Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تولید خودروهای دنا، سمند و رانا در جمهوری آذربایجان

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که صادرات محصولات کامل در بازارهای سنتی از جمله کشورهای مشترک‌المنافع و عراق توسعه می‌یابد. او در ادامه اظهار کرد:

با ارتقای سایت‌های تولیدی فعلی و بهره‌برداری از سایت جدید محصولات این شرکت در جمهوری آذربایجان که با سرمایه‌گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی مهندسی این شرکت ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می‌یابد. یکی از مواردی که در فصل جدید از همکاری‌های بین‌المللی با شرکای تجاری دنبال می‌شود، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه به‌خصوص قطعات ریخته‌گری است. همچنین اجرای رویکرد تولید بدون سرمایه‌گذاری و همکاری با ارائه خدمات فنی مهندسی از دیگر راهبردهای اصلی این شرکت در کشورهای صادراتی هدف است.

او در ادامه به تولید محصولات دنا، سمند و رانا در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت که با توجه به شناخت مردم جمهوری آذربایجان، توسعه این خودروها در این سایت هدف‌گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات در این خط، تولید خواهند شد.

سمند

با راه‌اندازی خط مونتاژ محصولات ایران‌خودرو در جمهوری آذربایجان، این کشور به عنوان پایگاه صادراتی شرکت در منطقه خواهد بود و تولیدات آن به سایر کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:

سایت ایران‌خودرو در آذربایجان با مشارکت طرف مقابل و در مساحتی 10 هکتاری، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث و قرار است سالانه 10 هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است. برنامه توسعه شبکه خدمات پس از فروش در این کشور نیز به اجرا گذاشته شده تا با ایجاد و بهینه‌سازی رابطه با مشتریان نهایی محصولات، خدمات مطلوب‌تری ارائه دهیم. ارائه خدمات امدادی در عراق بخش دیگری از خدمات در نظر گرفته شده در این کشور است.

در نهایت یکه‌زارع اعلام نمود که با دریافت مجوز استاندارد یورو 5، توسعه صادرات به کشورهای مشترک المنافع از جمله بلاروس و قزاقستان نیز در دستور کار قرار دارد. ارمنستان نیز یکی از بازارهای هدف ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.