Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بمب خبری ایران خودرو، ترقه‌ای بیش نبود!

چندی پیش بود که یکه‌زارع، مدیر عامل ایران خودرو فیتیله یک بمب خبری را که طول فیتیله آن به مدت ده تا بیست روز بود، آتش زد اما تنها یک روز پس از این ماجرا فیتیله به انتها رسیده و بسیاری از ما منتظر یک انفجار و تغییر بزرگ بودیم که تنها به یک صدای “تق” و در حد یک ترقه بسنده شد.

iran-khordo

یکه زارع اعلام کرده است که موضوع بمب خبری شیوه گزارش خبرنگار بوده است و خود وی چنین تفسیری نداشته است. مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که ایران خودرو در حال کار بر روی یک موتور دیزلی است و اواخر سال آینده شاهد اولین خودرو سواری با موتور دیزلی خواهیم بود. همچنین وی خبر از یک موتور توربوشارژ ملی نیز داده است که بر روی سورن سوار خواهد شد و قدرت موتور و گشتاور آن را تا 40 درصد افزایش خواهد داد و قدرت 2400 سی‌سی را از آن شاهد خواهیم بود. البته این نوع از سورن قیمت بالاتری نیز خواهد داشت و به‌زودی عرضه خواهد شد.

از دیدگاه خود مدیرعامل ایران خودرو نیز کیفیت خودرو‌های داخلی راضی کننده نیستند. مشتریان می‌بایست از کیفیت خودرو‌ها راضی باشند و البته بنابر آمار این کیفیت برابر با سال‌های 1389 و 1390 است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در آن سال‌ها قطعات از خارج از کشور و به صورت CKD وارد می‌شد.

اواخر سال جاری نیز می‌بایست منتظر یک رانا با کیفیت بهتر باشیم و گویا این خودرو تا 10 هزار کیلومتر نیازی به تعمیرگاه نخواهد داشت.

5 دیدگاه
  1. امید می گوید

    اینم ازبمب خبری اقا اینامارومسخره میکنن به شعور مصرف کننده توهین میکنن یه سورن زدیم گرونتره میخوام نزنی ارزونه رونمیخرن گرونترش کن تا رودستت بوکنه خداوکیلی اینافکرکردن بامردم زمان ناصرالدین شاه طرفن واقعا متاسفم برای خودم ومردم کشورم که چنین تولیدکنندگان ملی دارن باجان ومالمون بازی میکنن

  2. آرش می گوید

    خودشونو مسخره کنن در یک کلام فقط برن گم شن

  3. حمید می گوید

    کمپین نخریدن خودرو به کنار ملت به نان شب محتاجند چه برسه به خرید خودرو، مطمئنا تمام صنایع ایران ورشکست خواهند شد ،مگر قیمت نفت به بالای ۷۰ دلار صعود کند

  4. كوروش می گوید

    متاسفانه صنعت خودرو سازی در کشور ما یک صنعت بدون رقیب و همیشه تحت حمایت دولت بوده است . برخی از مسئولین دلیل این حمایت و وجود تعرفه های گمرگی سنگین برای واردات خودرو های خارجی را حمایت از تولید داخل و بیکار نشدن کارگرانی که در این بخش کار می کنند ، عنوان میکنند . که من کاملا مخالفم . زیرا کارخانه ها و صنایع مهمی در کشور ما به خاک سیاه نشسته اند که تعداد کارگرانشان شاید خیلی بیشتر از این حرفها باشد ولی کسی به فکر آنها نبوده و این امر در سراسر مناطق کشورمان رخ داده . مانند صنایع نساجی – چرم – پوشاک و غیره . گذشته از این راه حل که فقط واردات خودرو نیست . میتوان خودرو سازهای خارجی را تشویق به تولید خودرو در داخل کشور و استفاده از نیروی انسانی داخلی و با تکنولوژی روز دنیا نمود . درد بزرگتر و عمیق تر این است که آقایان خیلی راحت دروغ های بزرگ و احمقانه تحویل مردم می دهند . برای مثال در زمان رکود اقتصادی اروپا و امریکا همین چند سال پیش قیمت فلزات در دنیا کاهش داشت و خصوصا فولاد حدودا به نصف قیمت رسید . در آن دوره خیلی از خودرو سازهای بزرگ دنیا قیمت محصولات خود را تا حتی نصف قیمت پایین آوردند . در حالی که در ایران ما افزایش قیمت داشتیم . خبر نگار سیما از چند تن از آقایان ، ابتدا پرسید چند درصد خودرو از فولاد تشکیل میشود ؟ پاسخ ها متفاوت بود . از بیست وهشت درصد تا شصت درصد . سپس دلیل عدم کاهش قیمت خودروی داخلی را علی رغم کاهش قیمت فولاد جویا شد . جالب است !!!!!!!!! فرمودند اولاً اقتصاد ما خیلی با ثبات است و ما مثل آنها رکود نداریم !!!!!!!! و از آن جالب تر !! فرمودند ما مصرف فولاد مان را برای چندین ماه تهیه می کنیم حالا مانده تا تمام شود و فولاد مجدد بخریم . احتمالا آنها فولاد برای مصرف هفتگی می خرند ! ! ! ! ( بنز ، تویوتا ، فورد …. فولاد هفتگی می خرند ! ! ! ! شاید ؟ ما که نمی دانیم ) یا آقایان اعلام میکنند که ما در صنعت خودرو سازی نود درصد به خود کفایی رسیده ایم . فلان خودرو ملی را تولید کرده ایم . فلان قدر صرفه جویی ارزی داشته ایم . با این ادعا نباید کاهش و یا افزایش قیمت دلار در قیمت خودرو تاثیر داشته باشد . پس چرا افزایش قیمت دلار را دلیل افزایش قیمت خودرو اعلام میکنند ؟ چرا می فرمایند هر وقت دلار شد ۱۰۰۰ تومان ما هم قیمت خودرو را پایین می آوریم . اصلا یکی بفرماید قیمت تمام شده خودرو های ما چقدر است ؟ ما که نرفته ایم بدانیم اما آنهایی که رفته اند به برخی کشور های دوست و همسایه میگویند قیمت برخی خودروهایی که بالای بیست میلیون تومان برای ملت خودمان آب میخورد ، برای آنها دو یا سه هزار دلار هم نیست یعنی حد اکثر ۶ الی ۷ میلیون تومان .. اگر واقعا صحت داشته باشد آیا این کار خیانت به این ملت نیست ؟ اصلا این هم دروغ و غیر واقعی ..آیا خودروهای تولیدی ما با این قیمت گزاف با کم کیفیت ترین خودرو های دنیا برابری می کند ؟
    اگر نمی کند چرا قیمتش با خودروهای قابل قبول و خوب دنیا رقابت دارد ؟ از خدمات و پشتیبانی هم که اصلا لازم نیست من چیزی بگویم . آوازه اش گوش گیتی را کر کرده و آقایان خجالتی هم حس نمیکنند . تازه یادشان افتاده یک عذر خواهی خشک و خالی آن هم از سر ناچاری بفرمایند . مدیر تویوتا برای یک نقص فنی جزئی که تازه فراخوان شده و جمع آوری هم شده ، برای عذر خواهی از مصرف کنندگان تا کمر خم میشود . سوال من این است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    با این همه پولی که از ملت بیچاره بابت این محصولات بی کیفیت و نا کارآمد گرفته اید چه کرده اید که حتی کارکنان و کارگران خودتان را هم راضی نمی کند و سهم قابل قبولی از آن نصیب آ نها هم نشده و این نارضایتی روی کیفیت کار آنها هم تاثیر گذاشته و مزید بر علت شده که ما خودروی صفر با رادیات کولر سوراخ سوراخ تحویل می گیریم . خودروی صفر تحویل میگیرم که دنده عقب ندارد و باید ۱۵۰۰ کیلومتر هم کار کند تا گارانتی قبولش کند برای تعمیر
    ما خودروی صفر تحویل میگیرم که سر پیچ فرمانش قفل میکند . یا خودروی صفر صافکاری نقاشی شده تحویل میگیریم .
    پروردگار بر همه چیز بیننده و آگاه است

  5. بهزاد می گوید

    من که ازشون نمیگذرم.با این کیفیت بیشتر از بیست تا سرعت بری تصادف کنی الفاتحه.دوستان یه سری هم به قیمت ماشین‌های کیش بزنین.جالبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.