Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آشنایی با تایر‌هایی که پنچر نمی‌شوند!

داشتن یک تایر کهنه در زیر اتومبیل یک موضوع ناراحت کننده است و راه حل دراز مدتی برای استفاده از آن وجود ندارد و می‌بایست در نهایت آن را با یک نمونه جدید و نو جایگزین کنید. اما اخیرا محققان یک نوع لاستیک جدید را کشف کرده‌اند که از طریق آن دیگر نیازی نیست که نگرانی پنچر یا کهنه شدن لاستیک خود باشید و به سادگی تایر می‌تواند به کمک مواد تشکیل دهنده خود، مشکلاتش را حل کند.

puncture-tire

دانشمندان Dresden از آلمان اخیرا توانسته‌اند ما را به سمت لاستیک‌های بدون دردسر سوق دهند و در این نوع از تایر‌ها حتی در صورت پنجر یا پاره شدن لاستیک، اگر دو بخش به هم متصل شوند به سرعت، عمل اتصال صورت می‌گیرد و دیگر نیازی به پنچرگیری و… نیست. لاستیک‌های سنتی به دلیل قابلیت جوش خوردنشان امکان ارتجاعی بیشتری دارند اما در این نوع از لاستیک‌ها نیز شرایط این چنین است. در ویدیو زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص تایر‌های نسل آینده به دست آورید.

[aparat]wdZW5[/aparat]

در این نوع از تایر‌ها که ترکیبی شیمیایی دارند حالت ارتجاعی نیز به خوبی حفظ شده است و بخش‌های مشکل‌دار تایر می‌توانند بعد از گذشت 8 روز به خوبی با یکدیگر متصل شوند و به شکل اولیه خود باز گردند و در این صورت قادر هستند تا 20 برابر فشار بیشتری را نسبت به تایر‌های عادی تحمل کنند.

البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که این تنها یک طرح اولیه است و همان طور که در ویدیو بالا مشاهده کردید، فعلا این ایده در حد یک نوار پلاستیکی است و می‌بایست منتظر بمانیم تا نسخه نهایی و تایر‌های این چنینی روانه بازار شوند و در آن صورت دیگر نیازی نیست که نگران لاستیک‌های خود باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.