مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیتروئن کارین؛ کانسپت فراموش شده

ستروئن در گذشته به دلیل آزادی کاملی که در طراحی خودروها وجود داشت، طراحی‌های منحصر به فردی در تاریخ صنعت خودروسازی به جای گذاشته است.

36 سال پیش، طرحی از Trevor Fiore مدیر طراحی سیتروئن رونمایی شد که در زمان کنونی هم اگر ماکتی از آن ساخته شود نظر بسیاری را به خود جلب می کند. خودرو مفهومی سیتروئن در آن سال‌ها کارین نام گرفت که دارای کوچکترین سقف ممکن برای خودروها از تاریخ 1980 تاکنون، به اندازه یک برگه A3 است.

1980-citroen-karin2

درب های این خودرو به صورت پروانه‌ای باز شده و داخل خودرو نیز با طرحی از  آینده تزیین شده است. این خودرو گنجایش 3 نفر را داشت که صندلی راننده در مرکز خودرو قرار گرفته و دو صندلی دیگر در پشت آن قرار داشتند؛ ویژگی که در حال حاضر شبیه آن را در مک لارن F1 می‌بینیم.

1980-citroen-karin1

در حالی که امروزه کمپانی‌های خودروسازی به دنبال استفاده از امکاناتی متنوع‌تر در خودروها هستند باید گفت که سیتروئن تقریبا همه امکانات مربوط به زمان تولید کارین را در درون آن جای داده بود. پیش روی شما انبوهی از دکمه ها قرار می‌گیرد و یک مانیتور کوچک که زمان را نمایش می‌دهد. باید پذیرفت که این طراحی در آن زمان واقعا شگفت انگیز بوده است.

1980-citroen-karin22

این خودروی هرمی شکل فقط در حد یک طراحی مفهومی بود و هیچگاه سیتروئن در صدد ساخت آن بر نیامده و فقط آن را در نمایشگاه خودرو پاریس، در سال 1980 به نمایش در آورد. همچین این خودرو مجهز به یک موتور 4 سیلندری بود که اطلاعاتی از آن در دست نیست. سیتروئن کارین واقعا خودروی جالبی است و ترکیبی از مثلثات و رادیکال‌ها را در آن شاهد هستیم.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا