Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

خودروی هیبرید Polestar1 با 600 اسب بخار قدرت و 150 کیلومتر برد الکتریکی!

شرکت‌های بزرگ و مطرح خودروسازی در سطح جهان، به دنبال تأسیس شرکت‌های زیرمجموعه خود به‌ منظور گرفتن سهم بیشتری از بازار خودرو، تنوع‌ بخشی بیشتر به محصولات خود و تقویت پایه تولیدی خود هستند. شرکت‌هایی مانند لکسوز برای تویوتا، اینفینیتی برای نیسان، دی اس برای پژو سیتروئن و برندهای مطرح دیگر که شانه ‌به ‌شانه حریفان خود هرسال بر کیفیت و کمیت محصولات لوکس و منحصربه ‌فردشان می‌افزایند.

اما این بار شرکتی جدید از برندی سوئدی به نام Polestar که زیرمجموعه شرکت خودروسازی ولوو است قصد ورود به این عرصه را دارد.

شرکتی که قصد تولید خودروهای نوظهور و جدیدی را دارد. اولین محصول این برند تازه تأسیس Polestar 1 نام‌گرفته و می‌توان طراحی آن را نسخه ای دیگر بعد از معرفی طرح مفهومی ولوو در سال 2013 بر روی پلتفرم SPA که بر روی خودروهای بزرگ ‌سری 90 ولوو و مدل اخیر XC60 شکل گرفت، دانست.

نیمی از قطعات و سخت‌افزارهای آن از پلتفرم SPA ولوو قرض گرفته‌شده و نیمی دیگر نیز حاصل همکاری و تعامل پولستار و ولوو، مخصوصاً برای تولید این محصول جدید است.

درنتیجه، این خودروی منحصربه‌فرد چیزی بیش از یک نسخه‌ کوپه S90 ولوو است که با نیم‌نگاهی به قوای محرکه آن این مطلب روشن می‌شود. این هیبرید قدرتمند توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت و 737 پوند – فوت (1000 نیوتون – متر) گشتاور را دارد.

بعلاوه، باتری آن قدرت کافی برای رانندگی در مسافت جالب‌توجه 93 مایل (150 کیلومتر) که در نوع خود بی‌نظیر است را دارد. همچنین بدنه این خودرو به‌منظور کاهش چشمگیر وزن و افزایش گشتاور پیچشی خودرو تا 5 درجه، کاملاً از فیبر کربن ساخته‌شده است.

در قسمت عقب خودرو از یک محور (اکسل) الکتریکی با قابلیت تغییربردار گشتاور خودرو به‌منظور قدرت مانور بیشتر، فرمان پذیری بهتر و انتقال قدرت بهتر و بهینه‌تر به چرخ‌ها استفاده می‌شود.

نسخه‌ی سدان هیبریدی ولوو نیاز به مدت‌زمان 5.2 ثانیه برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را داشته و توانایی نشان دادن حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت از خود دارد. حال، 200 اسب بخار افزایش قدرت به همراه 360 نیوتون متر افزایش گشتاور در خودروی پولستار نسبت به این ولوو تدارک دیده‌شده است. پس نتیجه این است که این نسخه‌ جدید کوپه خودرویی چابک ‌تر و سریع تر از نمونه‌ سدان ولوو خواهد بود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این خودرو طبق گفته‌های این شرکت که قرار است تا اواسط سال 2019 در کشور چین با یک کارخانه‌ی تولیدی جدید تولید شود، به بازار خواهد آمد. همچنین مسئولین شرکت گفته‌اند که تا اواخر 2019 یک نسخه دیگر به نام Polestar 2 به‌منظور رقابت با خودروی تسلا مدل 3 که اولین خودروی تمام الکتریکی عرضه‌شده توسط گروه خودروسازی ولوو است را عرضه خواهند کرد. آن‌ها درنهایت برنامه تولیدی خود را با نسخه‌ی Polestar 3 که خودرویی شاسی‌بلند است در برنامه تولید خود گنجانده‌اند.

همچنین به‌منظور قرار دادن برند Polestar در چرخه‌ پر جنب‌وجوش خودروهای اسپرت، ولوو و شرکت اصلی آن یعنی جیلی چین، مبلغ 640 میلیون یورو (752 میلیون دلار) را صرف سرمایه‌گذاری روی شرکت نو ورود خودکرده‌اند.

این شرکت با یک برنامه 2 یا 3 ساله در حال پیش‌فروش نسخه‌ اولیه‌ خود یعنی Polestar 1 است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.