مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان تولید محصولات خود در ژاپن را به مدت 2 هفته متوقف کرد

از امروز نیسان به مدت 2 هفته تولید محصولات خود در خاک ژاپن را در تمامی 6 کارخانه‌ای که در این کشور دارد، متوقف می‌کند که علت آن نیاز به بازنگری نهایی خطوط تولید عنوان شده است. لازم به ذکر است که اخیرا اعلام شد کارکنان غیر مجاز، بازرسی نهایی محصولات تولید نیسان را انجام داده بودند.

نیسان

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط شرکتی دیگر، برخی از کارخانجات محصول تولید شده خود را برای بازرسی نهایی به کارخانه‌ای دیگر منتقل می‌کردند که نتیجه آن، تایید نهایی این دستگاه‌ها برای بازار ژاپن توسط کارکنان غیر مجاز بود. این شرکت نزدیک به 1.16 میلیون خودرو تولید و تحویل داده شده به مشتریان را فراخوانی می‌کند، تاریخ تولید این محصولات در بازه ژانویه سال 2014 تا سپتامبر 2017 قرار دارد. این اقدامات که توسط مدیر عامل جدید این شرکت، هیروتو سایکاوا، رهبری می‌شود هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ین (222 میلیون دلار) به این شرکت ژاپنی تحمیل می‌کند.

هیروتو سایکاوا در یک کنفرانس مطبوعاتی در یوکوهاما که مقصر اصلی نیسان محبوب می‌شود، گفت:

مسئولیت حال حاضر مدیریت این بوده که از ایجاد مشکلات جلوگیری کرده و عادی‌سازی تولید را دنبال کند. ما وظیفه داریم که این شرکت را دوباره به مسیر رشد بازگردانیم. از نظر من، اگر اشتباهاتی وجود دارد باید برای اصلاح آن اقدامات شدیدی صورت پذیرد. این شغل من بوده و باید آن را رهبری کنم.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، نیسان تعداد بازرسان را در کارخانه‌های خود افزایش می‌دهد. سایکاوا همچنین اعلام کرد که یک شکاف ارتباطی میان مدیران و کارگران وجود دارد که بسیار شرم‌آور است. او قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با فرد مسئول در این زمینه “تکان‌دهنده”، شخصا تحقیقاتی را انجام خواهد داد.

در نهایت شرکت نیسان اعلام نموده که دستگاه‌های تولیدی در کارخانجات ژاپن که به کشورهای دیگر صادر شده‌اند، شامل این فراخوانی نخواهند شد و مشکلی متوجه آن‌ها نیست.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا