Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با 5 راننده برتر تاریخ مسابقات نسکار آشنا شوید

در تاریخ برگزاری مسابقات نسکار شاهد پایان‌‌های فوق‌‌العاده، خودروهای قدرتمند و رویدادهای به یاد ماندنی بی‌شماری هستیم اما بیش از همه موارد، تاریخ این مسابقات را رانندگانش رقم زده‌اند. در این مسابقات صدها زن و مرد پشت فرمان خودروها نشسته‌اند و بعضی نیز مسابقاتی را برنده‌ شده‌اند اما فقط درصد کمی از آنها به قهرمانانی نام‌آور تبدیل شده‌اند. از بین فهرست برترین‌ راننده‌های تاریخ نسکار می‌توان پنج راننده که در ادامه معرفی شده‌اند را در زمره بهترین‌ها لحاظ کرد.

1- دیل ارنهارت (Dale Earnhardt)

Dale Earnhardt

هفت قهرمانی و هفتاد و شش برد حاصل کار دیل ارنهارت در دوران فعالیتش بود و بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت او بهترین راننده مسابقات نسکار است. او سلطان پیست بود و با رسانه‌ها نیز ارتباط خوبی داشت. ارنهارت در سال 2001 در 49 سالگی و هنگامی که در اوج قرار داشت در سانحه رانندگی جان خودش را از دست داد. او قطعا می‌توانست بردهای بیشتر و حتی هشتمین قهرمانیش را نیز بدست آورد که متاسفانه این چنین نشد.

2- جیمی جانسون (Jimmie Johnson) 

Jimmie Johnson

جیمی جانسون در سال 2002 به مسابقات نسکار وارد شد و در همان فصل سه پیروزی به دست آورد. جانسون تا سال 2010  توانست 53 برد و همچنین 5 مقام قهرمانی را کسب کند. برخی معتقدند جیمی جانسون بهترین راننده تمام تاریخ نسکار است اما ارنهارت همچنان در صدر لیست برترین‌ها قرار دارد، هر چند جیمی جانسون با گذشت هر فصل از مسابقات فاصله خودش را با او کمتر می‌کند.

3- ریچارد پتی (Richard Petty) 

Richard Petty

ریچارد پتی در دوران فعالیتش توانست 200 برد و هفت قهرمانی کسب کند. شاید با این عملکرد خیره کننده حضورش در رتبه سوم این لیست عجیب باشد اما او در دوران متفاوتی از برگزاری مسابقات نسکار به رقابت می‌پرداخت که به دست آوردن پیروزی بسیار آسان‌تر از زمان حال بوده است. با این حال ریچارد پتی همچنان پادشاه پیست باقی خواهد ماند.

 4- جف گوردون (Jeff Gordon)

Jeff Gordon

با اینکه نظرات متفاوتی در باره جف گوردون وجود دارد اما باید گفت جف گوردون یکی از بهترین‌های نسکار است. با کسب چهار مقام قهرمانی و بیش از 80 پیروزی که در کارنامه گوردون ثبت شده است، او توانایی لازم برای کسب رتبه بالاتری در این لیست را دارد. حال که دیگر دیل ارنهارتی در میان ما نیست، جف گوردون پربرد‌ترین راننده است و پیروزی‌های زیادی به دست آورده و هر هفته نیز موفقیت‌های بیشتری به دست می‌آورد. مطمئنا چهار مقام قهرمانی دیگر برای این راننده بی‌نظیر دور از دسترس نخواهد بود.

 5- دیوید پیرسون  (David Pearson)

David Pearson

دیوید پیرسون که با لقب “روباه نقره‌ای” شناخته می‌شود در کارنامه‌اش سه مقام قهرمانی و 105 پیروزی دارد. او استاد عبور از پیست‌های سخت بود و در پیست Darlington موفقیت‌هایی به دست آورد. رانندگی روان و نکته‌بینی دیوید پیرسون او را به یکی از بهترین رانندگان نسکار تبدیل کرده است.

منبع : Nascar

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.