مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری BMW و لکسوس برای تولید یک سوپر خودرو!

شایعات در همه حوزه‌ها به وفور وجود داشته این بار یکی از جدیدترین موضوعات در مورد گروه تولیدی تویوتا اختصاص دارد. پس از شایعه همکاری BMW و McLaren در جهت تولید خودرو، این بار شایعات جدید حاکی از آن است که این خودروساز آلمانی به سراغ تولید محصولی مشترک با لکسوس رفته است.

BMW-M1-Hommage-1

با توجه به همکاری مداوم با تویوتا، به نظر می‌رسد که ادعای تولید یک خودرو خاص، به طور مشترک بین یک خودروساز بزرگ آلمانی و البته یکی از غول‌های تولید خودرو جهان یعنی تویوتا، واقعیت داشته و قابل قبول است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو شرکت به‌جای تولید یک محصول اسپرت و عادی به سراغ تهیه و توسعه یک سوپر کار خواهند رفت. بر اساس گزارش یکی از منابع نزدیک به لکسوس، هر دو کمپانی اقدام به تولید یک موتور متوسط و سیستم اولیه AWD به طور مشترک نموده‌اند.

با این حال، این سوپر کار، به طور مشترک با همکاری ویژه BMW و لکسوس ساخته شده و برای ساخت آن از یک شاسی آلومینیومی همراه با فیبر کربن، یک موتور دارای سیستم احتراق داخلی ویژه با توانایی انتقال قدرت به چرخ‌های عقب و در کنار آن انتقال به چرخ‌های جلو با کمک یک موتور الکتریکی بهره گرفته‌ شده است. این موتور شامل یک سیستم توربو دوگانه با قابلیت‌های هیبریدی بوده و از سیستم ویژه گیربکس BMW بهره‌مند است.

BMW-M1-Hommage-6

یک منبع معتبر در مصاحبه‌ای با یکی از مجلات خودرو که البته خواسته است نامش ذکر نشود، در مورد موتور این سوپر کار می‌گوید:

تولید حداقل 1000 اسب بخار و مصرف سوخت بسیار پایین از قابلیت‌های ویژه آن است.

منابع خبری افزوده‌اند که این خودرو در سال 2020 آماده فروش خواهد شد و قیمت پایه آن نیز از 242.762 دلار آغاز خواهد شد. شاید این محصول سومین i-Car کمپانی BMW تا سال 2020 لقب بگیرد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا