مکمل بنزین
گوناگونخبر

فراخوانی بزرگ ایربگ تاکاتا: هوندا بیش از ۲ میلیون خودرو را فرا می‌خواند

Visitors look at a Honda Motor Co's car displayed outside the company showroom in Tokyo April 26, 2013. REUTERS/Yuya Shino

به نظر می‌رسد سریال کابوس وار ایمنی ایربرگ‌های شرکت تاکاتا تمامی نداشته و این بار گریبان هوندا را گرفته است. در فراخوانی بزرگ تنها در آمریکا٬ بیش از ۲/۲۳ میلیون خودرو هوندا و آکورا راهی مراکز تعمیرات و سرویس هوندا خواهند شد.
طبق آنچه که تا امروز اعلام شده٬ مدل‌های آکورا RL 2005-2012 RDX 2007-2012 ،  TL 2009-2014، ZDX 2010-2013، ILX 2013-2016 

 همراه با خواهرخوانده‌های خود شامل هوندا CR-V ۲۰۱۱-۲۰۰۷٬ ریج لاین (۲۰۱۴-۲۰۰۷)٬ فیت (۲۰۱۴-۲۰۰۹)٬ خودروی هیدروژنی هایبرید FCX Clarity ۲۰۱۴-۲۰۱۰٬ اینسایت (۲۰۱۴-۲۰۱۰) و CR-Z ۲۰۱۵-۲۰۱۱ در لیست اعلام شده قرار گرفته‌اند.

روند فراخوان به این صورت خواهد بود که ابتدا ظرف حداکثر ۶۰ روز نامهای رسمی از طرف هوندا جهت اطلاع رسانی به مشتریان ارسال و پس از آن در نامه بعدی نسبت به نحوه پیگیری تعمیر خودرو در نزدیک‌ترین مرکز سرویس هوندا اقدام خواهد شد. با این حال٬‌ به علت تعداد بالای چاشنی‌های عمل کننده (Inflator) مورد نیاز خودروها٬ شروع فرایند تعمیرات تا فصل تابستان میسر نخواهد بود.
نقص اصلی این مدل‌ها در احتمال عمل کردن چاشنی و باز شدن ناخواسته کیسه هوا بوده که می‌تواند موجب آسیب دیدگی سرنشین شود٬ کما اینکه گزارشاتی نیز حاکی از وقوع چنین اتفاقاتی منتشر شده است. برای رفع این نقص٬ هوندا همانند سایر خودروسازان دیگر٬ می‌بایست عمل‌کننده PSDI-5 تاکاتا را در قسمت جلو سمت راننده تعویض نماید.

TAKATA AIR BAG DEPLOY

عواقب مشکلات سیستم ایربگ تاکاتا به سال ۲۰۱۶ میلادی هم رسیده و باز هم خودروسازان و مشتریان را به دردسر انداخته است. هوندا وبسایتی را برای آگاهی بیشتر مشتریان از این فراخوان بزرگ راه اندازی کرده است٬‌ اما به نظر می‌رسد تا تابستان آینده٬ مدیران شرکت درگیر بحران بوجود آمده خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا