیا در ایران، این امر واضح است که اقبال و اعتماد عمومی مشتریان برای خرید تولیدات این شرکت بسیار بالا بوده و در صورت حضوری موفق و خدمات پس از فروش مناسب، می‌توان جایگاه مناسبی را برای این برند آلمانی در ایران متصور شد. از محصولاتی‌که احتمال دارد فولکس‌واگن دراین نمایشگاه به علاقمندان معرفی‌کند می‌بایست به دو خودرو پاسات و تیگوان در‌گام اولیه اشاره‌کرد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سایپا با چه رویی اواخر سال 2017 میخواد ساینا اتومات بکاره وسط نمایشگاه 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا