Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی هایما اس۷ (Haima S7)

هایما نام یک برند تجاری چینی، متعلق به گروه خودروسازی FAW است که کارخانه آن در شهر هاینان چین قرار دارد. هایما در سال 1992 با سرمایه گذاری مشترک ایالت هاینان چین و کمپانی مزدا با تولید چند مدل از محصولات مزدا شروع به کار کرد. هایما در سال 2006 توانست با مشارکت مزدا و استفاده از تکنولوژی این کمپانی سهم زیادی از محصولات فروخته شده بازار چین را در اختیار بگیرد و همین موضوع توجه کمپانی FAW را جلب و سرانجام FAW سهم مزدا در هایما را خریداری کرد.

fm7uzb1z0a

هایما در سال 2012 ظرفیت تولید سالیانه خود را به 400 هزار دستگاه رسانید و در مجموع 157242 عدد اتومبیل این کمپانی در چین به فروش رفت اما نتوانست در سال 2013 تبدیل به یکی از 25 شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در چین شود. در راستای موج ورود برندهای چینی به بازار ایران، هایما با همکاری ایران‌خودرو اقدام به عرضه ماشینی به نام S7 کرد و بار دیگر یک برند چینی ناشناخته وارد کشور شد. حضور هایما در ایران کاملا بی سر و صدا بود و قبل از حضور رسمی این کمپانی در ایران هیچ یک از مدیران ایران‌خودرو از مذاکره با این کمپانی حرفی نزدند تا اینکه خودروی شاسی بلند هایما S7، روی خط تولید ایران‌خودرو دیده شد.

snb03250qw

هایما S7 از یک موتور ۴ سیلندر با حجم 2000 سی‌سی و 148 اسب بخار بهره می‌برد که در آن از تکنولوژی DVVT churns استفاده شده و از گشتاوری 180 نیوتن‌متری برخوردار است. این خودرو در دو مدل دستی و اتوماتیک 5 سرعته عرضه می‌شود. گنجایش مخزن سوخت این خودرو 61 لیتر است و مدل دستی S7 در 100 کیلومتر حدود 8.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند و مدل اتوماتیک S7 مصرفی معادل 8.8 لیتر دارد و شتاب 0 تا 100 آن در 12 ثانیه به دست می‌آید.

ecu7f40rc6

هایما اس7 از نظر ظاهری خودرویی زیباست و دارای بدنه محکمی بوده و استایل مورد استفاده در S7 جسورانه، پویا و اسپرت به نظر می‌رسد. جلوپنجره این خودرو طراحی خوبی دارد و با کمک چراغ‌های جلو، زیبایی چهره S7 دو چندان شده است. این خودرو از یک رینگ آلومینیومی 16 اینچی برخوردار است و 4498 میلی‌متر طول و 1830 میلی‌مترعرض دارد و ارتفاع آن 1730 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو برابر با 2619 میلی‌متر است.

فضای داخل خودرو بسیار راحت و جادار طراحی شده و در آن احساس آرامش و راحتی می‌کنید. صندلی‌ها از روکش چرم مصنوعی با دو رنگ پوشیده شده است. صندلی راننده مجهز به سیستم 8 جهته برقی بوده و همراه با صندلی کمک راننده از گرمکن بهره‌مند است. کنسول این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، با قبلیت پخش MP3 و CD است که مجهز به بلوتوث بوده و شما می‌توانید از سیستم ناوبری ماهواره‌ای آن استفاده کنید. آینه وسط این خودرو برای اینکه راننده دید مناسبی نسبت به عقب خودرو داشته باشد، ضد نور طراحی شده و فاصله خودرو با مانع را نمایش می‌دهد. فرمان هایما S7 برقی بوده و از تریمی مشکی و روکشی چرمی برخوردار است. بر روی سقف خودرو یک سانروف بزرگ قرار گرفته که می‌تواند لذت رانندگی با هایما S7 را بیشتر کند. از دیگر امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک هوای داخل خودرو، سامانه کنترل باد لاستیک‌ها، دوربین دید عقب و اسپویلر اشاره کرد.

l5lr03fu3k

هایما S7 از نظر ایمنی شرایط خوبی داشته و مجهز به 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو است. همچنین از ایزوفیکس (نصب صندلی کودک)، قفل خودکار حساس به سرعت، کمربند 3 نقطه‌ای، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب و قفل مرکزی بهره می‌برد و ترمزهای جلو و عقب هایما S7 دیسکی و مجهز به سیستم های ABS/TCS/BAS/ESP است.

