مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

موستانگ 2016؛ اسبی وحشی با موتور توربو شارژ

موستانگ، نام یک آیکون کامپیوتری است و قطعا یک آیکون و ویژگی های آن به مرور زمان، دست خوش تغییرات فراوانی می شود و حالا فورد، با توجه به تغییرات وسیع صنعت خودروسازی در نقاط مختلف جهان و تنگ تر شدن عرصه رقابت در بازار جهانی ، اقدام به اعمال تغییرات مهمی، در جدیدترین مدل موستانگ کرده است.

موستانگ جدید بسیار فوق العاده است و رانندگی با آن قطعا لذتی ویژه و همیشگی خواهد داشت. در نمای جلویی موستانگ 2016 همان طراحی و اصالت همیشگی خودنمایی می کند و تنها مقداری در قسمت تاج خودرو با خطوط بازی شده، تا در نهایت چهره ای خشن تر از گذشته به غول جدید کمپانی فورد ببخشیده شود. در نمای عقب نیز تغییرات زیادی به ویژه در قسمت چراغ‌های عقب شاهد هستیم. هر یک از چراغ‌های عقب به صورت خطوطی عمودی به 3 قسمت زیبا تبدیل شده‌اند و رنگ آنها روشن است، اما در شب رنگ قرمز زیبایی از این چراغ‌ها خلق می‌شود که چشم هر بیننده‌ای را مجنون خود می‌کند.

ford-mustang-ecoboost-v8-review-39

موتور موستانگ 2016 کاملا با دیگر موستانگ‌ها تفاوت داشته و تا حد زیادی تقویت شده است. قدرت از طریق موتور به صورت جداگانه به محور عقب و جلو خودرو منتقل می شود و قابلیت پایدار کردن حرکت محورها، در دورهای سریع و قدرتی را دارد. موتور مذکور 310 اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاور آن نیز 432 نیوتن بر متر است. همین میزان کافی است تا شما برای سبقت گرفتن از دیگر خودروها در اتوبان تشویق شوید!

وزن موستانگ 2016 معادل با 1666 کیلوگرم است و باید توجه داشت که موتور 4 سیلندری آن با توجه به برش‌های اعمال شده در سیلند‌رها، توانی عجیب و شگفت آور در شتابگیری و حرکت در دورهای سریع دارد. نقطه ضعف اصلی این موتور صدای بسیار زیاد آن است که به داخل کابین نیز منتقل می شود، اما باید توجه داشت که یک راننده حرفه ای و موستانگ سوار به جای اینکه از این سر و صدا بنالد، آن را ستایش می‌کند و با جرات می توان گفت که بیشتر کسانی که موستانگ را خریداری می کنند عاشق صدای هیجان انگیز موتور آن هستند.

ford-mustang-ecoboost-v8-review-60

متاسفانه نمونه اولیه این خودرو برای استفاده مشتریان استرالیایی طراحی شده است و قطعا استانداردهای رانندگی در کشور استرالیا در باطن آن تاثیر گذاشته است و قوانین موجود در استرالیا، این اجازه را به شما نمی دهد تا از قدرت فوق العاده موستانگ 2016 نهایت استفاده را کنید و شما مجبور هستید برای فرار از دست چشمان پلیس، به بیابان های استرالیا بروید و تا می‌توانید به موتور موستانگ خود فشار بیاوید.

فرمان در سمت راست خودرو قرار دارد و سروصدا سمت چپ خودرو از سمت راست خودرو کمتر است. طراحی داخل کابین ساده و درعین حال زیبا بوده و داشبورد مجهز به یک مانیتور تقریبا 7 اینچی است. دسته دنده کوچک و بسیار دلپذیر و دوست داشتنی طراحی شده، اما ترمز دستی موستانگ در مکان بسیار دوری نسبت به راننده و حتی کنسول وسط قرار دارد. به طور کلی فضای مناسبی برای سرنشینان موستانگ فراهم شده و یک خانواده 4 نفری می توانند، لذت استفاده از یک خودرو پر قدرت راحس کنند.

موستانگ یک کوپه فوق العاده و جذاب است که همیشه میراث داره گذشته ناب خود بوده و بهترین خاطرات را برای رانندگانش رغم می‌زند. رقبای موستانگ در ایالات متحده شورلت کامارو و دوج چلنجر هستند اما در ژاپن، استرالیا و اروپا، این خودرو بی رقیب است و شروع قیمت آن در استرالیا با رقمی معادل 25 هزار دلار برابری می کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا