Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

4 دلیل برای آنکه دنا پلاس نخریم!

دنا پلاس در اواخر سال گذشته توسط ایران خودرو معرفی و در تاریخ 12 اردیبهشت ماه 96 خط تولید آن توسط شخص رئیس جمهور افتتاح گردید و در 13 اردیبهشت ماه پیش فروش رسمی این محصول توسط مصطفی خان کرمی (مدیرعامل شرکت ایران خودرو) آغاز شد.

دنا در نسخه پلاس خود سعی کرد با اضافه شدن امکاناتی نظیر سانروف و رفع برخی دیگر از معایب نسخه معمولی، در بازه قیمتی 44 الی 53 میلیون تومان رقبا را پشت سرگذاشته و به‌عنوان برترین خودرو در این رده قیمتی با نام جدیدترین خودروی ملی مطرح کند.

اما با توجه به شواهد و مستندات و طبق نظر کارشناسان این عرصه، آنچنان که مدیران این شرکت از عرضه این محصول با موفقیت کامل در بازار سخن به زبان می‌آورند، نبوده است و همچنان کاستی‌ها و معایبی را در این خودرو مشاهده می‌کنیم. در این مطلب قصد داریم تا با معرفی چند مورد از مشکلات این خودرو، کمکی هرچه بهتر و بیشتر برای خریداران قبل از انتخاب‌شان داشته باشیم.

پیشرانه قدیمی و فاقد توربوشارژ

این خودرو همانند نسخه قبلی خود، همچنان از یک پشرانه تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم دقیق 1646 سی‌سی و موسوم به EF7 برخوردار است. میزان تولید نیرو در این مدل نیز مانند نسخه معمولی 113 اسب بخار و 155 نیوتن متر گشتاور بوده و دارای شتاب اولیه 13ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است.

شاید یکی از مهم‌ترین نقدها بر نسخه پلاس دنا نیز همین مسئله بوده و شرکت سازنده آن یعنی ایران خودرو در تولید نهایی‌اش از دیگر پشرانه‌ها استفاده نکرده است. البته این نکته نیز می بایست یاداوری شود که گروه خودروسازی ایران خودرو یک پیشرانه کوچک‌تر و توربوشارژ را با نام EF4 با حجم 1400 سی‌سی‌ برای مدل اسپرت دنا پلاس معرفی کرده که تا بدین لحظه برنامه خاصی برای تولید آن به صورت انبوه منتشر نشده است.

به اعتقاد سایر مشتریان این شرکت، ایران خودرو می‌بایست در دنا پلاس از مولدهای توان بخش همچون توربو استفاده می‌کرد که البته قرار است به‌زودی طبق گفته مدیران این شرکت، شاهد نصب آن در دنا پلاس باشیم.

جعبه دنده 5 سرعته و دستی

یکی دیگر از معایبی که این خودرو به‌همراه داشته است، جعبه دنده 5 سرعته و دستی بوده که در این مورد نیز همانند پیشرانه، با نسخه معمولی خود فرقی نمی‌کند. این گیربکس مانند دنا در نسخه معمولی از 5 دنده جلو و یک دنده عقب سود می‌برد و دقیقا همان جعبه دنده استفاده شده در سمند بوده که در این نسخه با کمی به‌روز رسانی‌ شاید از عملکرد سریع‌تری برخوردار باشد.

ایران خودرو اعلام کرده که به‌زودی در مدل های‌ سال آینده این محصول جعبه دنده اتوماتیک را جایگزین نمونه دستی فعلی خواهد کرد که این فرایند توسط شرکتی بلژیکی با نام پانچ انجام خواهد گرفت.

ایرادات ساختاری

یکی دیگر از مواردی که دنا پلاس با آن روبرو است، طبق گفته کارشناسان و خریداران ایرادات ساختاری و مونتاژی بوده و هرچند این معایب بسیار کوچک هستند، اما تا بدین لحظه چندین مورد از شکایات صورت گرفته پیرامون این خودرو از سوی مشتریان صورت پذیرفته که در بخش‌هایی همچون جاگذاری و آب‌ بندی درب صندوق، در عقب خودرو و سپرها بوده و طبق اخباری که از چندین رسانه دیداری منتشره شده است، در یکی از نمونه‌های مونتاژ شده در بخش برون مرزی ایران خودرو در چند مدت اخیر، مشکل مونتاژ درب صندوق عقب گزارش شده و به دستور شریک خارجی این شرکت در کشور مقصد تا زمان رفع این مشکل، این محصول نتوانسته به بازار خودرو آن کشور عرضه شود.

این نکته نیزمی‌بایست مطرح شود که صندلی‌های این خودرو نیز همانند نسخه معمولی بوده و دارای فضای سرنشین عقب کمتری نسبت به دیگر رقبا است و از طراحی اسپرت و کمی خشک‌تر نسبت به سایر محصولات بهره می‌برد، که این امر نیز یکی از مسائل مطرح شده پیرامون ایرادات این خودرو است.

قیمت

اما اصلی‌ترین مشکل این محصول قیمت آن در حال حاضر است. طبق گفته‌ها و شواهد موجو، قیمت این خودرو در بازار کشور هم‌اکنون برابر با 53 میلیون تومان بوده و این درحالی‌ست که در روزهای اولیه عرضه در کشور با قیمتی برابر با48 الی49 میلیون تومان عرضه شده و با رشد قیمت بیش از حد تصور، حال با این برچسب عرضه می‌شود.

این افزایش در صورتی انجام پذیرفته که رقبای این محصول کمتر دچار این مسئله شده و محبوبیت و استقبال روزهای نخستین از دنا پلاس، هم‌اکنون با کاهش روبه‌رو است. اما این نکته همواره قابل مشاهده بوده و به‌غیر از دنا پلاس در برخی موارد، دیگر خودروها همچون 206 تیپ پنچ، تندر 90 E2، پژو پارس و آریسان نیز دچار این افزایش قیمت در چند وقت اخیر یا بهتر است بگوییم یک‌سال گذشته شده‌اند، این امر به تنهایی یکی از عوامل کاهش فروش محصولات این شرکت بوده و اگر ادامه یابد، ایران خودرو شاهد ضرر و کاهش نرخ سود بیشتری نسبت به چندین دوره گذشته خود خواهد بود.

کلام پایانی

در پایان می‌بایست به چندین نکته مهم پیرامون دنا پلاس همچون امکانات رفاهی بیشتر همچون سانروف به مدل معمولی، طراحی مجدد درب‌ها، آنتن کوسه‌ای، اضافه شدن ایربگ‌های جانبی و دی لایت زیبا به چراغ‌های جلو اشاره کرد. اما اضافه شدن این امکانات قیمتی بیش از حد تصور خریداران را در کنار معایبی همچون پیشرانه قدیمی و گیربکس دستی به‌دنبال داشته است، در صورت رفع این مشکلات و کم‌تر شدن قیمت فعلی این خودرو در بازار، می‌توان میزان فروش خوبی را متصور شد، اما در صورت رفع نشدن این موارد همچنان شاهد عدم استقبال و فروش کمتر این محصول نسبت به نسخه معمولی خواهیم بود.

81 دیدگاه
  1. آرش می گوید

    با چند سال صبر و نخریدن محصولات صفر و آشغال مافیای خودرو فروووش کن، تودهنی محکمی به آنان بزنیم. شعار مردم ایران در مخالفت با این اوضای نابسامان: از خودمان آغاز کنیم.

    1. علی می گوید

      من صبر کردم ب م و خریدم

    2. علی می گوید

      مهمترین معیاریک خودروعبارت است ازسیتم تعلیق فرمان. شاسی. بدنه. موتور. هندلینگ. جلوبندی که تمام این موارد بین دناوسمندو۴۰۵مشترکه یعنی تکنولوژی ۸۰سال پیش واقعامتاسفانه خیلی عزیزان به خاطریک مشت اپشن بدردنخور معیارهای اساسی رونادیده میگیرنددقیقامصداق گنجشک ورنگ کردن جای قناری فروختن

      1. عبدل می گوید

        درسته

  2. ///mahdispd می گوید

    ما ک میخاستیم بخریم حالا بزار ببینیم چی میشه

  3. Y@S می گوید

    ماشین آشغالیه_یکی از یکی آشغال تر پراید از تیبا بدتر تیبا از ساینا بدتر و………_تقصیر مردمه ۱ ماه ماشین نخرن اون موقع یاد میگیرن ماشین با کیفیت درست کنن_تو ایران فقط ۲۰۶ sd و تندر ۹۰ خوب هستن_

    1. امیر می گوید

      چرا میگی اشغاله وقتی سوار ماشین نشدی چرا نطر میدی کجا از ۲۰۶ بهتره من ۲۰۶ وی۸ مدل ۹۵ داشتم ماشین پر سر و صدا و خشکیه صدای موتورشم که افتضاح تو کابین میاد دنا پلاس خریدم خیلیم راضیم بسیار ماشین نرم و موتورش از ۲۰۶ خیلی بهتره

      1. وحید می گوید

        صدای باد مهیب و مسخره دناپلاسو چیکار کنیم انگار پشت موتور نشستیم

      2. ناشناس می گوید

        واقعا که راست میگی من خودم سوار دنا شدم صدای موتور اصلاً داخل کابین نمیاد

    2. a.m می گوید

      چرا آشغال ؟؟؟؟؟!!!! هر وقت سوار شدی میفهمی چیه . سوار نشده نظر نده . حداقل بهتر از یخچال داشبورد پرایدیه . منم خودم یه دنا پلاس دارم . خیلیم راضیم.

      1. محمد می گوید

        بیایید سطح توقعمان را بالا ببریم !!! این ماشین عالیه ولی کیفیت و موتورش واقعا اشغال هست

  4. م.م می گوید

    واقعا با چه رویی افتخار میکنید.به چی افتخار میکنید؟ به دنا پلاس،پراید،… خجالت بکشین. دو تا سپر عوض میکنید ده پونزده میلیون اضافه تر میکنید تو پاچه مردم.همون سمند ای اف سونو با سپر و صندوق متفاوت به قیمت ۵۰ م میدی. چقدر دزدی؟ باشرایط هم میدید تا ۶۰ م برسه. به راه دزدی افتخار میکنید؟

    1. حسین می گوید

      کاشکی همون موقع منم همین آشغال و شرایطی ۶۰ میخریدم

  5. م.م می گوید

    حق دارید.

  6. م.م می گوید

    با طراحی آشغال و زننده دنا آبروی مارو نبرید. موتور بدبخت ۱۷۰۰ رو انقدر زیر این کاپوت و اون کاپوت به این قیمت فضایی نبرید. در خودرو سازی رو ببندید با جون مردم بازی نکنید و بنزین رو هدر ندید با این مصرف ماشینای آشغال

    1. S می گوید

      وقتی از طراحی دنا ایراد میگیری در اصل داری سبک طراحی بنز سی کلاس و میتسوبیشی رو زیر سوال می‌بری .
      اینم حرف من نیست میتونی تحقیق کنی ، پس تعصب رو کنار بزار ….

      1. امین می گوید
  7. عظیم دالوند می گوید

    ماشین خوبیه خدای من که ازش راضی ام فقط یه کم قیمتش بالاست

  8. ایرانی می گوید

    یکم انصاف و چاشنی نظراتمون بکنیم عزیزان ! من از سری اول فروش پلاسش یه دونه خریدم ، قبلش هم بیش از نه مدل ماشین ( تو رنج زیر ۱۲۰ تومن) عوض کردم ، انصافاً عالی نیست ولی تو رنج خودش خیلی خوبه !
    اما هنوز جا داره که بهتر بشه . قطعاً موتور توربو شارژ و در قدم بعدی اتوماتیک کردنش دیگه جایی برای حرف باقی نمیگذاره !
    البته طبیعیه که من هم مثل بقیه دوست دارم قیمتش پایین تر باشه ولی در مقایسه (فنی و قیمتی ) با چینی هایی که فقط با آپشنهای معمولاً ناکارآمد غالب میشن ، یه سر و گردن بالاتره !!
    یکم خودمون و بیشتر تحویل بگیریم !

  9. ناشناس می گوید

    به نضرمن یکم بهتر کنید دنا پلاس را مثلا دندرا اوتو مات کنید مترش را توربو کنید من نعیوب دیگر رانام نمی برم
    ولی درستش کنید تا مردم راضی باش

  10. mpo می گوید

    من تحویل آذرش رو ثبت نام کردم . ۱۲دی تحویل دادنش بخاریش کارنمیکرد یک روز تمام وقتم روبرد برم نمایندگی .. از این بگذریم وقتی بهم تحویلش دادن رنگ بالای گلگیر و درب رانندش زبر بود بردم تشخیص رنگ گفتن تعویضی است!!، این چه وضع تولید ملی است پول ماشین صفر میگرن ماشین تصادفی رو رنگ میکنن میدن دست مشتری تازه میگن زاهرش که سالمه اشکالی نداره!!!” شکالیت کردم هنوز نتیجش نیومده
    موندم چه کنم ؟؟؟؟

    1. Shahin می گوید

      تو شهر بی قانون قورباقه هفتیر کشه…

  11. حبیب می گوید

    واقعا نمیدونم ما مردم تا کی باید قربانی نشیم و زور بهمون بگید ماشین خارجی رو که شرکتی که ساخته ده درصد سود نمیبره ولی شماصدسی پنج درصد مالیات می‌گیرید که بزارید وارد بشه بابا ما جوان های ایرانی حق داریم ماشین خوب سوار بشیم ما چه گناهی کردیم که ایرانخودرو وسائل توی کشور ماست یا ماشین خوب با قیمت واقعی بدید به مردم یا اینقدر زور گویی نکنید بزارید ماشین خوب با قیمت واقعی جهانی بخریم ما هم دل داریم ما رو اوعده ای کردید همه چیزهای خوب و ماشین خوب فقط خودتان واقازادها سوار بشن قشر ضعیف یا پراید یا خفه شن

  12. ناشناس می گوید

    نخرین تا ۶ماه دیگه همه ماشین خوب سوار میشن

    1. طناز می گوید

      الان ۶ سال از کامنت ها میگذره و قیمت دنا پلاس به ۵۰۰ میلیون رسید یادش بخیر یه روز دنا ۵۰ میلیون بوده و اینهمه داد و بیداد الان که ۵۰ تومن فکر کنم بشه موتور گازی خرید ۰

  13. علی می گوید

    موتور ۱۷۰۰که برای دنا وسمند استفاده شده قدرت نسبتا خوبی داره،ولی متاسفانه قدرت موتور با گیربکس مچ نیست وبرای موتور قدیمی ۱۸۰۰ساخته شده و وقتی با دنده ۵هم توی جاده حرکت میکنی،موتور به گیربکس زوره وباز هم ازت دنده میخواد،در کل اگه گیربکس جدیدتر وقوی تری استفاده بشه خیلی بهتر خواهد بود.

  14. ناشناس می گوید

    سلام به نظرتون دناپلاس بخرم یا نه؟

    1. ناشناس می گوید

      نه تندر نود بگیر

    2. حمید می گوید

      نه تندر نود بگیر

    3. رشیدی می گوید

      سلام.من دنا پلاس دارم.فرمان پزیری و آرامش در رانندگی خوبی نسبت به ماشین های هم رده چینی و داخلی داره و تا الان خیلی خوب بوده فقط زانوی راست راننده با داشبورد درگیر هست و فضای زیادی نداره.با چند متخصص و مکانیک صحبت کردم و با رعایت چند نکته درنگهداری می تونید آسوده خاطر رانندگی کنید.از روغن مگناتگ استفاده کنید و هیچوقت روغن موتور را تغییر ندید.دراز مدت با دنده ۱ و۲ رانندگی نکنید چون آمپر بالا میده.با دنده ۱و۲ دور موتور را بین ۳ و۴ بیشتر نبرید که زود موتور خراب میشه.همیشه بنزین سوپر بزنید.اگر به اندازه ۶۰ میلیون ماشین می خوایید دنا پلاس عالیه.

    4. Shauna 86 می گوید

      نه قیمتا داغون هست

    5. مهندس می گوید

      دنا پلاس لنگ روغن گیربکس و روغن موتور آدینول بعلاوه شمع سوزنی ایریدیوم با گپ استاندارد ۰.۸ است ، ببندید و نتیجه اش شگفت انگیزه

  15. امیرحسین می گوید

    سلام به نظرتون دناپلاس بخرم یا نه؟

    1. محمد می گوید

      نه دنا بخرید

      1. mmmssitd می گوید

        درست میگه دنا همیشه عالییه

    2. محمد می گوید

      یه نظرم نخر دنا پلاس ۵۳میلیون به جاش میری نماینده گی دنا میخری دناپلاس گیربگس دنده ای نما یندگی میده ۵۳ ولی دنا با۴۷ میده ی دنا میخری

    3. S می گوید

      بخر انتخاب درستی هستش

  16. Mekanik می گوید

    یه چرخ دنا به هزارتا ماشین چینی می ارزه….

    1. محمد می گوید

      نروندی،نمیدونی.

    2. سهیل می گوید

      امیدوارم ماشینی که داری چینی باشه 🙂 تا بعدا متوجه حرفت بشی وقتی خودروت تو جاده موندش و دیدی که حتی بازار دسته دوم هم نداره . مشتری اول و اخر خودرو های چینی خودتون هستین ، فروش نمیره ! از امنیت و متور ماشین هم که نگم براتون خودتون بهتر میدونید 🙂

  17. علی می گوید

    سلام دوستان .خسته نباشین من موندم چی بگیرم با ۵۰ میلیون

  18. علی می گوید

    یکی میگه چینی خوبه یکی میگه ایرانی خوبه واسه مگان و ماکسیما هم که پولم نمیرسه با ۵۰ میلیون لطفا راهنماییم کنین ممنون میشم

    1. امین ایرجی می گوید

      سلام داداش. والا همین دنا پلاس ماشین خوبیه اما تو این رنج میشه در نمونه های کارکرده رنو ساندرو هم خرید که خیلی خوبه و تندر پلاس. تو چینی ها هم برلیاسن اچ ۳۳۰ اتوماتیک جوابشو خوب پس داده و ماشین خوبیه

  19. mojtaba می گوید

    ایراد برقی ساده ای که با چند بار مراجعه به نمایندگی و حضور تیم تعمیرانی از ایران خودرو رفع نشده….ایرادی مثل کارنکردن آب پاش برف پاک کن؟!!!!

    1. ناشناس می گوید

      جعبه فیوز مشکل داره ببر یحای تخصصی راحت درست میکنن

  20. پوریا می گوید

    ببخشید میخوام بدونم پارس ای ال ایکس بگیریم یا دنا پلاس

    1. علیرضا می گوید

      پارس ال ایکس موتورش بهتره

    2. سهیل می گوید

      مدل ابتدایی حرفت اینه : خونه ۵۰ متری تو خاک سفید بگیرم یا خونه ۵۰ متری توی زعفرانیه ؟! صددرصد دنا پلاس بهتره ، از همه لحاظ ، اپشن ، امنیت ، طراحی و … ولی متور پارس ELX واقعا سرعتش بهتره ، که البته اگه دنا پلاس توربو بگیری ، دنا جلو میزنه 🙂

    3. S می گوید

      دنا پلاس هم کیفیت بهتری داره هم امنیت مناسب تری ( دنا ۴ ستاره و پژوپارس ۲ ستاره هستش )
      طراحی و امکانات دنا هم بهتره پس دما پلاس بگیر

  21. ا.ا می گوید

    سلام دنا بخر خوبه

  22. مسعود می گوید

    آقا بخدا دراین آشغال سازهای ایران (سایپا و ایران خودرو)رو ببندین وتموم کارکناش بشن خدمات پس از فروش ماشینهای کره ای وژاپنی وفرانسوی .هیچکس رو هم اخراج نکنن.البته ماشینهای خارجی بدون گمرک ۳برابری وارد کشور بشن.آخه چه اصراریه که آشغال بدن دست مردم وآمارمرگ ومیر افزایش بدن؟!!!
    یه چیزی هم از مردم بعنوان گارانتی بگیرن بدن به اوناییکه هیچوقت سیر نمیشن!!!

    1. احمدخانی می گوید

      شما کجا کار می کنید؟
      فامیلاتون تو کدوم کشور کار می کنند؟
      درسته که باید محصولات ما خوب باشه ولی اگه همه چنس خارجی بخریم اونوقت وضعیت اشتغال چی میشه؟
      تولید کنندگان محترم یه خورده نسبت به کارتون غیرت داشته باشید!!!

  23. رحمانی می گوید

    سلام دنا پلاس ماشین خوبی هر چی باشه از آن ماشین های چینی بهتره منظورم برلیانس و جک هستش

  24. محمد می گوید

    باسلام ماایرانیا وطن پرست هستیم ولی توسری خورماازدولتهای دیگه چی کم داریم میتوانیم بهترین ماشینهای دنیا راداشته باشیم ولی کسی نمیزاره خدانکنه ماشین ازبیرون بیاری کامل لختت میکنن از مجبوری ماشینهای مثل دنا وغیره سواربشیم که این همه مدل ماشین اشغال هستندی بالابراضافه میکنن ۵۰۰تومان گرونش کردن موتوراین ماشین میندازن روماشین دیگه ۱۰الی۱۵میلیون اضافش میکنن

  25. رحمت می گوید

    سه روزه خریدم جعبه عقبشو باز کردم هیچ جوری بسته نمیشه

  26. علی می گوید

    سلام
    من یه دنا پلاس توربو خریدم و باهاش حدود ده هزار تا ظرف چهل روز رفتم.انصافا با توجه به قیمت و امکاناتش عالیه،قبلش هم زانتیا داشتم.راضیم ازش،دوستانی که دنبال خرید هستید با این وضعیت بازار بنظرم گزینه مناسبی هست

  27. علیرضا می گوید

    تو چه حالیت میشه دنا پلاس چیه ؟؟ اصلا در ماشینو باز کردی چرت میگی؟

  28. علی می گوید

    گرانفروشی دنا معمولی توسط ایرانخودرو
    کسانی که دنای معمولی ثبت نام کرده اند اطلاع دارند که شورای رقابت در خرداد ۹۷ مجوز افزایش ۷ درصدی خودروهای زیر ۴۵ میلیون را داد ولی متاسفانه ایرانخودرو دنای معمولی را (با قیمت ۴۲/۷۰۷) را ۱۰ درصد افزایش داده است کافی ست که قیمت این خودرو را در اسفند ۹۶ و خرداد ۹۷ با هم مقایسه کنید
    کسانی که دنای معمولی ثبت نام کرده اند نسبت به این گرانفروشی بی تفاوت نباشند اگر شما پیگیر این موضوع نباشید انتظار نداشته باشید که تعزیرات حکومتی یا شورای رقابت به این قضیه رسیدگی کند
    لطفا در هر ۴ سایت زیر شکایت تان را ثبت (کلا ۱۰ دقیقه برای ثبت طول می کشد) و به صورت حضوری در وزارت صنعت و معدن (در مراکز استانی) شکایت نمایید
    سازمان بازرسی کل کشور https://shekayat.bazresi.ir
    سازمان تعزیرات حکومتی http://tazirat135.ir
    شورای رقابت https://goo.gl/eigi2T

    سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان https://goo.gl/hn9t1S

  29. فاطمه می گوید

    سلام دوستان من و شوهرم میخوایم ماشین بخریم نظرات دوستان رو خوندم تصمیممون دنا بود ولی بعضی دوستان میگن نخریم پولمون هم به خرید ماشینای بهتر و گرونتر نمیرسه خانه هم ندارم نزدیک زمستان هم هست شما حاضر بودید با زن و بچتون تو زمستون سرما با موتور سر کنید ؟

    1. ناشناس می گوید

      صب

  30. علی می گوید

    خرجش بالاس ارزش خرید نداره

  31. دکتر می گوید

    خاک تو سر این بیشعور ها که قیمت واسه دیگر کشور ها …. واسه ملت عزیزمون ۱۳۰ خاک برسر ریاست ایران خودرو که پول ملت ۷ ماه تاخیر کرده ولی به فکر سود خودش هست و ۳۰ روره ثبت نام میکنه من که عمرا همچین غلطی بکنم ای کاش ملت ما عرضه داشتن و هیچ جیزشون رو نمیخریدن میموند دستشون

  32. ناشناس می گوید

    سلام دوستان عزیزمن خودم پارس تندردارم ولی بخاطرنداشتن آپشن میخواستم دناپلاس بخرم میخواستم نظرات دوستانم رابدونم ممنونم که راهنماییم میکنید

  33. هستی می گوید

    کسی میدونه اگ بخوایم از کارخانه تهیه اش کنیم باید چند ماه صبر کنیم؟

    1. ناشناس می گوید

      ۱سالبرای من ۱ سال ۳ ماه شد

  34. Shauna 86 می گوید

    نه قیمتا داغون هست

  35. اردشیر می گوید

    سلام
    بابا یه نفر پیدا بشه. بگه
    خودرو فقط موتور و گیربکس و آپشن نیست
    گرچه مهم اند اما فقط فکرشو بکن
    نوع آلیاژی که در قطعات ترمز + جلوبندی + نوع آلیاژ سیم کشی و سوکت ها و جنس بلبرینگ های استفاده شده در تمامی نقاط خودرو
    همه و همه مهم هستند
    صنعت خودروسازی کشور ما دیگه نوبرشو آورده
    عمر مفید قطعات خودرو در بعضی موارد از ۶ ماه هم کمتره

    دست مریزاد داره این صنعت

    1. S می گوید

      داری در مورد کیفیت و امنیت خودرو حرف میزنی ؟!
      دنا پلاس ۴ ستاره امنیت و کیفیت از موسسه تست ایمنی آلمان داره که مورد تایید سازمان Euro Ncap هستش ؛ اینم حرف من نیست حرف کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو هست !

    2. S می گوید

      داری در مورد کیفیت و امنیت خودرو حرف میزنی ؟!
      شاید براتون جالب باشه بدونین دنا پلاس ۴ ستاره از پنج ستاره امنیت و کیفیت از موسسه تست ایمنی آلمان داره که مورد تایید سازمان Euro Ncap هستش ؛ اینم حرف من نیست حرف کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو هست !

  36. اردشیر می گوید

    سلام دوستان
    خودرو خیلی بیشتر از موتور و گیربکس
    قطعات داره
    که بسیار هم مهم اند

  37. امیر می گوید

    من برلیانس گرفتم ، اصلا راضی نیستم واقا مشکل داره ، احساس میکنم پولمو واسه اسبابازی ریختم دور ، ماشین مشکل داره بخاری هاش درست کار نمیکنه ، وقتی بالای ۱۰۰ تا میرم ی صدای عجیب از ماشین در میاد ، الان دیگه حتی کسی هم نیستش که ازم بخرتش . به نظرم دنا میتونسته گذینه بهتر باشه .

  38. محمد می گوید

    بیایید سطح توقعمان را بالا ببریم !!! خودم به شخصه عاشق این ماشین هستم ولی وضعیت این ماشین قابل تحمل نیست. پلتفرم قدیمی . کیفیت پایین طراحی ناهماهنگ بین عقب بقل و جلو . متور و گیربکس پیزوری و…… من موندم پیکان جوانان ۵۰ سال پیش ۱۱۰ اسب قدرت و در قرن ۲۱ دنا با ۱۱۳ اسب .

  39. بهنام می گوید

    ما موندیم بخریم یا نه چون از لحاظ امکاناتی و طراحی ظاهری عالیه

    ممنون میشوم راهنماییم کنید

    1. محمد می گوید

      به نطر من بخر

  40. احمد می گوید

    دنا مدل۹۵.دنده ۱ به۲ و ۲ به۳دور موتور بالا می مونه بعد از یکی دو ثانیه میاد پایین.دور موتور بالا می مونه.
    واقعا اعصاب خوردمی کنه.نمایندگی بردم میگن: همینه باید بسازی باهاش.
    اگر کسی میتونه راهنماییم کنه و تجربشو در اختیارم بزاره ممنونش میشم.
    شماره تماس۰۹۱۲۴۰۳۰۰۳۵

  41. صادق می گوید

    من مدل ۹۷دنا پلاس خریدم ماشین های ایرانی اکثرشون داشتم و سوار شدم با توجه به مدت یکسالی که دارم اگه لذت تمام ماشین های قبلی جمع بشن به دنا پلاس نمیرسن هم زیبا هم پر شتاب مخصوصا سفر با دنا لذت مسافرت بیشتر میکنه و تو تمام ماشین های ایرانی سره الان سال ۹۹هستیم و قیمت ۹۷ آن ۳۶۰ میلیون آدم عاشقش میشه

  42. محمدامین می گوید

    من ۱ ماه است که دنا پلاس ساده رو خریدم.این مشکلاتی که گفتین رو اصلا نداشته.قبلش هم ۶ تا ماشین عوض کردم.

    از نظر من دنا پلاس از همه اونا بهتره.عالیه.فول آپشن.زیبا.امکانات عالی.امنیت.مخصوص سفر و…
    هرچی بگم کم گفتم.

    اون مشکلات برقی و سیستمی و … که بعضیا میگن،تو ماشین دنا معمولی بود که خداروشکر تو دنا پلاس این مشکلات رفع شده.

    از همه ماشین های ایرانی و چینی بهتره

  43. فرزاد می گوید

    سلام من تندر ۹۰ مدل ۸۷ دارم به نظرتون دنا پلاس بخرم یا نه

  44. نادر می گوید

    سلام من تازه خریدم مدل ۹۹ بعضی موقع یه دفه گاز نمیخوره تو حرکت و یه ایراد دیگه که تو حرکت دنده ۱ و ۲ انگار برق قطع میشه یا بنزین نمیرسه ریپ میزنه دوسه ثانیه از دوستان اگه کسی بهم اطلاعات بده ممنون میشم

  45. ناشناس می گوید

    باسلام طبیعی ماشین من هم صفر تازه گرفتم بخاطر دریچه گاز برقی و اینکه ایسیو شما هم احتمالاً مثل ایسیو ماشین بنده چینی و اینکه بخاطر آلایندگی و … دیچه گاز با تاخیر عمل میکنه با ریمپ کار بلد نه هر کسی مشکل تا ۸۰% برطرف میشه

  46. HOSSIN می گوید

    دهنتون سویس شد،اولین دلیل توربو بود که ساختن،دومین دلیل دنده دستی بود که هم اتومات ساختن دنده دستی۶سرعته هم داره میاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.