zjkhei4fby

به طور کلی هایما S7 خودرویی خوب و نسبتا زیبا عرض‌یابی می‌شود که برای آن دسته از مصرف کنندگان ایرانی که بودجه محدود و زیر 100 میلیون تومانی داشته و می‌خواهند با پرداخت پولی کمتر؛ سواری قابل قبولی را با یک خودروی شاسی بلند تجربه کنند، مناسب است. البته اگر زمانی فکر خرید این خودرو به سرتان زد باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ایران خودرو پیشینه چندان خوبی در مونتاژ، پشتیبانی و تامین قطعات خودروهای خارجی ندارد. هم اکنون مدل دنده‌ای هایما S7 با قیمت 71.900.000 هزار تومان عرضه می‌شود و مدل اتوماتیک آن قیمتی معادل با 78.900.000 هزار تومان دارد. جدی‌ترین رقیب هایما S7 در بازار ایران جک S5 است که بهای آن در مدل دستی 75.400 میلیون تومان و در مدل اتوماتیک 88 میلیون تومان است.

به گروه تلگرام هایما S7 ملحق شوید

26 دیدگاه
  1. A.lee می گوید

    لا اقل بعد از تعریف و تمجید معایب و ضعف ها رو هم مینوشتین یه جوری تعریف کردین که انگار مجله ایران خودرو نوشته!

    1. محمد سعید بهمنی می گوید

      انشالله به زودی معایب هم منتشر میشه دوست عزیز.

  2. معين می گوید

    … بر سر این دو سازنده بکنن که با این همه حمایت دست آخر رو به واردات خودروهای چینی آوردند!

    1. كامران می گوید

      واقعا خاک بر سرشون کنن. ۴۰ سال قبل کادیلاک مونتاژ می کردیم حالا حودروهای چینی، تازه مدل هایی رو که هیچ جا خریدار نداره میارن اینجا و امکانات اولیه اش رو هم وردمیدارن تا به اسم آپشن بیشتر بچپونن به این مردم بدبخت. البته شایدم حق این مردم هم همین باشه. چقدر خوب بود اگر این مردم این رو درک می کردند که دارند با پول معادل بنز و BMW و تویوتا و …دارند این آشغالها رو می خرند. تازه بماند که خدمات پس از فروش آنها در قبال پولی که از مشتری می گیرند کجا و برای ما کجا…

  3. yari می گوید

    سلام در خصوص معایب آن هم اشاره میشد

  4. میلاد می گوید

    معایب وزن زیاد ، کیفیت پایین قطعات و ایرانیزه شده

  5. عباس می گوید

    یکی از معایب هایمااس۷ صفر تا صد در ۲۰ ثانیه بدست میاد وحد اکثر سرعت آن ۱۶۵ کیلو متر بوده و بدتر از همه نمای اگزوز ضایع آن میباشد حالا باز هم تعریفش بدید

    1. حسین می گوید

      عزیزم کسی که شاسی بلند میخره واسه سرعت نمیخره که واسه جادار بودن و راحتی میخرن اگه سرعت میخوای برو زانتیا سوار شو

  6. میثاق می گوید

    بهترین شاسی بلند در بازه قیمت زیر ۱۰۰ تومن بدون شد سانگ یانگ تیوولی با ۸۶ تومن که واقعا کیفیتش زمین تا آسمونه با این چینی های بازار حتی جک S5 که توربوش تحت فشار یا کار نمیکنه یا کلا میسوزه فرق داره

  7. مهران می گوید

    یک ۲۰۶ تیپ ۵ در اسفند ۹۴ با موتور تی یو ۵ خریدم. مصرف سوخت بیشتر از ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی است. سروصدای زیاد بدنه و موتور دارد. کیفیت بسیار پایین بوده و شتاب بسیار کم دارد آنقدر که در دنده یک موقع راه افتادن خاموش میکند… در سربالایی نیز راه نمیرود….
    با سپاس از مسئولین ایران خودنرو که هر روز را بدتر از دیروز ساخته اند. تعمیر گاه مجاز نیز در مقابل شکایت بنده در مورد مصرف بالای سوخت میگوید: برو آقا ۱۰ لیتر که خیلی خوبه بعضی از تولیدات جدید ۲۰۶ تا ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارند…

  8. کاوه می گوید

    هرکی میگه شتاب صفرتاصدهایماتو۲۰ثانیه بدست میاد،دروغ گفته .من خودم دارم شتابش رو بارها اندازه گرفتم تو۱۴الی۱۵ثانیه بدست میاد،کیفیت داخلیش بسیارعالیه،گیربکسش حرف نداره ،صدای موتور داخل اتاق به هیچ وجه احساس نمیشه ،مثل سانتافه بیصداست،هیکل بزرگ وباهیبتی داره ،درکل عالیه،من قبل ازاین جکs5داشتم که بخاطرصدای گیربکس وسیستم تعلیق افتضاحش فروختم.

    1. پیمان می گوید

      سلام
      کاوه اگر ماشین و واقعا داری میتونی اطلاعات بیشتر به من بدی؟ ممنون

    2. Ali می گوید

      سلام داش کاوه من میخوام بخرم لطفا بیشتر راهنمایی کن

  9. سید مهران میرابوالقاسمی می گوید

    به نظر من با این بودجه میشه رغت سراغ یکی از بهترین ماشین ها که مزدا ۳ هستش.

    1. Ali می گوید

      تفاوت شاسی بلند با سواری و یا با کراوس اوور را مطلع هستید؟

  10. یعقوب می گوید

    من سه چهارروزه خریدمش خیلی خوبه تیپش عالی وامکاناتش خوب توصیه میکنم بخرید

  11. Ali می گوید

    دوستان دقت کنید!
    دلایل اصلی در روی آوردن شرکتهای خودروسازداخلی به خودروهای چینی به شرح زیر میتواند بیان شود:
    ۱-بی ارزش شدن هر روز ریال در برابر دلار
    ۲-ثبات تقریبی ارزش یوان چین در برابر ریال
    ۳-کاهش رشد اقتصادی چین در طی ۵ سال گذشته
    ۴-بالا بودن قیمت تمام شده محصولات اروپایی، مخصوصا” نمونه های روز تولیدی آنها

    تجربه سفر کاری یک ماهه به چین
    کشور چین با جمعیت ۱.۶میلیاردی فقط در حدود ۲% یعنی حدود ۳۰ میلیون نفر آنها توانایی خرید ماشین اروپایی و ژاپنی دارند. فقط در شهرهای بزرگ چین، خودروهای روز دنیا را خواهید دید. در چین بیش از ۲۵ شرکت فعال در زمینه خودرو فعالیت دارند که تقریبا” بهترینهای آنها در ایران نیز حضور دارند.

    نتیجه نهایی: رسیدن وضعیت خودرو در ایران ربطی به کیفیت تولید ندارد بلکه عامل اساسی درآمد سرانه سالیانه مردم میباشد. تحریمها به مدت ۱۲ سال کوچکترین سرمایه را نیز از ایران فراری داده، چه برسد به اینکه کیفیت خودرو در سطح ثابتی باقی بماند.
    مردان و زنان ما هنوز به یاد دارند که فروش پیکان دولوکس فقط به صورت پیش فروش و فقط هم از طریق قرعه کشی تحویل داده میشد. لاستیک خودرو را دوباره خط میانداختند که آج داشته باشد و لیز نخورد! این دوران مربوط به عهد بوق نیست! در همین اوایل دهه ۷۰ خورشیدی ملت اینگونه زندگی میکردند یعنی ۲۰ سال قبل ایران!!!

    1. ناشناس می گوید

      ای کاش آماری از ۴۰ سال پیش هم میدادی
      که آن زمان مردم چس سوار میشدن

  12. ناشناس می گوید

    ماشین بدی نیست

  13. ناشناس می گوید

    راجب به ماشینهای کره ای هم همه اولش میگفتن. عالیه هیچ فرقی با ماشینهای ژاپنی نداره حتی یه زمانی هیوندا با تویوتا قیمتشون تفاوتی نداشت اما بعدا فهمیدیم که تو عمر مفیدشون چقدر تفاوت هست حالا این اشغالای یکبار مصرفو می خریم سه سال دیگه متوجه میشم داستان چی بوده

  14. ناشناس می گوید

    این خودرو تازه به بازار ارائه شده، نهایت طول عمر مفید خودروهاى چینى ۳الى۴ ساله، بعدشم ایران خودرو از نظر گارانتى و خدمات پس از فروش و ارائه قطعات یدکى خیلى ضعیفه،!!

  15. ناشناس می گوید

    آخرش خوبه یا نه بخریم یانه ???

  16. نایب می گوید

    این خودرو هایما هیچ Carash test یا همان تست تصادف نداره …خیلی عجیبه این خودرو هیچ ریسورسی خارج از ایران نداره ؟؟؟؟
    به آپارات هم اعتماد نکیند ، زن و بچتون تو ای ماشین قراره بشینه

    1. ناشناس می گوید

      از ماسین ایرانی هر چی باشه بهتره !!!یعنی پرابد و پژو ساخت ایران از این شاسی چینی بهتره ؟؟
      ماشین آشعال چینی شرف داره به ساخت ایران که کفیه ماشین رو جز آپشن میدونن.

  17. ناشناس می گوید

    خریدم . خوب ماشینیه

  18. Amir می گوید

    تو سرعت بالا صداى وحشتناک داخل کابین اذیت میکنه-شتابش بسیار کمه-درسته فضای داخلى زیبایی داره اما کیفیتش معمولیه-از نظر طراحى هم زیباست اما من شخصا پشتش رو دوست ندارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.