مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوزوکی ویتارای جدید با موتور توربو Boosterjet

حتما کراس اوور سوزوکی ویتارا را می‌شناسید، محصولی که با ورود به ایران مشتریان خاص خود را پیدا کرده و هنوز هم در بین تولیدات داخل کشور طرفداران زیادی دارد.

حال این کمپانی شرقی، این خودروی شاسی بلند را به عنوان اولین کاندیدا برای بهره گیری از موتور جدید بنزینی خود که از فناوری Boosterjet بهره می‌برد، انتخاب کرده است.

New-Vitara-S--1

خودروی ویتارا اس، از یک موتور توربوشارژ 1.4 لیتری با فناوری تزریق مستقیم و توان تولید 138 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون بر متر گشتاور در دور موتور 1500 تا 4000RPM بهره می‌برد. این محصول اولین تولید خانواده جدید Boosterjet که از دسته موتورهای کارآمد سوزوکی به شمار می‌رود، است.

این موتور جدید از یک دریچه تخلیه مجزا بهره می‌برد که در هنگام فشار سنگین و افزایش فشار بسته بوده و در هنگام رانندگی عادی باز می‌شود. این ویژگی باعث کاهش تلفات پمپاژ شده و در نتیجه باعث افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت می‌گردد.

همچنین یک توربوشارژ توسعه یافته با قدرت 1.1 بار به طور مستقیم بر روی سر سیلندر متصل شده است. سوزوکی از این طراحی برای کم کردن لگ‌های سیستم توربو بهره برده است.

New-Vitara-S--2

ویتارا اس جدید، سرعت صفر تا صد کیلومتر را در عرض 10.2 ثانیه طی کرده و بالاترین سرعت آن نیز تا 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کمپانی سوزوکی این عملکرد را برای هر دو مدل گیربکس 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته است.

قدرت توزیع شده در این خودرو توسط سیستم AWD خاص سوزوکی انجام می‌پذیرد. همچنین این کمپانی از مدل‌های مختلفی همچون اتوماتیک، اسپرت، برف و قفل استفاده کرده است. در واقع سوزوکی ویتارا اس یک کراس اوور با سیستم AWD به شمار می‌رود. مصرف سوخت میانگین این خودرو 5.4 لیتر در هر صد کیلومتر برای مدل همراه با گیربکس دستی است که یک ویژگی کاملا رقابتی در قیاس با سایر محصولات به شمار می‌رود.

همچنین این SUV جدید سوزوکی امکانات خاص دیگری را نیز ارائه می‌دهد که شاید در این دسته رقابتی موجود نباشد. بهره گیری از رینگ‌های 17 اینچی همراه با آلیاژ براق مشکی، آینه‌های جانبی با جنسی کاملا متفاوت، چراغ‌های LED با پوششی قرمز، اسپویلر عقب، پا رکابی‌های سیاه رنگ در دو طرف، طراحی خاص جلو پنجره و نهایتا دوخت زیبا و قرمز رنگ تودوزی از جمله این ویژگی‌هاست.

New-Vitara-S--3

فروش نسخه توربو شارژ همراه با گیربکس دستی ویتارا اس در کشور انگلستان از ژانویه سال 2016 و با قیمت پایه 20.899 پوند آغاز خواهد شد. این قیمت برای مدل همراه با گیربکس اتوماتیک برابر 22.249 پوند است.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا