مکمل بنزین
خبرداخلی

هر آنچه که باید در خصوص وام ۲۵ میلیونی خودرو بدانید + جدول قیمتی

در آشفته بازار خودرو، دولت کار شایسته‌ای انجام داد و آن نیز وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو بود که امید جدیدی را در دل برخی از افراد زنده کرد و از طریق این وام، خانواده‌های بسیاری می‌‌توانند صاحب خودرو شوند. وام مذکور در کنار یک وام دیگر برای کالا‌های بادوام تماما سیاست‌های دولت برای ایجاد تحرک در بازار هستند. اما بعد از اعلام شدن خبر وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو، شایعات همچنان ادامه داشت تا اینکه امروز دولت از تمام بخش‌های مختلف آن پرده برداشت و اطلاعات زیادی در خصوص آن منتشر کرد. همراه چرخان باشید تا هرچه بیشتر با این وام ۲۵ میلیون تومانی آشنا شویم.

Dena

وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو با سود ۱۶ درصد در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و باز پرداخت آن نیز حداکثر ۷ ساله خواهد بود. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که تاکنون وام خودرو به ارزش ۱۵ میلیون تومان بود که با سود ۲۰ درصدی در اختیار متقاضیان قرار می‌گرفت و باید در مدت ۳۶ ماهه تصویه حساب می‌کردند اما وام جدید دولت عملا یک پیشنهاد طلایی به حساب می‌آید که البته به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد و دولت نیز اعلام کرده است که مردم نباید نگران متوقف شدن این طرح، پیش از موعد باشند. اما هرچه که باشد در حال حاضر این مدت، ۸ ماه اعلام شده است و بنابر اخباری که از سوی دولت منتشر شده، متقاضیان می‌‌توانند از ۱۸ آبان ماه اقدام به دریافت وام مذکور کنند. نمایندگی‌های مجاز نیز به‌زودی اعلام خواهند شد.

irankhodro

البته باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که متقاضیان برای دریافت وام و خرید خودرو نیازی نیست که به بانک مراجعه کنند. تنها کافی است که حداقل ۲۰ درصد از مبلغ خودرو مورد نظر را پرداخت کرده و از نمایندگی‌های خودرو سازان اقدام به خرید خودرو کنند. در این بین مدت باز پرداخت توسط مشتری انتخاب خواهد شد که حداکثر ۷ ساله یا همان ۸۴ ماهه است. نمایندگی نیز اسناد تجاری را ظهرنویسی کرده و به بانک‌های عامل ارایه خواهند داد و بانک نیز اسنادی را که سررسید آن‌ها کمتر از ۴ سال باشد با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند و مبلغ را به حساب خودروساز واریز خواهد کرد. در واقع هیچ کدام از متقاضیان در این طرح، با بانک طرف حساب نیستند و نمایندگی خودرو تمام کار‌ها را انجام خواهد داد.

Pars

گفتنی است که تامین مالی این وام توسط بانک مرکزی صورت می‌گیرد و وام را با نرخ سالانه ۱۴ درصد در اختیار بانک‌های عامل قرار خواهد داد. اما احتمالا برای بسیاری از متقاضیان سوالاتی در خصوص مبلغ پیش پرداخت، مبلغ وامی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد و میزان اقساط ماهانه به وجود آمده است که در ادامه تصمیم داریم بیشتر به این موضوع بپردازیم. شرط دولت برای ارایه وام مذکور به مشتریان این است که باید ۲۰ درصد از قیمت کل خودرو در ابتدا توسط مشتری پرداخت شود و مبلغ باقی که ۸۰ درصد است، شامل وام خواهد بود و البته این وام نیز در بیشترین حالت خود ۲۵ میلیون تومان خواهد بود. اگر بعد از واریز ۲۰ درصد پیش پرداخت، باقی هزینه خودرو کمتر از ۲۵ میلیون تومان باشد (برای خودرو‌هایی نظیر پراید و تیبا) در این صورت مبلغ باقی مانده شامل وام خواهد شد. برای مثال خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان است که متقاضی برای خرید این خودرو باید در ابتدا ۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان واریز کند که در این صورت ۲۵ میلیون تومان نیز وام برای وی در نظر گرفته خواهد شد و خودرو را تحویل خواهد گرفت. در این مثال اگر مدت بازپرداخت درخواستی، ۷ ساله باشد وی باید در هر ماه مبلغ ۴۹۶ هزار و ۵۵۰ تومان وازیر کند. البته اگر وی مدت بازپرداخت کمتری را انتخاب کند (نظیر ۴ ساله) بدون شک در این صورت، مبلغ هر قسط نیز بیشتر خواهد بود.

در ادامه می‌توانید جدول قیمت، پیش پرداخت و اقساط ماهانه هر خودرو را برای دریافت این وام مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که در این جدول، مبلغ اقساط بر اساس باز پرداخت ۷ ساله تنظیم شده است. (برای مشاهده تصویر در سایز و کیفیت اصلی، بر روی آن کلیک کنید)

car-price

پیشنهاد می‌کنیم قبل از دریافت این وام، مقاله زیر را حتما مطالعه کنید:

اگر قصد دریافت وام ۲۵ میلیونی خودرو را دارید، حتما این مطلب را بخوانید!

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا