Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

لحظاتی کوتاه ولی هیجان‌انگیز با DS5!

بعد از ملاقات خودروهای DS در نمایشگاه شهر آفتاب، به‌دنبال فرصتی برای تست و نگاه نزدیک‌تر به این خودروها بودیم که آرین‌موتور نماینده عرضه کننده این خودروها در کشورمان، این فرصت را برای علاقه‌مندان فراهم کرد تا در پارک ارم بتوانند از نزدیک با این خودروهای فرانسوی رانندگی کرده و کیفیت فنی آنها را بهتر بسنجند.

ابتدا که وارد کابین DS5 شدیم، تصویری متفاوت پیش روی ما قرار گرفت که نمونه آن را در گران قیمت‌های آلمانی معروف می‌توان دید. کابین این خودرو ترکیبی از طراحی کلاسیک و اسپرت دارد که با داشبورد کشیده حس خوبی را به راننده القاء می‌کند. کیفیت متریال داخلی بسیار نرم و خوب انتخاب شده و جزئیات نیز در این محصول بسیار دقیق مورد توجه قرار گرفته است. کابین دی‌اس۵ را در بین رقبای هم قیمت می‌توان در بین برترین‌ها قرار داد. صندلی‌های این خودرو نیز با طراحی ارگونومیک خود علاوه بر اینکه جنس چرم با کیفیت داشتند، بسیار راحت نیز بودند. علاقه شدید ما به یافتن عیب در خودروها، باعث شد تا در کابین این خودرو به‌دنبال ضعف باشیم اما به‌جز سایز کوچک صفحه‌نمایش سرگرمی، چیز چندانی نصیب ما نشد.

فضای سرنشینان عقب در دی‌اس۵ نیز از شرایط خوبی برخوردار است، چیزی که در سایر خودروهای حاضر در پارک ارم چندان دیده نمی‌شد. استقرار در بخش عقب سهل و راحت بود و فرم کشیده دی اس۵ فضای زیادی را برای کابین مهیا می‌کرد. فضای کلی کابین دی‌اس ۵ برای استقرار ۴ نفر عالی است و ۵ نفر نیز می‌توانند در آن با کمی فضای کمتر مستقر شوند. بد نیست نگاهی به بروشور تجهیزات دی‌اس۵ بی‌اندازیم تا ببینیم این کابین دوست‌داشتنی چه چیزهایی در دل خود دارد.

  • سقف پانوراما سه تکه
  • چرم طبیعی کابین
  • صندلی‌های برقی جلو مجهز به ماساژور و گرمکن
  • ساعت آنالوگ
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • سیستم کمکی ترمز در مواقع اضطرار
  • کروز کنترل دارای محدود کننده سرعت
  • سیستم هشدار نقاط کور
  • شش کیسه هوا
  • سنسور پارک جلو و عقب + دوربین عقب
  • ترمز پارک برقی خودکار
  • آیینه وسط الکتروکرومیک
  • ورود بدون کلید + استارت دکمه‌ای

چیزی که در کابین DS5 جلب توجه بسیار می‌کرد، سیستم هدآپ بود که باعث تسلط بیشتر راننده به اطلاعات کیلومترشمار خودرو و سرعت سنج می‌شد.

در این تست دی‌اس۵ حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و باعث شد تا ما کاملا متقاعد شویم با یک محصول لاکچری اسپرت روبرو هستیم. تعویض‌دنده‌های دقیق و نرم گیربکس، بدون کوچکترین تاخیر بسیار قابل توجه بود. زمانی که پای خود را بر روی پدال گاز فشار دادیم، با بکارگرفته شدن توربوشارژر شتاب ناگهانی و فوق‌العاده عالی دی‌اس۵ را می‌شد حس کرد.

آرین موتور ۴ خودرو به پارک ارم آورده بود که در بین تمام محصولات، دی‌اس ۵ واقعا آنچه که ادعا می‌کرد، بود. موتور ۱۶۰۰ سی‌سی توربو‌شارژر این خودرو با ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت نمایش خیره کننده دارد. زمانی که پشت فرمان این خودرو بودم با خود مرور می‌کردم که کدام خودروی هم ‌رده می‌تواند چنین هیجانی را ایجاد کند. در این رنج قیمتی ناخودآگاه نام‌هایی مانند هیوندایی سانتافه، توسان و … در ذهن من مرور شدند که هیچکدام به‌اندازه این خودرو سر حال عمل نمی‌کنند. البته کلاس این خودروها با هم متفاوت است اما از لحاظ قیمتی در رنجی نزدیک به هم هستند.

در دور موتور پایین دی‌اس۵ کشش خوب و مناسبی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. چیزی که شما را در سواری با این خودرو متعجب می‌کند سواری نرم و فرمان‌پذیری عالی است. DS5 را می‌توان یک اسب اصیل کاملا حرف گوش‌کن نامید. در سر پیچ‌ها فرمان بسیار دقیق عمل می‌کند و راننده بطور کاملا بر خودرو مسلط خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که آرین‌موتور برای این محصول قیمت ۲۳۹ میلیون و هفتصد هزار تومانی را در نظر گرفته و همین باعث می‌شود رقبای سرسخت زیادی داشته باشد.

کلام‌آخر

اگرچه کمی بی‌برنامگی آرین موتور در این تست درایو آزار دهنده بود و حجم حضور افراد مختلف برای سواری با این خودروها باعث می‌شد تا نتوان مدت زیادی را با آنها سپری کرد اما در همین مدت کوتاه، دی‌اس‌۵ خود را بسیار خوب نشان داد و توانست ما را متقاعد کند که با خودروی خوبی روبرو هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.