مکمل بنزین
گوناگونخبر

قطع همکاری کمپانی هوندا با شرکت معروف تولید ایربگ!

زمانی که اقدام به خرید یک خودرو می‌کنید، شما تنها برند تولید کننده را می‌شناسید؛ اما طبیعی است که اکثر قطعات این محصول را شرکت‌ها و کمپانی‌های دیگر ساخته‌اند و تولید نهایی محصول شرکت دیگری است! چیزی مثل اسمارت فون‌ها که مثلا پردازنده آن را شرکت‌های دیگری چون کوالکام، سامسونگ، اپل، مدیاتک و غیره تولید می‌کنند.

2016-honda-crz-002-1-640x457

شرکتی به نام Takata نیز برای کمپانی صاحب نام هوندا اقدام به تولید ایربگ یا کیسه‌های هوا می‌نماید. یا البته بهتر بگوییم اقدام می‌کرد!

کمپانی هوندا به تازگی اعلام کرده است که دیگر تمایلی به استفاده از تولیدات این شرکت در محصولات خود ندارد و علت آن نیز تحریف و دست‌کاری اطلاعات مربوط به آزمون‌ها و تست‌های کیسه‌های هواست. با توجه به رسوایی‌های اخیر در تغییر اطلاعات و تقلب در تست‌های کمپانی‌های مختلف که مجموعه فولکس واگن معروف‌ترین آن‌هاست، هوندا برای جلوگیری از این اتفاق در نظر دارد تا همکاری خود با این شرکت متقلب به پایان برساند.

به تازگی NHTSA یا اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌ها، شرکت تاکاتا را به دلیل نقص سیستم کیسه هوا، مبلغ 70 میلیون دلار جریمه کرده است که باعث فراخوان تعداد بسیاری از خودروها جهت رفع این نقص شده است. اگر شرکت مورد نظر نتواند رضایت مشتریان را جلب کرده و این مشکل را رفع کند، مجازات فوق حتی می‌تواند تا 130 میلیون دلار نیز افزایش یابد.

وزیر حمل و نقل این کشور، آنتونی فاکس در این مورد گفته است: تاخیر، راهنمایی‌های غلط و عدم اجازه برای دسترسی به حقیقت، باعث می‌شود تا یک مشکل جدی تبدیل به یک بحران عظیم شود. وقتی ما برای اولین بار این موضوع و مشکل را عنوان کردیم، بخش عظیمی از کمپانی تاکاتا این موضوع را نقض کرده و آن را انکار کردند. حدود 8 کشته و 100 تصادف منجر به جرح به دلیل نقص در کیسه‌های هوای تولید شده توسط این کمپانی رخ داده است.

سخنگوی کمپانی تاکاتا، جارد لوی در بیانیه‌ای اعلام داشته است: ما موضوع مطرح شده از سوی NHTSA را باور نداریم. به همین دلیل اکثر خودروها را برای بررسی مجدد فرا خوانده و بر روی آن‌ها آزمایش‌های گسترده‌ای انجام دادیم. این تست‌ها نشان داد که وجود خودروها در هوای بیش از حد مرطوب و در گرمای زیاد، باعث بروز این مشکل می‌شود و در این میان مقصر نیستیم!

باید دید که آیا هوندا و دیگر کمپانی‌هایی که از این شرکت به عنوان تامین کننده کیسه‌های هوای محصولاتشان استفاده می‌کنند، آیا مایل به همکاری مجدد با آن هستند یا خیر؟!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا