مکمل بنزین
تحلیلیخبر

رقبای لیفان 820 را بشناسید

یکبار دیگر باید منتظر عبور یک  خودروی چینی، از مقابل چشمانتان در خیابان‌ها و جاده‌های کشور باشید و مثل اینکه اژدهای سرخ، خیال دل کندن از بازار ایران را ندارد. لیفان 820 خودروی مورد نظر ماست؛ خودرویی که بر خلاف اندیشه قالب نسبت به خودروهای چینی، مشخصات فنی، امکانات و ظاهر خوبی دارد. کرمان موتور این خودرو را عرضه خواهد کرد و قیمتی معادل 82 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته است. 82 میلیون تومان رقم کمی نیست و اگر کسی بخواهد این مقدار بودجه را برای خرید یک خودرو خرج کند، قطعا انتخاب اولش یک محصول چینی نخواهد بود و این نکته مهمی است که لیفان 820، باید با آن دست و پنجه نرم کند. رقبای بسیاری در برابر لیفان 820 قد علم کرده‌اند و کرمان موتور برای فروش مناسب این خودرو باید با تمام توان به جنگ رقبا برود.

foto-lifan-820_01

قبل از اینکه به ذکر رقبای لیفان 820 بپردازیم نیم نگاهی به مشخصات این خودرو می‌کنیم. لیفان 820، یک موتور 2400 سی سی با توان تولید 158 اسب‌بخار انرژی را داراست و مجهز به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است. لیفان 820 مجهز به 6 کیسه هوا بوده و امکانات کاملی در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. با این تفاسیر، لیفان 820 یک خودرو عادی نیست و نمی‌توان راحت از کنار آن عبور کرد.

رقبای لیفان 820 هم از نظر قیمتی و هم از نظر امکانات تفاوت‌های زیادی با آن داشته  و در حقیقت قیمت گذاری مناسب این خودرو، باعث شده که در بازه قیمتی 80 تا 90 میلیون تومان تقریبا بی‌رقیب باشد.

17

جدی‌ترین رقیب لیفان 820 را می توان، کیا سراتو اتوماتیک مونتاژی سایپا دانست، که قیمتی معادل 86 میلیون تومان دارد. خودروی مذکور 4 میلیون تومان گرانتر از لیفان 820 است و از یک موتور 2000 سی سی با قدرت 156 اسب بخار استفاده می‌کند. از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی قافیه را به لیفان 820 واگذار کرده و فقط به نام کمپانی سازنده و کیفیت خود می‌بالد. اینجاست که انتخاب بین یک محصول باکیفیت و یک محصول چینی، ولی قدرتمند و پر از امکانات رفاهی، کار را سخت می‌کند.

12

رنو فلوئنس دنده ای، رقیب دیگر لیفان 820 است که از یک موتور 2000 سی سی بهره‌ برده و برای انتقال قدرت از یک گیربکس دستی 7 سرعته استفاده می‌کند. خودروی مذکور از سال 2010 تاکنون تولید می‌شود و از کیفیتی عالی برخوردار است، اما روی کاغذ بازی را به لیفان 820 واگذار می‌کند. ضمن اینکه به دلیل وارداتی بودن این محصول فرانسوی، نباید انتظار خدمات و پشتیبانی خوبی داشته باشید. فلوئنس با قیمتی بیش از 86 میلیون تومان در دو مدل معمولی و سفارشی عرضه می‌شود.

116

چری امگراند اتوماتیک هم می‌تواند رقیبی خطرناک برای لیفان 820 باشد. خودروی مذکور از موتوری 1800 سی سی با توان 138 اسب‌بخار استفاده می‌کند و مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است. از نظر فنی اختلاف فاحشی با لیفان 820 دارد ولی از نظر امکانات رفاهی کمی نزدیک به رقیب چینی خود است. پاشنه آشیل آن قیمت 87 میلیون تومانی آن نسبت به قیمت 82 میلیون تومانی لیفان 820 است.

در بازه قیمتی 80 تا 90 میلیون تومان تنها همین سه رقیب در کلاس سدان‌ها در برابر لیفان 820 قد علم کرده‌اند؛ اما رقبای شاسی‌بلندی؛ مانند تیگو 5 و جک اس 5، می‌توانند برای لیفان 820 مشکل ساز باشند. ضمن اینکه می‌توان در بازار خودروهای دسته دوم، رقیبانی را برای رقابت با لیفان 820 پیدا کرد.

کرمان موتور باز هم با قیمت‌گذاری مناسب، عرصه رقابت را برای رقبای نامی خود تنگ‌تر کرده است و لیفان 820 را می‌توان برگه برنده کرمان موتور در بازار آشفته خودرو دانست.

لیفان 820 از تمام جهات رقبای خود را زمین می‌زند اما کیفیت چیزی است که شاید اینبار هم در این محصول چینی خبری از آن نباشد، ولی باید صبر کرد و دید که میزان استقبال از این سدان خوش چهره چگونه خواهد بود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. نظر…با سلام-من لیفان 820 را سوار شده ام-کیفیت ان در حد اس 5 هست- و شاید از جیلی یکم بهتر باشه-ولی به هر حال نسبت به قیمت و امکانات و راحتی نشیمن و ابهتی که داره رقیب سر سختی برای خودروهای نام برده بالا باشد- البته گیر بکس این خودرو با جیلی یکی هست-و چون موتور قوی تری داره که کپی موتور تویوتا کمری هست خیلی در شتابگیری و نرمی سواری خودرو بهتر عمل میکند-و نکته مهم فضای بسیار شیک و باز و دلنشین داخل خودروست-که در این زمینه از همه خودروهای نام برده جلوتره-820 5 سال گارانتی دارد

  2. سلام
    این جمله (کیفیت چیزی است که شاید اینبار هم در این محصول چینی خبری از آن نباشد) که تو مطلب با قید شده ، آیا واقیعت داره ؟یعنی بعد چند سال ماشینهای چینی کیفیتشون رو از دست میدن؟

    1. تمام خودروها بعد از چند سال کیفیت خودشونو از دست میدن؛ حالا یکی زودتر و یکی دیرتر! این موضوع برای تمام خودروهای داخلی و … صادق هستش؛ البته برخی خودروها از همون روز اول کیفیت مناسبی ندارند. موفق باشید.

  3. .درباره ی لیفان ۸۲۰ باید بگم فوق العاده هستش. بین دیگر ماشین های هم قیمت خود بهترینه . من تجربه ی رانندگی و استفاده از ماشین را زیاد دارم. تضمین میکنم از خرید این ماشین پشیمان نخاهید شد . کیفیت بسیار خوب قیمت عالی موتور عالی زیبایی منحصر به فرد.

  4. سلام خب اصالت هم مهمه و کلاس.جک اس ۵ خیلی از این بهتره و نرم تره و کیفیتش بهتره.

  5. سلام
    من لیفان ۶۲۰ داشتم با اینکه از شتاب و قدرتش نسبت به ماشین های هم قیمتش واقعا راضی بودم ولی متاسفانه کیفیت پایین قطعاتش پشیمونم کرد و حالا ۸۲۰ وسوسه ام می کنه . دوستان کسی این ماشین رو خریداری کرده ؟؟ و یا کسی برا ی مدتی اگر دستش بوده مممنون می شم نظرش رو به اشتراک بزاره .چون به ظاهر خیلی خوب

  6. دوست عزیز میگن بعد 4 سال کیفیت خودروی چینی میاد پایین من لیفان x60 مدل 91 دارم دوبار باهاش تصادف کردم و الان هم دارم بدون دسته موتور میرونمش آخ نگفته یکم منطقی باشید و لطفا پراید سواران در مورد ماشین های رده بالا نظر ندن

  7. دوستان من ایکس 33 و جیلی امگراند داشتم و الان از سال 95 لیفان 820 دارم و مدتی هم اپیتما داشتم خدا وکیلی لیفان 820 فوق العاده عالیه واقعا ماشین مظلومیه تبلیغات براش نشده من از سال 95 تا خال فقط مصرفی ها خرج کردم از طراحی شتاب نرمی ایمنی و زیبایی جا دار بودن والا با اینها مه گفته شد که هیچ با اپتیما و سوناتا برابری میکند و خواهشن تا چیزی را خودتان تست نکردید نظر ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا