Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

میزان تولید خودرو در کشور نصف شد!

با وجود اینکه از وزرا تا مردم و مسئولین همگی موضوع کاهش فروش خودرو‌های داخلی را تایید می‌کنند، اما خودرو سازان همچنان مرغشان یک پا دارد و بر ادعای عدم کاهش فروش خود تکیه کرده‌اند. حال بر اساس آمار منتشر شده از شهریور ماه سال جاری، گفته می‌شود که میزان تولید خودرو در کشور تقریبا نصف شده است و شاهد کاهش 46.7 درصدی در این صنعت بوده‌ایم.

iran-car

بر اساس آمار منتشر شده، تولید انواع خودرو در شهریور ماه سال 1393 حدود 115 هزار و 462 دستگاه بود که این میزان در شهریور سال جاری به 60 هزار و 533 دستگاه رسیده است. کاهش تولید در بخش خودرو‌های سواری به میزان 44 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته که 97 هزار و 264 خودرو تولید شده بود، امسال 54 هزار و 503 اتومبیل تولید شده است.

در زمینه وانت، کاهش تولید شدیدتر بوده و کاهش 68.5 درصدی را شاهد هستیم و البته در دنیای مینی‌بوس و میدل‌باس شرایط کاملا متفاوت است و رشد 150 درصدی داشته که نسبت به شهریور سال قبل با تولید 20 دستگاه، امسال کمپانی‌ها 50 دستگاه وانت تولید کرده‌اند؛ اگرچه این میزان کم از تولید چندان قابل اعتنا نیست.

در شش ماه نخست امسال نیز تولید انواع خودرو 3.8 درصد کاهش داشته که این میزان در زمینه خودرو‌های سواری رشد 4 درصدی را تجربه کرده است. فعلا شرایط بازار در حالت رکود است و قیمت انواع خودرو‌ها نیز در مسیر نزولی حرکت می‌کند و رابطه بین مردم و خودروساز‌ها همچنان در حالت انکار و اصرار قرار دارد.

سوال اینجاست، این وضعیت تا چه زمانی دوام می‌آورد؟!

2 دیدگاه
  1. saeid می گوید

    بوی ورشکستگی میاد
    خدایا زودتری اون روز را برسان

  2. امید می گوید

    انشالله به زودی این شرکتای ملی ورشکست شن تابفهمن مایی که تمام سرمایمون میدیم برا یه ماشین حق داریم که بهترین روسوارشیم چطوره انرژی هسته ای حق مسلم ماست ولی خودرو باکیفیت وارزون حق مانیست اگه دست من باشه بایدتمام مدیران اینارومحاکمه کنن به جرم خوردن مال وخون مردم زالوها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.