مکمل بنزین
گوناگونخبر

دوچرخه بی‌ام‌و با 4000 دلار قیمت، رونمایی شد!

بی‌ام‌و که بیشتر به‌دلیل تولید خودروهای محبوب و سرشار از تکنولويی معروف است، قدرت خود را در یکی دیگر از شاخه‌های تولید وسایل نقلیه به رخ کشید. علاقه این خودروساز آلمانی به تولید وسایل برقی و پاک را می‌توان در خودروهای i3 و پلاگین هیبریدی 740e دید که همه در نوع خود بی‌نظیر هستند. علاوه بر این بی‌ام‌و در تولید موتورسیکلت نیز مدتهاست فعالیت می‌کند و پلاگین‌های جدید زیادی را برای این بخش درنظر دارد، اما خبر امروز در ارتباط با این شرکت در زمینه تولید دوچرخه است. بی‌ام‌و از یک دوچرخه، هیبریدی بعنوان جدیدترین محصول خود پرده برداشت. این دوچرخه علاوه بر موتور الکتریکی، بصورت سنتی و با رکاب زدند نیز حرکت می‌کند. گشتاور  ۹۱ نیوتن‌متر در دنیای وسایل مشابه، یک عدد باورنکردنی و عالی محسوب می‌شود که شگفتی را برای کارشناسان به ارمغان آورده است. این گشتاور را می‌توان با موتور یک لیتری رنو توینگو مدل ۲۰۱۷ و موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسن مقایسه کرد. فناوری بکارگرفته شده در دوچرخه بی‌ام‌و، BMW Active Hybrid نام دارد که بصورت ترکیبی پدال و پیشرانه الکتریکی کار می‌کند، این پیشرانه الکتریکی قدرت لازم برای طی مسافت 100 کیلومتری را مهیا می‌کند.

بی‌ام‌و در این دوچرخه این امکان را فراهم کرده تا اگر قصد سواری با دوچرخه‌ای معمولی را دارید، موتور الکتریکی را متوقف کنید و با پدال زدن، دوچرخه حرکت خواهد کرد. همچنین تجهیزات رفاهی جالبی نیز در BMW Active Hybrid e-bike قرار داده شده که یکی از آنها امکان اتصال تلفن همراه به دوچرخه و دریافت اطلاعات مختلف مانند مسافت طی شده و شرایط موتور است. این امکان برای ورزشکاران بسیار کاربردی خواهد بود و می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. همچنین حالات مختلف سواری مانند خودرو در این دوچرخه قرار داده شده که اولین حالت اقتصادی یا همان Eco نام دارد که در این حالت حدود ۵۰ درصد انرژيی حرکتی دوچرخه از باتری گرفته می‌شود و حالت غیر اقتصادی و آخرین حالت نیز به شکلی عمل می‌کند که تمام توان موتور بکار گرفته می‌شود و دیگر نیازی به رکاب زدن نیست و توانایی پیمودن 25 کیلومتر در اختیار دوچرخه قرار می‌گیرد. از لحاظ ظاهری شما با یک دوچرخه ارگونومیک روبرو هستید که در 2 رنگ قابل خریداری است. همجنین امکانات سفارشی ویژه‌ای نیز برای این دوچرخه در نظر گرفته شده. بی‌ام‌و این دوچرخه را در بازار آلمان، ۳,۴۰۰ یورو در حدود 4000 دلار قیمت‌گذاری کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا