مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام را بخریم؟ خودروی ایرانی یا چینی؟

6e664d71-77b9-462f-ad2e-a65374731a92 (1)

اگر این چند وقته قصد خرید خودرو کرده باشید، حتما این حس سردرگمی برای شما هم پیش آمده که کدام را انتخاب کنم، با این تنوع زیاد بازار و البته قیمت سرسام آور و در بیشتر موارد غیر منطقی، قطعا انتخاب‌هایی که پیش رویمان داریم هم زیادند و هم بسته به کلاسی که مورد نظرمان است، کم! اگر بخواهیم بودجه کم و متوسط را هدف قرار دهیم، به تعداد زیادی خودروی چینی و البته ساخت وطن بر می‌خوریم.

اگر به انجمن‌های پرسش و پاسخ روی نت سر زده باشید، حتما دیده‌اید که افراد زیادی بر سر اینکه کدام بهتر است با هم بحث و جدل دارند. عده‌ای قاطعانه و گه‌گاهی هم از سر تعصب خودروهای وطنی را گزینه بهتری می‌دانند و عده دیگری هم به دلیل تنوع بیشتر و البته ظاهر زیباتر چینی‌ها، آن‌ها را سرتر می‌دانند و باور دارند جنس خارجی باشد، فرق نمی‌کند مال کجا! هر چند تماما بومی بودن محصولات وطنی‌مان هم جای بحث دارد!

حالا اگر سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید چه خودرویی بخرید، ما اینجاییم که شاید بتوانیم کمی از این حالت بوجود آمده در شما بکاهیم. برای اینکه بتوانید در خرید بعدی‌اتان راحت‌تر تصمیم بگیریم، با مطلب زیر همراه باشید.

ظاهر برام مهمه و تنوع حرف اول رو می‌زنه

2013-JAC-Eagle-S5-Side-Rear-View-Car-Design-Picture-1024x768

خب اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که ظاهر برایشان مهم است، همین اول بگوییم که بروید سراغ خودروهای چینی. البته نیازی هم به گفتن نیست و اگر نگاهی بی‌اندازید، خواهید دید که از نظر ظاهری محصولات چینی به هیچ عنوان قابل قیاس با محصولات وطنی نیستند. حالا اسمش را تقلید می‌گذارید یا گول زنک، باید اعتراف کرد که خودروهای ساخت وطن از نظر ظاهر حرفی برای گفتن در برابر چینی‌ها ندارند. یک مقایسه ساده می‌کنیم، 206 را در نظر بگیرید. یک خودروی محبوب در میان جوان‌ها که 15 سالی است که همین شکلی در خیابان‌ها ظاهر می‌شود، اما در همین کلاس هاچ بک‌های چینی زیادی مثل ام وی ام 315، حک توجوی هاچبک و لیفان X50 که کمی هم گران‌تر است، خواهید دید که قطعا ظاهر زیباتری دارند.

این برتری ظاهری فقط مرتبط به فضای بیروی و بدنه نمی‌شود، از حق که نگذریم اتاق و صندلی محصولات چینی هم زیباتر هستند. ظاهرا چینی‌ها کارشان را خوب بلدند. ولی همه چیز که ظاهر نمی‌شود!

دوست دارم وقتی 20 تا 30 میلیونی پول می‌دم، چهارتا امکانات هم در اختیارم بذاره

بله خب، این حق شماست، بالاخره قرار است حداقل 20 تا 30 میلیونی برای داشتن یک خودروی رده پایین هزینه کنیم و این حداقل حق ماست که از داشتن امکاناتی چون شیشه بالابر برقی، کیسه هوا، ترمز ABS، کولر و تهویه قوی بهره‌مند شویم.

بی تعصب که نگاه کنیم در میان محصولات ایرانی با این بودجه نهایتا بتوانیم تیبا 1 یا 2، انواع و اقسام پراید، سمند SE و پژو 405 را بخریم. در میان محصولات چینی هم سه انتخاب ام وی ام 110 (سه و چهار سیلندره و دنده اتوماتیک) را داریم.

پس در واقع برای مقایسه باید تنها به مدلهای هاچ بک بسنده کنیم. مدل‌هایی چون تیبا 2، سایپا 111 و ام وی ام 110 چهار سیلندر .

خوشبختانه از نظر امکانات سه خودروی ذکر شده تقریبا مشابهند. هر چند تیبا 2 و ام وی ام 110 در مواردی چون شیشه‌های برقی، تهویه اتوماتیک و از این قبیل موارد در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. در این میان می‌توان محصول وطنی  تیبا 2 را بهترین انتخاب دانست، هر چند از نظر قیمتی هم تفاوت 6 تا 7 میلیونی با دو محصول دیگر دارد و بالای 25 میلیون تومان برایتان تمام می‌شود.

البته اگر بودجه‌ای که اختصاص می‌دهید بالای 30 میلیون تومان باشد، کارتان کمی سخت می‌شود و تنوع محصولات وطنی و البته چینی هم افزایش می‌یابد. بالاخره هر چقدر پول بدهیم همان‌قدر هم آش می‌خوریم .

قدرت برام از هر چیزی مهمتره و ظاهر اصلا مهم نیست

خب خدارو شکر که قدرت برایتان مهم است، اما برای داشتن قدرت باید قید خیلی چیزها چون زیبایی ظاهری و امکانات فرعی را بزنید، مخصوصا اگر بخواهید انتخاب وطنی داشته باشید. دیگر اوج ظاهر و زیبایی محصولات وطنی را می‌توان در 206ها و نهایتا سورن یافت. قدرت برایتان مهم است، خب چقدر عالی، اما نمی‌شود هم خدا را خواست و هم خرما. مگر اینکه دست به جیب شوید و 40 تا 60 میلیونی خرج کنید.

وقتی بودجه تا 60 میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود انتخاب‌ها افزایش می‌یابد، انتخاب‌هایی چون شاسی بلندها. بله. شاسی بلند دوست‌ها که تعدادشان کم هم نیست می‌توانند در این محدوده قیمتی از انواع چینی چون تیگو X33 و لیفان X60، تهیه کنند. محصولاتی که مشابه وطنی ندارند و از این رو یکه تاز می‌شوند. ولی نباید این نکته را فراموش کرد که شاسی بلندهای چینی فقط در ظاهر شاسی بلندند و به هیچ عنوان کیفیتی که از یک ماشین در این کلاس انتظار می‌رود، ندارند.

وقتی بودجه تا این حد افزایش می‌یابد، وطنی‌های صندوق‌دار و محبوبی چون تندرها، آریو، پارس و سورن نمایان می‌شوند که همه را می‌توان بین 30 تا 50 میلیون تهیه کرد. صندوق‌دارهایی که تقریبا اکثریت باور به برتری آنها نسبت به مدلهای هم رده صندوق‌دار چینی دارند، ولی خب اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، خودروهایی مثل لیفان 620 هستند که می‌توانند به‌راحتی مقابل تندرها یا پارس ایستاده و با آنها رقابت کنند. هر چند در مقایسه‌های کیفی داخلی، در تمام موارد چینی‌ها در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند و همین امر این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که اگر بد هستند چرا اصلا هستند و آن‌هم با این قیمت؟!

پس در واقع این شمایید که باز هم در این رده و در بین محصولات موجود باید انتخاب کنید. چون اگر بحث قدرت است، می‌توان بر اساس تجریه صاحبان این خودروها گفت که محصولات چینی هم رده محصولات وطنی چیز زیادی نه تنها کم ندارند، بلکه در بسیاری از موارد برتری هم نشان می‌دهند.

ترجیح می‌دم ماشینم ظاهر نداشته باشه ولی مجبور نشم کل شهر دنبال قطعاتش باشم

46140

این جمله را حتما زیاد شنیده‌اید. البته واقعا مساله مهمی است و شاید بتوان آن را یکی از مهمترین دلایلی دانست که هموطنان عزیزمان را وا می‌دارد از بین محصولات ایرانی انتخاب داشته  باشند.

متاسفانه با وجود فراوانی خودروهای چینی در بازار و البته خیابان‌ها، هنوز به قدری که باید پشتیبانی لازم از آن‌ها وجود ندارد. بسیاری از اینکه نمایندگی‌های مربوطه هزینه‌های بسیاری بالایی را برای انجام کارهای ساده‌ای چون تعویض فیلتر هوا یا تنظیم باد لاستیک‌ها دریافت می‌کنند، شاکی هستند. قطعات این خودروها در مقایسه با محصولات مشابه به ویژه در رده‌های پایین بسیار گران‌تر بوده و کمتر یافت می‌شوند. به‌علاوه تعداد تعمیرگاه‌هایی که خودروهای چینی را برای تعمیر بپذیرند، هنوز به اندازه کافی زیاد نیست و در بیشتر موارد صاحبان خودرو مجبورند که به نمایندگی‌ها مراجعه کرده و هزینه‌های بیشتری بپردازند. پس در این حوزه، انتخاب یک خودرو از برندهای ایرانی قطعا به نفعتان تمام خواهد شد.

من عاشق عوض کردن ماشینم، ماشینی می‌خوام که سر 6 ماه زیاد نخوره تو سر قیمتش

متاسفانه به دلیل سیاست‌هایی که بر بازار خودرو از سوی تولید کنندگان و وارد کنندگان حاکم است، قیمت خودروی‌های چینی پس از خرید و به اصطلاح دست دوم شدن بسیار بیشتر از آنچه باید پایین می‌آید و همین امر خریداران را متضرر می‌کند. با اینکه نباید از خرید و فروش خودرو (منظور خرید و فروش خودروی شخصی) انتظار سود آوری داشت، اما قطعا هیچکس دلش نمی‌خواهد که ضرر زیادی هم کند، پس اگر می‌خواهید تا خودرویی که می‌خرید پس از دست دوم شدن هنوز هم مشتری‌های زیادی داشته باشد و در فروشش به مشکل بر نخورید، انتخابی غیر از وطنی‌ها نخواهید داشت. به‌علاوه در بین خودروهای وطنی دست دوم انواعی که مصرف کمتری دارند، بیشتر رونق دارد.

به طور کل، بهتر است در انتخاب خودرو بدون تعصب نگاه کرده و تلاش کنیم که موارد مختلفی را مد نظر قرار دهیم.

ولی در آخر باز هم می‌گوییم، این شمایید که باید تصمیم بگیرید. اگر دوست دارید خودرویی که می‌خرید حداقل از نظر امکانات جانبی یا ظاهر در سطح خودروهای جهانی باشد، محصولات چینی در این زمینه واقعا بهتر عمل کرده‌اند، اما اگر پشتیبانی و قیمت پایین قطعات برایتان مهمتر بوده و به قول معروف ماشینی را می‌خواهید که در جاده آخ هم نگوید، در محدوده قیمت‌های بالاتر و نزدیک به 40 تا 50 میلیون تومان گزینه‌های ایرانی خوبی در اختیارتان خواهد بود.

سارا صریحی

بعد چند سال، اینبار با چرخان. می دونم بهترین میشیم، چون همه فقط به همین فکر میکنیم

نوشته های مشابه

‫93 دیدگاه ها

  1. khar bekharid na mashin irani na mashini chini.khar age bekharid motmaen hasti tanha kharjesh kah va yonje hamrah ba ab

  2. ماشين ايراني اگه شانست خوب باشه سالمش گيرت بياد . خوبه ولي ماشين چيني زود دلتو م يزنه

  3. مقاله نوشته شده کاملا از سر غرض ورزی بوده و به هیچ عنوان قابل قبول نیست.گ.یی کسی که از خودرو های چینی چیزی نمی داند و حتی یک بار هم سوار بر آنها نشده در این رابطه نظر داده است. جک جی 5 و آسا و برلیانس خودرو هایی هستند که جواب خود را به رانندگان ایرانی و خودرو سازان داخلی داده اند. این مقاله تلاش بی فرجامی است از سوی مقاله نویس برای خرید خودرو داخلی.

    1. خب عزیزم شما حتما چینی داری دیگه مطمئنم چینی داری حالا حتما دو سال سه سال دیگه شایدم لحظه ای نشستی پشتش ولی بدون ماشینت بعد ۴ سال دیگه نابوده من خودم ایرانی دارم تاحالا ۷ سال کار کرده فقط ۵ بار رفته تعمیرگاه دو بارش تعویض لنت بوده هنوزم که هنوزه ماشینه منو میبرن ولی اگه چینی داشته باشی صاحب اول آخرش خودتی

  4. لطفا ماشين هاي چيني رو با ماشينهاي داخلي مقايسه نكنيد چيني ها هم كيفيت دارن هم زيبايي ديرتر هم خراب ميشه حتي اگه لوازمش گرون هم باشه باز مي ارزه

  5. sherkate chini ba mashine chini va ghataate chini

    sherkate irani ba mashine iran va ghataate chini

    fekr konam daghigh va mokhtasar tozih dadam 😀

    1. خوشم اومد تا کالای خودشون هست به کالاهای چینی حرف بد میزنن

  6. ماشین ایرانی آشغالترین در دنیا هستند و تولید آنها خیانت به ملت است

  7. با سلام
    دوستان من سالها تجربه خودروهای وطنی رو تا همین چند ماه پیش داشتم، اعم از 405 و پرشیا و سمند LX و سمند سورن و 206 صندوقدار V8 و….
    بالاخره هر خودرویی فراخور نوع ساختارش حتما دارای مزایا و معایب ذاتی است و حتی خودروهای گرانقیمت نیز از این قاعده مستثنی نیستند…
    از کنار امکانات بینظیر لیفان 620 تلنت (در این بازه قیمتی) اعم از سانروف دو حالته و سیستم صوتی عالی بهمراه نویگیشنهای کارآمد و پوشش تمام چرم مقبول و اتو لایت و سواری نرم و فرمانپذیری خوب خودرو و همچنین شتاب و قدرت عالی موتور و ….. نمیشه به سادگی عبور کرد و بزرگنمایی چند ایراد که به نحوی از انحا تمامی خودروها از مشکل مستثنی نیستند ، معقول نیست!
    بنده قریب به 12 سال تجربه ماشینهای فوق الذکر رو داشتم و تنها مورد قابل قبولش 206 صندوقدار V8 آریان مدل 86 بود (اونم چون اصل فرانسه بود ، نه مثل تولیدات بعد از سال 90 عزیزان ایرانخودرو!!)، یقینا بقیه مشکلاتشون کمتر از لیفان 620 تلنت نبود……
    آخریش هم سمند سورن ELX مدل 92 بود که بعد از یکسال (با تحمل مشکلاتش)، دو ماه طول کشید تا بفروشم!!
    تو این چند ماه که لیفان 620 تلنت رو گرفتم اصلا حاضر نیستم دوباره خودروهای عزیزان وطنی بالاخص تولیدات واقعا بی کیفیت و آشغال بعد از سال 90 به بهانه تحریمات رو دوباره تجربه کنم……
    عزیزان دقت داشته باشید که شرکت لیفان فقط کمتر از 15 ساله که رو به خودروسازی آورده و الان لیفان 820 در حد اوپتیما تولید میکنه و ایرانخودرو بعد از 60 سال تو کف عوض کردن چراغ و سپرها (و البته اخیرا داشبورد!!) مونده……
    بنده وکیل مدافع آشغالهای چینی هم نیستم ، چراکه تو وطن عزیزمون خودرو زیر صد میلیون تومن یه گاری بیش نیست، ولی متاسفم که من و امثال بنده با انحصار و تحمیل و خسته از محصولات آشغال وطنی، دلزده شده و مجبوریم محصولات رقیب جدید ولی مصمم!! رو که تقریبا در شرایط مساوی ، بهتر هست رو ترجیح بدیم…..

  8. چند وقت پییش رفتم سایپا پراید بخرم رنگ یکی از دراش شره کرده بود لاستیکاش سفارشی مواد کهنه کویر تایر بود ( از جنس دمپایی پاره بیار جوجه ببر) گلگیر با در فاصله زیادی داشت بطوری که انگشت داخلش میرفت ولی گلگیر اونور خوب بود فقط از در ۱سانت بیرون بود تنها چیزی که خوب بود منشی نمایندگی بود ولی اگه تو سایپا آشنا داشته باشی میتونی یه پراید سفارش فلسطین بگیری خوب

  9. بهتره با خرید خودروی چینی از تولید کنندگان این خودروها در ایران(متل کرمان خودرو)حمایت کنیم تا بتونن خدمات پس از فروش و رقابت بهتری توی بازار ایران داشته باشن . همچنین ایران خودرو و سایپا هم خطر از دست دادن بازار رو حس کنند و مجبور بشن کمی بیشتر به مشتری مداری رو بیارن و آشغالاشونو با این قیمت به ایرانیها نفروشن.من با همین انگیزه لیفان 620 خریدم اگه همه اینطوری فکر کنن میشه وضع بازار ایران رو بهتر کرد.
    یه سری به نمایندگی های کرمان خودرو بزنید تا تفاوتشو با نمایندگی های ایران خودرو و سایپا ببینید.ممکنه کمبود قطعات داشته باشن ولی واقعا معلومه دارن نهایت تلاششونو میکنن که مشتری راضی با شه.باید حمایت بشن…
    شاید یادتون باشه وقتی ایران خودرو و سایپا حدود 15 سال پیش از محصولات جدیدشون رو نمایی میکردند.هنوز خیلیها میگفتن هیچی پیکان نمیشه….کسایی که بدون هیچ دلیلی الانم دارن همین نظرو راجع به محصولات وطنی در مقابل واردات چینی میدن.

  10. حرفت سیار درست هست ولی به نظر من باید موتور سمند رو از جاش بکنن بزارن روی پژو پارس اونوقت تنها ماشین رقابتی ایران مقابل چین همین پرشیا بود مگه نه ؟

  11. تورو خدا کمکم کنید
    بین ۲۰۶ صندوقدار v8 و لیفان. X50 موندم که کدومو بخرم؟
    کمکم کنید بگید کدوم بهتر و کم خرج تر هستش؟

    1. اگه قیافت ریزه میزست x50بگیر.من حدود 90کیلو هستم .سوار این ماشین شده احساس خفگی کردم .فرمان رو شکمم بود.سرم میخورد به سقف

    2. من ۲۰۶ تبپ ۲ خریدم از لحاظ موتوری راضی نیستم کیفیت فطعات موتوری اصلا مناسب نیست دایم دستم ینده وهرروز مشتری تعمیرگاه مجازشون هستم خودشون هم میگن ماشینای ۲۰۶ بعد از سال نود بیشتر قطعاتش چینی است آن هم چینی بدون کیفیت ..یک با موتور کامل عوض شده باز هم ایراد داره…حالا میگن از یاتاقانش هست باید تعمیر بشه حالا یعنی ماشین صفر خریدم مثلاً…

    3. سلام دوست عزیزبنده لیفان داشتم شما یه سربزن به نمایندگیه پس از فروشه لیفان خودت متوجه میشید

  12. همه تعصبی صحبت میکنند
    من نتیجه نگرفتم موندم چکار کنم
    ظاهرا اسبمو نگهدارم بهتره

  13. هیچ کس جز خودت نمیتونه کمکت کنه- برای خرید خودروهای چینی و ایرانی چند موضوع را باید در نظر بگیری- 1- شانس- چون دیده شده مونتاژ ها بی دقت هستند و قطعات معیوب دو باره روی خودروهای صفر میبندن-پس شانس لازمه یک خودروی ایرانی یا چینی معیوب گیرت نیاد- البته ایرانیها بد جور میندازن-حتی رنگ شده پیدا میشه توشون 2- خواسته های خودت اینکه می خوای جا دار باشه امکانات داشته باشه- قیافش چی باشه- مثلا من کلا با تندر حال نمی کنم حتی اگر کیفیت عالی باشه-خسته کننده هست برام- 3- اهل فشار اوردن به ماشینی یا هواشو داری- اگر اینجوریه چینی نخر چون خدا نکرده حادثه ای واست پیش بیاد خیلی الاف میشی- کمبود قطعات و تعمیر کار هم هست- اگر خیلی خانوادگی از خودرو استفاده میکنی چینی ها خوبن امکاناتش بدرد بخوره- 4- اگر افت قیمت خودرو خیلی اذیتت میکنه باز هم چینی نخر مگر چینی دست دوم تر و تمیز که به صرفه هست- ولی دست دوم ایرانیها معمولا داغونن- جیگر ماشین رو در میارن میفروشنش- 5-اگر دهن بین هستی باز هم چینی نخر تعویض روغن بری از ماشینت ایراد میگیرن- میگن اینم شد ماشین روغنشو باید عوض کنی 6 – اگر سالی یکی دوبار تعمیرگاه رفتن واست درد سر نداره چینی بخر – ولی واست درستش میکنن 7- اگر دوست نداری ماشینت ایرادی داشته باشه که هیچ کس نتونه درستش کنه و نفهمه چه ایرادی هست ایرانی نخر . چینی ها ایراداتش درست سرمونه و قابل حل 8- اگر چینی بخری دیگه خودروی ایرانی نمی تونی سوار بشی- فکر اینده هم بکن ممکنه بودجت زیاد نباشه

  14. من میخام خودروی چینی بخرم کدوم ازهمش بهتره ممنون میشم اگه کمکم کنید

  15. سلام خدمت همه عزیزان.پیامهاتونو خوندم فقط یه پیامهایی جالب توجه است اونم اینه که طرف پیام نوشته همه ماشینهای ایرانی رو امتحان کردم.داداش مگه تو چندسالته که همه ماشینهارو امتحان کردی؟گیرم۶۰سالته ولی بازم نمیتونی همشو تجربه مگر اینکه بنگاهی باشی فقط ماشین مردم رو یه دور روندی اومدی نظر میدی

    1. یه جوری میگی همه ماشین های ایرانی و امتحان کردی انگار همه شون با هم فرق دارن.همه شون یا موتور پژو هستن یا موتور پراید همین دو مدل

    2. ربطی به سن نداره داداش خیلیا به هر حال ماشین پدرشون هست یا خودشون یا اینکه به دلیل داشته بودجه کافی ماشینشون زود به زود عوض میکنن من خودم بیست و دو سالمه خیلی از ماشینای ایرانی داشتم ماشینای چینی و ژاپنی هم داشتم و سوار شدم بنابراین ربطی به سن نداره

  16. سلام . من حدود ۲ ساله ال۹۰ دارم و یک سالی ۲۰۶ داشتم . از ال۹۰ بگذریم که واقعا سواریه خوبی داره گیربکس و فرمون و زیر پای نرمی داره اما عین واقعیت خیلی خسته کننده هست هیچ امکاناتی نداره و ظاهر جذابی هم نداره به قول معروف تاکسیه . من چندین بار قصد فروش ال۹۰ و خرید یک ماشین چینی مثل لیفان ۶۲۰ تلنت یا ام وی ام۵۳۰ یا ۵۵۰ رو دارم پشت فرمون هر دوی اینها هم نشستم باید اعتراف کنم با این رنج قیمت واقعا چینی ها عالی هستند زیر پای خیلی نرم و راحت و شتاب عالی تازه صفرشو راحت میتونی با هر شرایطی بخری . خودروهای چینی هر سال از سال قبل بهتر میشن و نقاط ضعفشونو میگیرن ولی در خودرو های ایرانی برعکسه قدیمیها عالی بودند و جدیدها افتضاح . به نظر بنده خودرو های چینی از هر نظر بهتر هستند .مخصوصا اگر دسته دوم تمیزشو بخری که افت قیمتشو کرده باشه عالیه .

  17. کاش مردم ایران حقوق کارکنان این دو شرکت وطنی …. را پدهند تا….

    1. هفته ای 300 کشته تو تصادفات داریم کارشناس آورده بودند تلویزیون میگفت اگر ایران خودرو و سایپارو ببندند و بار مالی این خسارتو حذف کنند میشه از پولش حقوق همه کارکنانشونو داد و ماشین با قیمت ارزون و کیفیت بالا جایگزین کرد.

  18. واقعا منطقیه که هشتاد ملیون ایرانی به خاطر کارگر دوتا کارخونه اینهمه کشته بشن؟؟
    وجدانن؟؟ شمایی که دم از شرف و انسانیت و وطن پرستی میزنی این انصافه؟

    یعنی من دوست دارم هموطنم بی کار بشه؟ واقعا هیشکی نمیخواد نون کسیو ببره اونم هم وطنشو
    ولی دوست ندارم خودم و خانوادم به خاطر ماشین بی کیفیت از بین برن..این حقم نیست؟
    به خدا همه میدونیم خودروی چینی دردسر داره ولی باور کنید هر ماشینی دردسر خودشو داره نمیشه بگی اون ماشین هیچیش نمیشه..از قدیم گفتن اب و اتیشه

    پس چکار کنم؟ حداقل ماشین چینی یکم بهتر از محصولات داخله

    من نمیگم کارخونه ها رو ببندن من میگم چنتا رشته دانشگاهی مطرح بشه چنتا متخصص بیاد از شرکت های معتبر همین کارگرا کار کنن نیروهای متخصصمون اموزش ببینن ماشین ایرانی با کیفیت جهانی عرضه کنیم نه اینکه فقط قیمتش جهانی باشه

    منم میگم انصاف نیست کارگرا بیکار شن ولی خدا میدونه انصاف نیست منو خانوادم جونمون و وقتمون و عمرمونم پای ماشین تلف بشه
    آخه نمیشه نداشت ماشین نیازه هر خانواده ایه هرکیم نداره خدا بهش بده
    امیدوارم با تدبیر افراد صاحب قدرت مشکل حل بشه تا همه خوشحال بشن

  19. سلام.
    ماشین ایرانی و چین چه فرقی با هم دارن؟!
    ماشین چینی قطعاتش چینیه. ماشین ایرانی هم قطعاتشون چینیه.
    بنظرم بیایید فرار کنیم از این کشور:((

  20. فقط افزایش قیمت ، فقط افزایش قیمت …کیفیت صفر …چند ماه قبل همزمان با فروش قسطی خودروی پژو ۲۰۶ یکدستگاه از این خودروی آشغال را خریداری نمودم قبل از کیلومتر سه هزار کارکرد با سر وصدای موتور به تعمیرگاه مجازشان مراجعه وکارشناسان مربوطه رای به ایراد کلی موتور وتعویض کامل موتور صادر کردند بعذ از هفده روز ماشین تعمیر شده را تحویل گرفتم هنوز یک هفته نگذشته سروصدای موتور تازه تعویض شده درآمداینبار رای به تعویض سرسیلندر ویاتاقانها داده شد با شکایتی که به امور بازرسی ایران خودرو داشتم منتظر تصمیم هیئت بازرسی هستم …از شما ایرانی غیور تقاضا دارم در صورت تصمیم بر خرید خودرو ی ایرانی مراتب فوق را در نظر گرفته تا مانند من بیچاره متضرر نشوید..

  21. بخدا موندم از دست این ظلم چکار کنم بس که پیش خدا التماس کردم فک کنم کافر شدم خدا هم نمیتونه این ظلم رو نابود کنه

  22. الان خودروهاى وارداتى از جک لیفان ام جى گرفته تا ریو و سراتو و فلوئنس و هیوندا بازه قیمتى ٨٠ تا ١۴٠ میلیون دارند براى قیمت ١٠٠ میلیون چه خودرویی پیشنهاد میدهید که ١٠ سال بدون دردسر کار کند نظرتان روى لیفان ٨٢٠ چیست

  23. یه چیز میگم شاید باورتون نشه ۲۰۶تیپ ۵تازه چندروز دیگه ۱سال و نیم میشه موتور اوردم پایین الان تو‌میکانیکیم ۳۰۰۰تا هم راه رفتم .بعد میگن خودرو ایرانی و از این مزخرفا

  24. هردوتاش که چینیه!فقط او ن پژو ساخت فرانسه را ایران با قطعات کامل چینی مونتاژ میکنه خیلیم راحت گول میخوریم

  25. من معتقدم از شرکتهایی مانند کرمان موتور که خودروهای چینی اما بروز رو تولید میکنند حمایت کنیم همه حمایت از تولید کننده داخلی هست و هم ماشین باکیفیت میسازند و ظاهر خودرو و اپشنهاش بروز هست .نه مثل ایران خودرو و سایپا که ۲۰ سال همون خودروها با همون ظاهر رو دارند تولید میکنند اگر قصد تولید خودروی جدید داشته باشند ابروی صنعت خودرو سازی رو میبرند خیلی دوست دارم قیافه طراحان داخلی رو ببینم اخه این همه بی سلیقگی؟؟؟!!!! خودروی داخلی نه کیفیت داره نه ظاهر. برای چی تولید میشه؟؟؟

  26. سلام به همه من یه ام وی ام ۵۳۰ گرفتم الان ۵ ماه قبلشم لیفان ۶۲۰ داشتم. کاری به ماشینای داخلی ندارم ولی تعجب میکنم از دوستانی که راجع به ماشینای چینی اینجوری نظر میدن که احتمالا اصلا تا حالا این ماشینهارو نداشتن حتی سوارم نشدن.اخه برادرای من این اشغالا شدن ماشین ۵۳۰ از روز اول کمکش صدا میداد الان ۵ ماهه نمایندگی میگه کمکش نیست خودت تهیه کن یا شمعش اشغاله میگن النترایی بگیر. اقا به خدا پول تو جوب ریختن یا لیفانه ۱ ماه نبود صفر گرفنتم صفه کلاجش تموم کرد.شاید تو تهران خدمات داشته باشه ولی کل ایران چی.

    1. تو که راست میگه ولی لعنت به ادم دروغگو و عوام فریب حالا خدا میدونه یا جهل و تعصب بی مورده یا منفعت شخصی اگه از چینی راضی نبودی پس باید پخمه تشریف داشته باشین که دوباره این حماقت رو تکرار کردین

  27. خب وقتی ماشین قبلیت اینجوری بود لیفان رو میگم چرا باز رفتی ی ماشین چینی دیگه گرفتی

  28. با این وضعیت در حال حاضر خرید خودروی ایرانی گزینه برتره

  29. خودرو فقط خودروی چینی برای هر سلیقه ای بخایی خودرو موجود هست نه ماشینای ایرانی که فقط یک مدلو تا بیست سال میفروشن

  30. سلام من یک خودرو چینی خریدم واقعا راضی هستم ولکس قبلا ۴۰۵ داشتم ۲۰۶ داشتم اشغال هستن همشو خشک خریدم فقط ماشین چینی

  31. با بودجه ۲۰ تا ۸۰ فقط یک گزینه تاکییدا یکی ۲۰۶ و بس البته فقط هاچ بک

  32. به نظر من چینی بهتره چون تیپ جوان پسنداه تری نسبت به وطنی داره

  33. به نظر من ایرانی بهتر است عموی من ماشین چینی داره بعد دو سال داره دنبال خریدار واسش میگرده ولی ما ماشین ایرانی داریم بعد ۷سال هنوز حاضر نیستیم بفروشیمش برامونم عین ۷سالو عالی کار کرده

  34. خدا لعنت کنه مسئولین رو که به بهانه حمایت از تولید داخل، ماشین های بی کیفیت داخلی رو با قیمت ظالمانه به مردم تحمیل می کنند.
    لعنت بر ایران خودرو و سایپا

  35. با سلام به تمامی دوستان.یه خودرو ام وی ام ۳۱۵ دارم حدود یک سال میشه.ن طرفدار چینیم ن طرفدار خودرو ایرانی.ولی یه چیز حدود دو روز پیش تصادف کردم با سرعت ۱۳۰ تا خوردم به بتن یک سکوی کارواشی.ماشین داغون شد.ولی خدارو شکر با اون تصادف و سرعت شدید یک خراش هم بهم وارد نشد حالا خودتون قضاوت کنید.چرا کسایی این ماشین های چینیو دارن راضین ولی میای میری اینترنت واز کسای دیگه میپرسی میگن ماشین چینی اشغاله.فقط موندم دلیلش چیه.بعد هم هی میگن قدرت موتور نداره موتورش ضعیفه.ولی اشتباه میگن هم شتابشون خوبه هم سرعتشون از تمام ماشینهای ایرانی بیشتره.حالا قضاوت با خودتون.به نظر من هر چقد هم قطعاتش پیدا نشه و افت قیمت کنه باز هم می ارزه چون جان ادم رو با پول نمیشه درست کرد.

  36. سلام .آفرین به اونی که از تولیدات کرمان موتور حمایت می‌کنه و ماشین چینی میخره حداقل با اینکار در ایران خودرو و سایپا تخته میشه که اینقدر ماشینه بی کیفیت نفرستند تو بازار که قاتل جون مردم بشه آخه این پراید و پژو۴۰۵وپارس وتیبا و..چیه تولید میکنید تا کی میخواین اینا رو تولید کنید صد مدل پراید تولید شده فقط چراغها و سپرها شو تعغیر میدن

  37. دوستان…اگه مشکل قطعات نبود هیچکس سراغ خودروهای داخلی نمیرفت. من پارس دارم ومیخوام یه خودرو بخرم که برای تامین قطعاتش نخوام تمام شهر روبگردم و دست خالی برگردم چون بدترین ضدحال گشتن دنبال قطعات است…بنابراین بااینکه ماشینهای چینی از نظرامکانات و زیبایی خیلی از خودروهای داخلی سرترند ولی مجبورم به خودروهای داخلی قانع بام

  38. سلام من پژو اس ال ایکس ۴۰۵ TU5 دارم همه چیزش خوبه ولی ازرخ قدیمی وطرح بسیارقدیمیش خسته شدم کارخونه های داخلی ته هنرشون عوض کردن چراغه اینامیتونن طرح جدیدبیارن ولی بیشتربه فکرجیب خودشونن وهیچوقت به فکرملت نبودن ونخواهندبود

  39. من با تمام وجود از دولت چین و شرکتهاشون متنفرم که با حقوق بسیار اندک (درحد یک دلار در روز) از مردم بدبختشون کار میکشن و همین باعث میشه که قیمت محصولاتشون پایین بیاد. اما ایران خودرو و سایپا از چینی ها هم نامردترند و یه آشغال به تمام معنا رو به مشتریهاشون میدن. من الآن یه پرشیا دارم. موتورش صدای تراکتور میده. خیلی استفاده نمیکنم وگرنه باید زندگیمو میذاشتم روش. فعلا پول تو دست و بالم نیست، ولی اگه بفروشمش مجبورم علیرغم تنفرم از چین، ماشین چینی بخرم که فقط تو دهن ایران خودرو و سایپا زده باشم

  40. سلام، چه فرقى ميکنه، نود درصد قطعات ماشين هاى توليد داخل چينى هستند، چينى ها اول ضعيف ظاهر شدند ولى الان بهتر هستند، مخصوصا توليدات کرمان خودرو ، با اين وضعيت اگر شرکت هاى داخلى فعال نبا شند ،مانند بسيارى از کشورهاى ضعيف بازار چينى اول خواهد بود. بيشتر تبليغ وبدگويى از ماشين چينى ،سياستى است براى حفظ توليدات داخلى

  41. ماشین ایرانی بهتره
    ۱ تولید ملی کارگر ایرانی میخوره بهتر ازاینکه کارگر چینی بخوره
    ۲عمو ی من داشت بد نبود
    ۳ مزایاش اینه ۱زیبا بودن. ۲ موتور پرقدرت ولی لیفان۱۸۰۰بهتره
    ۴معایبش اینه ۲بدنش پس از مدتی لش میشه. ۲ پر مصرفه

    همین

    پایان

  42. چینی دارم خیلی عالیه از سال نود چینی دارم تازه ماشین خر من هست نه من خر ماشین خدایی قابل مقایسه با محصول ایرانی نیست فقط تبلیغات منفی زیاد می کنند کسانی که زیر نفع خودروهای ایرانی هستند

  43. سلام کسی از ماشین پروتون جن اطلاعاتی داره ماشین خوبی هست؟

  44. مقاله نویس یه سوپاپ اطمینان واسه شرکتهای خودرو سازی ایرانی که سعی دارن کیفیت خودروهای بی مصرف و از رده خارج و بی کیفیت ایرانی خوب جلوه بده

  45. واقعا که خجالت بکشید آخه چینی ها دیگه فاصله شون خیلی با کره ای ها کم شده ولی ماهنوز پراید تولید میکنیم و میگیم سایپا مطمئن من خودم ماشین چینی ندارم و دفاع هم نمیکنم حقو میگم این بررسی فقط از غریضه شخصی بود کاملا مشخصه درضمن این خوبه که کالای ایرانی بخریم ولی ایرانی خوب نه پراید آشغال….که کالای داخلی خوب هم الحمدالله نداریم پس چینی بخر حداقل لذت سواریشو ببری

  46. با سلام
    بنده میخواستم یه ماشین بگیرم خواستم بپرسم ال 90 سال 95 بخرم بهتر است یا پارس تندر 95 یا 207 سال 90 به قبل
    با در نظر داشتن اینکه برای من استهلاک مهمتر از قیافه است
    و فرق بین ال 90 و پارس تندر بغیر از ظاهر چیست?
    با تشکر

    1. هيچي نخر ايراني نخر جم كن حك بخر يا ليفان يا ايكس سي شه انتخاب من جك پشيمون نميشي

  47. سلام من میخواهم ماشین بخرم سمند ال ایکس بهتر یا دانگ فنگ
    لطفا سریع بگید

  48. من حك اس ٥داشتم قبلا پرشيا پرايد دويست و هفت دويست و شك داشتم خام بر سر اون مسائي مه درع ميگن و حتي وقتي ١بارم سوار نشدن الكي نظر ميدن گل من حك من زمانيا رو خورد لا اون شتاب و توربو آش بدبختا من الان ١سال و نيم حك دارم ٢بار فقط تعميرش كردم يكي برا اينكه به احمق إيراني خرابش كرده بود برده بودمش برا اينكه هشدار سرعت قطع كنه زر ضم الان ٣سال هم هست مع ليفان ٦٢٠يكي داره عالي هشت نسبت به اشغال. خودرو ١٠٠ميليون پول يده هالش رو ببر

  49. در زم من بي واي دي هم داشتن يكي آشنا سوزان خيلي مشيم عالي هست مسائي مه ميخوان ماشين بخرن چينييييييييييي باور كنيد قول ميدم پشيمان نميشيد

  50. من تا الان پرشيا پرايد دويست شوش داشتم الان حك اس ٥دارم ٤سال دارم هنوز نو هست خيلي راضي هستم فقط دو بار بردمش تعمير يكي برا سرويس سكي هم يكي خرابش كرده بود در ظم ليفان ٦٢٠و بي وأي دي هم خياي سوار ميشم ليفان الان ٤سال يكي آشنا داره عالي.هست ليفان ٦٠مليون اگه گمرك أينا نگيرن ميشه ٣٠.٢٠ميليون حالا ببين پرايد حلب بهتره يا ليفان تصادف أين ماشين ها هم ببينيد بي وأي دي هم مه گفتم سوار شدم و ديدم عالييييييييييييي دوستان قدرت موتور ليفان مثل پارس هست هرچي پول بدّي همون قد ميخوري الان جك گشتاور 256نيوتون بي وأي زي هم اولش خوب نيست ولي بعد خيلي حوب ميشه دوستان چيني عالي به حلب خودرو گوش نكنيد إز اسمش هشت .اراق خودرو .حلب خودرو

  51. از وقتي خودروي چيني خريدم فهميدم خيلي بهتر از خودروهاي وطنيه
    قبل از اين ٤ بار خودروي صفر وطني خريده بودم
    البته انصافا تنها خودروي ساخت ايران كه ارزش خريد داره همون دنا ( همه مدل هاش) هستش ، آخرين خودروي داخلي كه خريدم و هنوز دلم نيومده بفروشمش همين دناست
    اما بطور كلي خودروهاي چيني از هر نظر سرتر از خودروهاي توليد ايران هستن

    1. منم دنا دارم. میخوام بفروشم جک اس 5 بخرم. ولی خداییش دلم نمیاد دنا و بفروشم. دوساله دارم. عااااالیه. اصلا اذیتم نکرد. تو رنج قیمتی و توی این داخلیا هیچ کدوم به گردش هم نمی سن. ولی چه کنم که دلم میخواد یه اتو سوار شم. از دنده خسته شدم. و الا به هیچ وجه نمیفروختمش

  52. من تا به حال پراید ۱۴۱ ،پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ داشتم ، پراید هزینه نگهداریش پائینه ولی بدرد مسافرت و جاده نمیخوره ، پژو ۴۰۵ رو که صفر خریدم البته مدل ۹۱ بود ،صدای تراکتور میداد و صبح ها که میخواستم برم سر کار همسایه ها رو بیدار می‌کرد بعدشم دچار روغن ریزی شد بعد دیسک و صفحه مشکل پیدا کرد بعد از اون مدتها بوی بنزین میپیچید تو اتاق چند بار بردمش ایران‌خودرو باک و پمپ و حباب گیره و … رو بررسی و تعویض کردن و مشکل هیچگاه حل نشد بعد از اون ۲۰۶ تیپ ۵ صفر گرفتم زیر ۱۰ هزار تا تسمه تایم رد کرد و موتور داغون شد ، بعد از اون مشکلی که دارشت وقتی ترمز سفت می‌گرفتم برف پاکن عقب شروع به کار میکرد و با زدن دکمه ی فلاشر قطع میشد و کلا مشکل کولر و رادیاتورش رو دیگه حوصله نداشتم پیگیری کنم ، حالا چند روزیه میخوام یه جک اس ۵ صفر بخرم .( عجب گیری افتادیم به خدا ) همیشه به این موضوع که چی بخرم که همه چیزش خوب باشه و به بودجه ی من بخوره فکر میکنم و به جایی نمیرسم ،

  53. سلام دوستان من الان چهار ساله ام وی ام ۵۳۰ دارم خدایش راضی هستم درست نیس از ماشین چینی حمایت کنم اما واقع بین باشی الان ماشینهای داخلی بجای بالا بردن کیفیت برعکس عمل میکنن وقعطات همشون چینی هست با اون پولی که میخواین ماشین داخلی برخین چینی بهتره البته چون دارمش میگم

  54. ماشین ایرانی خوبه اگر ایراد نداشته باشه اگه ایراد داشته باشه بیشتر ماشین چینی خوبه

  55. واقعا راست میگن ماشین باکیفیت فقط مدل زیر ۹۰ برای سالم پیدا شرف داره به صفر ۴۰۵ مدل ۹۷ دارم ۲ سال پیش خریدم همش تعمیرگاه پارس مدل ۸۸ داشتم عروسک عالی خیلی خیلی اشتباه کردم فروختم پشیمون شدید

  56. من جک شاسی داشتم صفر کیلومتر یکم پرگاز میرفتی تو جاده واقعا متورش کپ میکرد و ماشین خاموش میشد و زیبایش هم تا چهارسال هس بعد ۴ سال واقعا تبدیل به پلاستک کهنه و حلبی میشه ایرانیش هم که همه میدونن اشغال با قیمت گزاف ولی ایرانی رو با کیفیت قدیم تولید کنن و یکم خیانت و دزدی رو کم کنن و دستی به سر صورتش بکشن از چینی های خوش ظاهر بدباطن بهتره البته ایرانیاش هم بدظاهر و بد باطنه

  57. به نظرم پژو پارس ماشین خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی
    بده چون ما خودمون پژو پارس داریم ماهی ۴ میلیون خرج می دیم!ولی پسر خاله ام لیفان دارن اصلاً خرج ندادن اصلا اصلا اصلا اصلا اصلا و اینکه پژو پارس نخرید
    از من به شما نصیحت و وصیت از ما گفتن بود.

  58. داداش من لیفان ایکس 60 دارم و الان 9 ساله داره کار میکنه تعمیر به خودش ندیده

  59. صد در صد چینی بهتره شک نکنید ایران هیچ پوخی نیس چ برسه به خودروهاش درضمن الان همین سایپا و ایران خودرو و همچنین موتورسیکلت هوندا هارو داره چین قطعاتشو میزنه اینام فقط سرهم میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا