مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویر جاسوسی مرسدس بنز کلاس CLS نسخه 2018

شرکت آلمانی مرسدس بنز در حال حاضر در مراحل پایانی توسعه نسل سوم CLS قرار دارد و به صورت رسمی از این محصول جدید خود در نمایشگاه خودرو لس آنجلس که ماه آینده برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد. قبل از معرفی رسمی این خودرو زیبا، تصاویر جاسوسی جدیدی از آن منتشر شده که اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

مرسدس بنز کلاس CLS در میان دو کلاس E و کلاس S قرار می‌گیرد و در اصل این خلا را پر می‌کند. بنا بر همین دلیل، شاهد استفاده از قطعات یکسان در این محصول با دو کلاس دیگر هستیم که برای مثال می‌توان به موتور و سیستم‌های کمکی اشاره نمود. این خودرو براساس پلتفرم محور عقب MRA توسعه یافته است. نسل سوم کلاس CLS که یک خودرو زیبا 4 درب کوپه بوده، از موتورهای خطی 4 سیلندر و 6 سیلندر بهره می‌برد.

مرسدس بنز کلاس CLS

مدل دیزلی این محصول در دو گونه 4 سیلندر و 6 سیلندر عرضه خواهد شد که مدل اول قدرتی برابر با 241 اسب بخار (180 کیلووات) و نمونه دیگر قادر به تولید 335 اسب بخار (209 کیلووات) قدرت است. انتظار می‌رود شاهد عرضه نمونه‌ای با موتور هیبریدی نیز باشیم.

مدل هیبریدی به لطف موتور برقی 48 ولتی خود، قادر به تولید 362 اسب بخار (270 کیلووات) قدرت است که توسط یک موتور 6 سیلندر خطی همراهی می‌شود. این موتور به سیستم استارت خودکار مجهز بوده و در زمانی که به موتور بنزینی نیازی نباشد، آن را خاموش می‌کند. در نهایت باید شاهد مدل AMG این محصول نیز باشیم که حداکثر قادر به تولید 420 اسب بخار (313 کیلووات) قدرت است.

در بخش سیستم تعلیق شاهد استفاده از سیستم تعلیق انفعالی یا غیر فعال (Passive Suspension) هستیم که در مدل استاندارد با رینگ 18 اینچی همراهی می‌شود که البته مرسدس بنز مدل‌های 19 و 20 اینچی را نیز برای خریدار در نظر گرفته است. شاسی کلاس CLS شبیه به کلاس E بوده ولی دارای طراحی اسپرت‌تر است و حس سرعت بیشتری را نسبت به کلاس E به راننده منتقل می‌کند.

در بخش داخلی حدس می‌زنیم که مرسدس بنز کلاس CLS بیشتر به محصولات کلاس S شباهت داشته باشد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا