Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مدل مفهومی کانسپت آی تویوتا با درب‌های بال مانند خود به توکیو می‌رود!

پس از آن‌که کمپانی تویوتا در ابتدای امسال، در طی برگزاری نمایشگاه CES، از خودروی مفهومی خود به نام کانسپت آی رونمایی کرد، این کمپانی اندازه کلی خودروی مفهومی خود را برای این‌که با محیط شهری سازگاری بیشتری داشته باشد کوچک‌تر نمود. مدل مفهومی کانسپ آی، شاید تنها یکی از هزاران خودروی کوچکی باشد که در آینده از وجود درب‌های بال پرنده‌ای بهره خواهند برد، چراکه این درب‌های زیبا نه تنها باعث می‌شوند خودرو جذاب‌تر به نظر برسد بلکه دسترسی به فضای داخل کابین را نیز برای افراد معلول آسان‌تر می‌کنند.

به لطف تعبیه یک فضای ورودی بسیار بزرگ برای ورود و خروج، می‌توان به آسانی وارد مدل مفهومی کانسپت آی شد و یا از آن پیاده گردید و چنان‌چه هیچ تصوری در مورد ظاهر این خودرو نداشته باشید، تنها می‌توانم بگویم که این خودرو، یک مدل مفهومی کاملا الکتریکی است که می‌تواند دو نفر را در خود جای دهد.

به محض اینکه درب‌های کانسپت آی را باز کنید، صندلی‌ها به‌طور اتوماتیک و به‌صورت کشویی به سمت درب ورودی باز می‌شوند و لذا دسترسی و نشستن بر روی صندلی اتومبیل را برای افراد ویلچرنشین ساده تر می‌سازند. در قسمت عقب خودرو نیز فضای کافی برای قراردادن صندلی چرخ‌دار تاشده وجود دارد.

درحالی‌که مدل کانسپت آی رونمایی شده در نمایشگاه CES، دارای یک فرمان بسیار زیبا شبیه به دسته کنترل کنسول بازی است، خودروی مفهومی پس از آن، از یک فرمان جوی استیک بهره می‌برد که عملکردهای ترمز و شتاب دهنده را در خود جای داده است.

با طولی معادل 2500 میلی‌متر، عرض 1300 میلی‌متر و ارتفاعی معادل با 1500 میلی‌متر، این خودروی نمایشی دارای فاصله محوری معادل با 1800 میلی‌متر است و می‌تواند با هر بار شارژ، مصافتی معادل با 150 کیلومتر را طی نماید.

مدل مفهومی کانسپت آی در 25 اکتبر به همراه مدل کانسپت آی واک به نمایشگاه توکیو موتور ملحق خواهد شد. مدل کانسپت آی واک، یک وسیله نقلیه متحرک الکتریکی با سه چرخ و فاصله محوری متغیر است که تنها فضایی برابر با یک عابر پیاده را اشغال خواهد کرد و تویوتا اعلام نموده که قبل از شارژ مجدد می‌توان مصافتی معادل با 20 کیلومتر را با آن طی نمود.

بسته به شکل فاصله محوری، طول کلی این مدل مفهومی چیزی در حدود 500 تا 700 میلی‌متر است و دارای شعاع چرخشی کوچکتر از طول کلی خود بوده و دارای سنسورهای آن‌بوردی است که وجود هرگونه خطری را تشخیص می‌دهند لذا زمانی که خطری در کمین باشد، به راننده هشدارهای لازم جهت عدم وقوع حادثه داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.